Inlägg från: Snorhyveln |Visa alla inlägg
  • Snorhyveln

BF april 2018

Hej!

Jag har "precis plussat" men är så otroligt nojig och rädd.

Har varit gravid 2 gånger det senaste halvåret som båda slutat i missfall :(

Nu har jag alltså plussat igen och är skraj då jag känt av ömma bröst, molande, svullen mage och trötthet men som nu lugnat sig gansk mkt och gör mig nervös.

Man blir lite skadad av upprepade missfall och tror det värsta hela tiden.

Här är testet jag tog i lördags (BIM+2) och ett CB som jag tog idag på morgonen (BIM+4)

Kan testen se ut så här och man är gravid utan problem?

Tänkte på CB:t som är starkare på ena sidan av sträcket? :S

• Snorhyveln
    my2girls skrev 2017-08-02 12:02:12 följande:

Hej!

Har precis plussat (eller förra veckan). Oplanerad 4:a. Mycket tankar och känslor än så länge, har även haft flera MF så jag försöker ha is i magen ett tag. Hänger gärna här med er andra dock :)

Hej! Har du ett starkt pluss nu när du testat? Och hade du det innan du fick missfall?

Jag är supernojig och försöker ta de var dag, men går typ inte..
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-07 10:50:27 följande:

Hej alla :) och grattis till alla plus!

Hoppar gärna in här med!

Plussade för ca 1,5 vecka sedan och BF är 8-9 april. Har en liten dotter som precis fyllt 1 år och väldigt många tidiga MF och 2 MA i bagaget så jag vågar inte vara glad än.

Ska på tidigt VUL nästa tisdag så vi hoppas innerligt att vi får se hjärtslag då!

Har mkt molvärk och är trött som attans men inga ömma bröst.. får mig att tro att det stannat av igen.

Har alla ni andra ömma/stora bröst?

Hej!

Förstår dig helt, är skitjobbigt att tro de värsta blandat med att försöka vara positiv.. man blir lätt lite tokig.

Jag har själv en dotter som snart är 1 år och 8 månader, har efter henna fått 1 MA, 1 tidigt missfall (samma dag jag plussade) och är nu enligt gravtester gravid igen, enligt app vecka 6 (5+2) men mina symptom jag hade kring BIM är totalt borta :( så jag tror mitt avstannat också.. blir i sådana fall mitt tredje misslyckade graviditet :'(

Har du kontaktat barnmorska eller gyn med din oro?
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-07 18:09:35 följande:

Ja, det är verkligen supersvårt!

Tråkigt att höra vad du varit med om :( vet så väl hur det känns.

Jag har "bara" haft 2 väldigt tidiga sen jag fick min dotter.

Gravid enligt app 4+6 så jag går in i vecka 6 imorgon.

Ska på ett tidigt VUL nästa tisdag, har tur och har en bra kontakt med gyn IOM vår historik.

Själv då? Ska du på något tidigt VUL? Hjälper ju mot oron iaf.

Har alla dina symtom försvunnit tycker du?

Jag ammar inte längre så det beror dessvärre inte på det för min del..

Va skönt så får du veta snart!

Jag ringde idag andra gången och fick prata med en underbar sköterska på gyn som förstod mig helt. Men förklarade att hon ville att vi skulle vänta med VUL till 6 helst 7 gångna veckor så att de verkligen kan säga som de är. Fick en bokad tid om två veckor och om det händer ngt påvägen så skulle jag bara ringa.

Jag blev direkt lugnad och är inte rädd längre, de blir som de blir och om de blir ett tredje missfall skulle jag få hjälp direkt lät de som :)

Men tråkigt om så är fallet såklart eftersom de gick bra första gången, är mkt ledsen dagligen ändå..

Ja, alltså jag hade symptom på BIM+2 när jag plussade men sen efter 2-3 dagar avtog dem, hade ömma bröst, jäsande/molande mage och slut i kropp o knopp. Men hade bara de ömma brösten kvar som försvann helt i helgen typ. Så snart har de gått en vecka utan symptom alls men jag har inte blödit eller haft ont nånstans så börjar bli lite psykisk störd snart ;)
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-07 19:41:52 följande:

Så skönt för dig att du fick prata med en så bra sköterska! Förståelse och omtanke gör så mkt för ens oro! Då får du ändå veta relativt snart ändån! Du gör ju helt rätt i att sluta va orolig, man kan inte styra över det ändån ju!

Men ack så svårt det är.. tankarna springer så lätt iväg med en.

Jag har som sagt inte haft ömma bröst alls, bara lite som stickningar. Så det är säkert bara att det är för tidigt för den biten ännu!

Vi får hoppas på det :)

Vi var med i en missfallsstudie med vår dotter och fick fantastiskt bra hjälp under graviditeten. Så det var samma BM jag pratade med nu och fick tid till det tidiga VUL:et. Kändes så skönt!

Javisst, har varit så orolig en vecka nu att jag är utmattad.. usch!

Okej, vad var de det kollade då under studien?

Jag fick veta att jag om så är fallet att jag skulle få ta massa blodprover och eventuellt få någon medicin, och planera med läkaren nästa graviditet så de känns så bra, men nu hoppas jag att de håller den här fången och att kroppen vara lurar mig, de var någon som berättade för mig att symptom kan försvinna för att sen helt plötsligt komma tillbaka och allt är okej, så de håller jag mina tummar på :)
  • Snorhyveln

Har nån av er haft missfallstanke och fått starkare test, tog ett rfsu test tidigare i veckan som var stark positivt men har trott att de varit kört i en veckas tid då alla symtom jag hade är borta. Tog denna rfsu nu ikväll 19:30 och fick detta:

Kan man få starkare eller är de bara beroende på kissets koncentrat?de

svagare tidigare i veckan o de som är starkare än kontrollsträcket ikväll..

• Snorhyveln
    Sahlina skrev 2017-08-08 13:25:37 följande:

Grattis alla!

Plussade 29/7 på sambons födelsedag!

Äntligen efter många månaders försök. Det är vårat första. BF 9 april.

Gick in i v 6 (5+0) idag. Har haft svullna/ömma bröst, kissar hela tiden, "åksjuk" känsla, molande värken och väldigt slö/trött! Fast för tre dagar sedan försvann allt förutom brösten! Senare den dagen stod jag och handlade fick tre snabba smärt-bomber på höger sida. Efter de har jag varit lite öm på höger men inte någon molande värk längre.

Igår fick jag väldigt lite och väldigt tunn ljusbrun flytning.

Är så jävla rädd att allt försvunnit! Eller ah har ju svullna ömma bröst fortfarande.

Är de någon som haft liknande eller har?

Är 27 år första barnet!

Hej!

Jag är i en liknande situation. Har en dotter sen tidigare (18 månade) och försöker få till andra barnet.

Fick pluss med rfsu den 30/7 samt starkare pluss med CB onsdag 2/8.

Men sedan 1-2/8 har mina symptom avtagit, ev känt någonting i brösten om jag länt efter men annars inget. Är tokorolig och har varit det i snart 1 vecka och lite till..

Har du kontaktat någon på gyn eller barnmorska eller väntar du ut det hela?
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-08 21:35:52 följande:

Jag förstår dig!

Skönt du kan slappna av lite nu!

Också skönt att du känner dig trygg i att du får hjälp om det värsta händer! Men jag hoppas såklart att detta går vägen!! April bebis ska det bli :)

Idag har oron stigit väldigt mkt för mig.. tog ett CB digitalt med veckoindikator imorse och det hade inte slagit om till 3+ :(

Känns inte bra alls.. ger det en ny chans imorgon! Då måste det slå över.

Den studien vi var med i bestod av en kontrollgrupp och en grupp som fick läkemedel. Kommer inte ihåg om det heter inhohep.. iaf är det för att förebygga proppar i moderkaka och navelsträng. Sen hade vi kontroller väldigt ofta vilket var väldigt skönt!

Ja de hoppas jag med :)

Men du, jag tror det är svårt att lita på CB testen när de gäller stigning. Ibland tar de lite längre för hormonerna att stiga.

Jag var med om de förutom o vart direkt livrädd, men fick då Veta att CB digital inte kan skilja så bra på när man blivit befruktad.

De beror på att hormonnivån är lägre på missa o höre på andra, och när man gått längre in i graviditeten kan de visa mindre än vad man egentligen har, så ta det med en nypa salt ;)

Aha, fick du ta några tester innan som visade någon brist på något el blev ni bara givna läkemedel ändå?
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-09 10:10:10 följande:

Dem här jäkla testen :( om man bara kunde låta bli och vara glad! Men med vår historia så behöver jag den bekräftelsen att det stiger fint.

Därför känns det verkligen inte positivt idag.

Har också läst att man inte ska lita blint på veckoindikatorn men det ändrade sig på "rätt" dag med vår dotter så jag kan ju inte låta bli att jämföra med det.

Jaja.. får försöka intala mig själv att jag är gravid! På tisdag får vi ju mer besked iaf.

Ja, vi gjorde en massa tester men inget som visade något fel varken på mig eller sambon. Så det var enbart en studie för att se om läkemedel kan hjälpa i de fall som upprepade missfall förekommit. Stödet och alla kontroller var riktigt bra!!

Ja jag vet, man blir ju tokig.. jag tar också test gå var tredje dag, mest för att lugna mig o se om sträcken fortfarande är starka ????

Jag är så himla nervös över att symptomen försvunnit, tycker ju att om de vore missfall så borde de ju börja snart och att MA vore så konstigt att få så tidigt.

Mest av allt är jag rädd att det är så o att vi misslyckats igen och att livet känns som skit..

Jag försöker också intala mig själv om att jag är ju gravid just nu och att allt kommer gå bra, men de är jäkligt svårt!

De är de att jag vill inte vänta mer, skulle h haft två barn nu om allt gått bra, har inte tålamodet att vänta ????

Hur känner du dig idag? Några symptom kvar eller alla helt borta?
Svar på tråden BF april 2018