• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Malla1

Jag mår bra, dock ont i ryggen och i ljumskarna pga det här förbannad vädret. Inte kul att köra en syskonvagn i snö och slask. Men förhoppningsvis blir det bättre väder snart :) gick in i v.22 idag och lillen sprattlar runt som bara den där inne. Har köpt liggdel till vagnen och massa kläder så nu är det bara babyskyddet kvar då ja sålde mitt förra (som dessutom var rosa och nu ska allt vara så pojkigt det bara går :D) måste även köpa en ny vinterjacka då jag inte kan knäppa min längre :D

• Ciciliacissi
    Linda2barnsmamma skrev 2017-12-14 14:16:31 följande:

Hej.

Går in i v 31 på måndag. Den lille får runt så gått den kan där inne i magen så de känns som allt vänts ut o in

Ja har varit sjukskriven sen v 17 av foglossning . Inge vidare... har fått order om mer viloläge just nu pga av foglossning och sammandragningar :/

Annars mår ja bra!

Vecka 31? Har du inte bf långt före april då?
  • Linda2barnsmamma
    Ciciliacissi skrev 2017-12-14 16:31:48 följande:

Vecka 31? Har du inte bf långt före april då?

Hehe jo men har varit med i denna tråd sen den startade typ :) har i februari
  • Ciciliacissi
    Linda2barnsmamma skrev 2017-12-14 20:39:52 följande:

Hehe jo men har varit med i denna tråd sen den startade typ :) har i februari

Haha tänkte väl, blev helt snurrig o tänkte jag har räknat fel på mina egna veckor haha
  • Linda2barnsmamma
    Ciciliacissi skrev 2017-12-14 20:50:56 följande:

Haha tänkte väl, blev helt snurrig o tänkte jag har räknat fel på mina egna veckor haha

Haha nej då .. Hur mår du då?? Förutom ischiasen. Denna lilla sparv ligger så högt upp jämt så mina revben är helt ömma.. Den e så bestämd redan ;)

Nu hoppas ja att liten flyttar neråt i magen vart efter så ja kan andas ordentligt igen... hehe
  • MalynCazzandra
    Linda2barnsmamma skrev 2017-12-14 14:16:31 följande:

Hej.

Går in i v 31 på måndag. Den lille får runt så gått den kan där inne i magen så de känns som allt vänts ut o in

Ja har varit sjukskriven sen v 17 av foglossning . Inge vidare... har fått order om mer viloläge just nu pga av foglossning och sammandragningar :/

Annars mår ja bra!

Oh jobbigt med foglossning och sammandragningar :/ hoppas det löser sig för dig! När har du bf? :)

Jag går in i vecka 25 på måndag. Känner av mycket sprattel men ser fram emot tills bebisen är större så man verkligen känner av den.

Tog du reda på könet på bebisen? :)
  • MalynCazzandra
    Malla1 skrev 2017-12-14 16:23:46 följande:

Jag mår bra, dock ont i ryggen och i ljumskarna pga det här förbannad vädret. Inte kul att köra en syskonvagn i snö och slask. Men förhoppningsvis blir det bättre väder snart :) gick in i v.22 idag och lillen sprattlar runt som bara den där inne. Har köpt liggdel till vagnen och massa kläder så nu är det bara babyskyddet kvar då ja sålde mitt förra (som dessutom var rosa och nu ska allt vara så pojkigt det bara går :D) måste även köpa en ny vinterjacka då jag inte kan knäppa min längre :D

Haha ja vi fick nya jackor på jobbet och jag var den enda som fick ta en textstorlek för att ens få igen den. Jag går in i vecka 25 på måndag och ser fram emot att känna bebisen mer och mer ju längre man går i graviditeten.

Min bebisen verkar ligga högt upp eller nåt för magen börjar stå ut högt liksom men sparkarna känns fortfarande långt ner. Så kanske är huvudet man känner av... vet inte. Så du väntar en son! :D spännande! Själv så vet man inte. Första gången jag inte tog reda på det också.
  • MalynCazzandra
    MalynCazzandra skrev 2017-12-15 20:01:27 följande:

Haha ja vi fick nya jackor på jobbet och jag var den enda som fick ta en textstorlek för att ens få igen den. Jag går in i vecka 25 på måndag och ser fram emot att känna bebisen mer och mer ju längre man går i graviditeten.

Min bebisen verkar ligga högt upp eller nåt för magen börjar stå ut högt liksom men sparkarna känns fortfarande långt ner. Så kanske är huvudet man känner av... vet inte. Så du väntar en son! :D spännande! Själv så vet man inte. Första gången jag inte tog reda på det också.

Haha herrstorlek ska de va! :D
  • Linda2barnsmamma
    MalynCazzandra skrev 2017-12-15 19:54:25 följande:

Oh jobbigt med foglossning och sammandragningar :/ hoppas det löser sig för dig! När har du bf? :)

Jag går in i vecka 25 på måndag. Känner av mycket sprattel men ser fram emot tills bebisen är större så man verkligen känner av den.

Tog du reda på könet på bebisen? :)

Ja de e lite frustrerande ibland. Men blir kanske värre ju fler barn man har ? Ja vet inte detta är nr 3 i skaran.

Har bf 25 feb :)

Ja de dröjer inte länge för dig innan bebis rör sig mer. Denna är som ett bowlingklot här inne.. nej vi har inte kollat könet , inte på någon av dom. Har 2 flickor så kan ju få hoppas på en pojke ialf. ;)
  • MalynCazzandra
    Linda2barnsmamma skrev 2017-12-16 00:04:39 följande:

Ja de e lite frustrerande ibland. Men blir kanske värre ju fler barn man har ? Ja vet inte detta är nr 3 i skaran.

Har bf 25 feb :)

Ja de dröjer inte länge för dig innan bebis rör sig mer. Denna är som ett bowlingklot här inne.. nej vi har inte kollat könet , inte på någon av dom. Har 2 flickor så kan ju få hoppas på en pojke ialf. ;)

Jadu. Detta är ju nr 3 för mig med :) och vi hoppas på en tös eftersom vi har två pojkar här hemma. Ska bli spännande att se vad/vem det är som tittar ut i slutet av mars/början av april.

Vi längtar massor efter Skrutt! :D
Svar på tråden BF april 2018