• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Hoppas7910
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-21 19:20:21 följande:

Ja ja försöker tänka så :P

I morgon kl 11.30 ska ja göra kuben. Så ja kommer väl inte kunna sova i natt ;)

Mina symtom har aldrig avtagit , men däremot blir dom värre o flera för varje vecka som går... igår började den ruskiga halsbränna.. tvi.

Men det leder till nått fint så ja kan stå ut :))

Lycka till på kuben idag!! Hoppas det går bra :)
  • Linda2barnsmamma
    Hoppas7910 skrev 2017-08-22 09:31:43 följande:

Lycka till på kuben idag!! Hoppas det går bra :)

Allting gick och såg bra ut. Blev framflyttad 1 dag. Så v 14 (13+1) idag :) BF 25e feb
  • Snorhyveln

Mina symtom har aldrig avtagit , men däremot blir dom värre o flera för varje vecka som går... igår började den ruskiga halsbränna.. tvi.

Hur fick de för dig idag? :)

För mig gick de tack o lov bra, de fanns en bebis med hjärta som fladdra, och vart t om framflyttade 1-2 dagar :)
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-22 09:29:43 följande:

Hej :)

Ville bara önska dig stort lycka till idag!! Håller alla tummar och tår vi har här hemma! Uppdatera gärna sen!

Har mått så dåligt så jag har knappt orkat göra något mer än att ta hand om lilla Ellie här hemma. Som naturligtvis blivit stormförkyld.

Var hos läkaren igår och fick nåt utskrivet mot illamåendet, får hoppas det hjälper!

Har ingen ork eller lust till nåt utan mår bara superilla :/

Får hoppas det betyder att bebis mår bra!!

Gick in i v 8 idag iaf.

Bor förresten i Perstorp i Skåne så det är lååångt iväg från dig!

Lycka nu till idag! Kram

Tack så jätte jätte jätte mycket :)

DEt gick tack o lov bra :) fäde fanns en bebbe där inne med ett hjärta som fladdrade :) vart så glad att jag började storböla där i gynstolen.. så där hysteriskt t om..

Har vart så oroligt orolig så länge att de bara brast för mig :)

Vart t om frampetad 1-2 dagar så de känns superskönt <3

Har inte haft så mkt symptom de senaste och trott de varit kört pga de, men har märkt att jag har en lite putig mage så måste ha "stora" tröjor så de inte syns, men också mått illa till o från varje dag nästan Sonj nappar hjälp med mat och så lite ömma bröstvårtor. Men så har allt flaxat instyrka o man blir nervklen igen.. men nu vet jag att de iaf ligger en bebis där inne trots allt detta flaxande i symptom!

Oj så långt, jäklar va synd :/
  • Linda2barnsmamma
    Snorhyveln skrev 2017-08-22 14:26:43 följande:

Hur fick de för dig idag? :)

För mig gick de tack o lov bra, de fanns en bebis med hjärta som fladdra, och vart t om framflyttade 1-2 dagar :)

Hej. Jo det gick bra... allt såg bra ut. Och kuben va bra. Låg risk. Så nu känns det som att jag äntligen kan pusta ut... herregud så nervös ja varit dom sista dagarna..

Jag blev oxå framflyttad 1 dag iaf. Så BF 25e feb..

Skönt att det gick bra för dig med :))
  • Hoppas7910
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-22 14:25:12 följande:

Allting gick och såg bra ut. Blev framflyttad 1 dag. Så v 14 (13+1) idag :) BF 25e feb

Så roligt och skönt för dig / er :)

Alltid kul att bli flyttad framåt! Om än lite ;)

Då är du en hel del veckor före mig!
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-22 14:32:54 följande:

Tack så jätte jätte jätte mycket :)

DEt gick tack o lov bra :) fäde fanns en bebbe där inne med ett hjärta som fladdrade :) vart så glad att jag började storböla där i gynstolen.. så där hysteriskt t om..

Har vart så oroligt orolig så länge att de bara brast för mig :)

Vart t om frampetad 1-2 dagar så de känns superskönt <3

Har inte haft så mkt symptom de senaste och trott de varit kört pga de, men har märkt att jag har en lite putig mage så måste ha "stora" tröjor så de inte syns, men också mått illa till o från varje dag nästan Sonj nappar hjälp med mat och så lite ömma bröstvårtor. Men så har allt flaxat instyrka o man blir nervklen igen.. men nu vet jag att de iaf ligger en bebis där inne trots allt detta flaxande i symptom!

Oj så långt, jäklar va synd :/

Åh så glad jag blev för din skull nu!!! Så underbart skönt :)

Det är helt okej att gråta hysteriskt just där! Haha, när det är av lycka så ;)

Kul du blev lite framflyttad oxå! Vad satte dem på dig nu då? 7+4-5 eller?

Verkligen jättekul att det fanns en liten bebis för inne med fina hjärtslag <3

Ja, eller hur? Verkligen synd att det är så långt iväg :( vet knappt hur långt det är men jäkligt långt iaf..

du ska se att alla symptom kommer som ett brev på posten nu säkert ;) hoppas du slipper så mkt illamående iaf.

Min mage putar oxå ut ganska mkt.. jämfört med vanligtvis iaf.

Känner mig som en ballong! Och magen funkar inte precis som vanligt.. :/

Illamåendet är galet jobbigt. Och så hemskt sur så jag kan knappt prata med folk.

Sambon måste tycka jag är underbar! Haha!

Om en vecka ska jag på UL igen, hoppas det ser bra ut då med! Oron smyger ju
    Är
  • Mawie

Tycker att det här känns lite konstigt befruktningen är ändå dryga 4 veckor sen!?

• Glitterpinnar

Om det är någon som vi missat att bjuda in i Facebookgruppen (kolla gärna er mejl och ev er skräppost där inbjudan kan hamna), annars kan ni skicka er mejl till mig så bjuder jag in er :)

Svar på tråden BF april 2018