Inlägg från: sobrio88 |Visa alla inlägg
  • sobrio88

Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017

Summerchild skrev 2017-08-13 22:48:55 följande:

Hehe ja det kommer nog igång när nästa ska till ... vill du ha mer barn ? Inte så att man planerar att skaffa direkt efter en ny kommen bebis... känns lite knasigt.... men jag har sagt att jag är öppen för tanken.

Nu ligger vi inne på barnavdelningen för att Elvin har haft kramp liknande vid 3 tillfällen och vi får göra eeg imorgon bitti. kolla hjärnverksamheten. Han stelnade till i några minuter och ögonen i kors. Hoppas att det inte är nåt allvarligt :(

Tror att d-vitamin dropparna aco är boven till hans extrema gaser och han är ledsen och spänd :(

Förslag på andra droppar? Har du aco?

Nämen plutten då :( håller tummarna för er :)
  • sobrio88
    Vet hur det känns skrev 2017-08-14 03:20:19 följande:

Kan man ändra på större barn med? Skulle så gärna vilja lägga till ett namn (mellan namn) men dottern är nu 7 år.. detta namn har jag velat haft sedan vi skickade in papperna när hon var bebis

Ja dom ändrade lagen 1 juli så nu får man ändra förnamnen hur många ggr man vill. Innan lagen ändrades fick man ändra 1 ggr men inte mer.
  • sobrio88
    GrönaDruvan skrev 2017-08-15 14:22:34 följande:

Jobbigt för er som har små som har så ont i magen, och kramper och allt vad jag läser... hoppas verkligen allt blir bättre för alla.

Satt och sa häromdagen att jag inte kan förstå vilken drömbebis vi fått. (Det hade han ju såklart varit med "problem" också)

Han är så nöjd hela tiden. Upplever inte att han har ont i magen, utan vid vissa tillfällen, men då kniper han lite och sen är det bra. Han hänger liksom bara med, ibland nästan glömmer man att han är i samma rum, haha

Han låter inte i onödan och skriker bara om han inte får mat i tid eller om han inte får hjälp att somna ibland när han är trött.

Annars är han otroligt enkel att få att somna hur som helst även om han föredrar att somna på en...och ibland är det såklart det ända som funkar.

Får nästan nypa mig i armen ibland när jag tänker på hur fantastiskt allt blev ändå.

Själv har jag haft mjölkstockning nu, det går ju tydligen att få även om man har väldigt lite mjölk. Mått dåligt med feber och haft sådan yrsel så jag på riktigt trott jag ska falla ner och dö. Något bättre idag, men fortfarande lite öm runt bröstet och dunkande huvudvärk.

Någon som upplever att ni har mer dödsångest nu? Jag har alltid haft lite, men nu är det ju extremt...

Så har jag haft med båda mina barn så jag känner mig lyckligt lottad. Han har haft några dagar nu när han vill vara nära (utvecklingsfas) men annars kan sova precis överallt. Det är nästan så man får lite dåligt samvete när man talar om vilka lätta barn man har fått nät man får höra om andras problem.
  • sobrio88

Vi har haft ett hembesök, 2 besök för att kontrollera tillväxten och ett läkarbesök t o m igår. Han blir 5 veckor idag. Nästa besök var planerat om 2 v men jag kunde inte då så då blir det inte förrän om 3 v istället. Det känns lite konstigt att vara där så sällan för med första var vi där minst 2 ggr i v och vägde för han hade så dålig viktuppgång, men de bokar väl besök efter behov antar jag

• sobrio88

Ni verkar ju vara några som gillar att träna här så jag som hatar att träna behöver ha lite råd innan jag fick barn hade jag ett väldigt fysiskt jobb så jag har klarat mig på det i träningsväg. Stå i maskiner på gymmet tycker jag är skittråkigt rent ut sagt och springa funkar inte med mina kassa leder så skulle behöva ha tips på ROLIG träning. Går barnvagnspromenader och ska cykla med hunden bara det blir svalare men det är mest han som drar så det är inte så mycket träning vattengympa ska jag pröva har jag tänkt men finns det nån mer rolig gruppträning som funkar till en tjock, stel 2-barnsmamma?

• sobrio88
    Leeandra skrev 2017-08-19 19:50:01 följande:

Finns det inte någon mamma-barn träning ( typ Friskis & Svettis ) där du bor? Brukar vara befriande skönt att träna när andra också har småttingar med sig och då vet man också att man får bra träning. Har man delade magmuskler ska man ju undvika vissa övningar och träning för nyblivna mammor överbelastar inte bäckenbotten heller.

Jag bor på landet så jag har lite begränsat med gym i närheten Jag har ca 5 mil till närmsta stad där det finns dom större "kedjorna". Det blir alldeles för långt att åka. Men däremot har vi ett stort spa med träningsanläggning ett par mil bort. Där har dom gym, vattengympa och de vanligaste gruppaktiviteterna tror jag
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-08-22 23:40:18 följande:

Har en fråga till er som har bedside sängar. Funkar dom bra? Blir det närhet men endå enskilt? Ge mig både ris och ros!

Jag har Lucas mellan mig och sambon nu och det funkar inte riktigt för sömnen, funderar på att köpa en sådan och ha han nära men ändå få sängen själv. Alternativet är att möblera om och ställa våran säng mot väggen så han kan ligga innerst, men det är inte praktiskt ur någon synvinkel.

Vi har skruvat av ena sidan på spjälsängen så det är öppet mellan mig och Olle så lyfter bara över honom dit när jag har Ammat klart. Funkar jättebra 2-åringen sover fortfarande hos oss så det blir inte bra för nån om vi ska trängas fyra pers i samma säng.
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-08-23 07:12:08 följande:

Låter bra! Är precis så jag hade velat ha det. Tack för svar:)Får ni spjälsängen att vara stadig med en sida borta? Är rädd att den ramlar ihop då.

Jag har en säng som är gjord för att kunna ta bort sidan så det är ju själva "golvytan" som håller ihop sängen så den blir inte ett dugg ostadig
  • sobrio88
    Bimbim79 skrev 2017-08-26 18:49:18 följande:

Någon här som börjat fundera över dop/namngivning? Grabben växer som ogräs så kommer nog få lägga det runt när han är Max 3 månader så han kommer i dopklänningen. Maken vill ju han ska ha den han och hans bror samt alla brorsbarnen döpts i. Känner mig kluven, äldsta döptes för pappan ville det och planerade allt, han dog innan hon föddes så det kändes som det minsta hon kunde få av honom va iaf dopet. De andra 2 har ju en farmor som är gift med en präst, då va inte frågan ska de döpas utan när ska jag döpa dem?! ;)

Nu med 4:e så ja de andra är ju döpta så!! Äldsta vill ju dessutom konfimeras men kanske är löjlig, kanske är bra med lite kristlig fägring i barnens uppväxt? ;)!

Vi döpte inte storebror men nu börjar jag bli sugen på att köra dop för båda barnen samtidigt. Säger ju emot sig självt när jag ska skicka in papper på att gå ur kyrkan men, men sambon är inte med på det hela än så vi får se vad det blir
  • sobrio88

Har inte fått tillbaka mensen än men jag har blivit tvungen att börja komplettera med 2 flaskor ersättning per dag så jag är rädd att den kommer snart :-/ vi har också slarvat med skydd men har åtminstone kört avbrutet även om det inte känns säkert heller. Vi ska inte ha fler barn så vi har kommit överens om att sambon ska sterilisera sig. Nu känns det som att det blir sexvägran om han inte sätter på sig kondomen tills han orkar ta tag i steriliseringen

Svar på tråden Nu är bebisarna här! Bf Juli 2017