• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Glitterpinnar
    Mawie skrev 2017-08-22 16:12:45 följande:

Tycker att det här känns lite konstigt befruktningen är ändå dryga 4 veckor sen!?

Luriga de där testerna, går inte att lita på :/ Men var linjerna starka när du bröt upp det? Du kanske ligger precis på gränsen mellan 2-3 och 3+ tänker jag :)
  • Linda2barnsmamma
    Hoppas7910 skrev 2017-08-22 15:41:53 följande:

Så roligt och skönt för dig / er :)

Alltid kul att bli flyttad framåt! Om än lite ;)

Då är du en hel del veckor före mig!

Ja det är ju det :) men alltså min mage har varit KATASTROF av nervositet och nu äntligen börjar magen lugna sig.. Haha.

Men förlossningen, halsbränna och illamående varvar varandra hela dagarna.... Men nu vet ja att det ändå leder till nått fint så då kan man stå ut
  • MrsGalotti
    Noanda skrev 2017-08-21 19:00:22 följande:

Hej och grattis alla!

Jag är 37 år, bor i Sthlm och väntar första barnet. Har BF 26 mars så att bebis kommer i april är inte osannolikt.

Går in i vecka 10 i morgon.

Jag skriver inte så mycket här på forumet men jag följer Och läser den här och marstråden samt tråden "första barnet våren 18". :)

Jag var på ul igår och blev "flyttad" till samma dag som du
  • emizz

Supernervös!! ska göra ett tidigt UL imorgon....alla symptom är kvar men för 4 veckor sedan hade jag blödning som mens

Ehliaz-09 Alice-11 Bebis-18
  • Snorhyveln
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-22 15:28:44 följande:

Hej. Jo det gick bra... allt såg bra ut. Och kuben va bra. Låg risk. Så nu känns det som att jag äntligen kan pusta ut... herregud så nervös ja varit dom sista dagarna..

Jag blev oxå framflyttad 1 dag iaf. Så BF 25e feb..

Skönt att det gick bra för dig med :))

Haha.. ja samma här.. skitnervös för länge, puh!! Så nu får vi lugna ner oss och försöka njuta iaf :)
  • Snorhyveln
    Hoppas7910 skrev 2017-08-22 15:50:39 följande:

Åh så glad jag blev för din skull nu!!! Så underbart skönt :)

Det är helt okej att gråta hysteriskt just där! Haha, när det är av lycka så ;)

Kul du blev lite framflyttad oxå! Vad satte dem på dig nu då? 7+4-5 eller?

Verkligen jättekul att det fanns en liten bebis för inne med fina hjärtslag <3

Ja, eller hur? Verkligen synd att det är så långt iväg :( vet knappt hur långt det är men jäkligt långt iaf..

du ska se att alla symptom kommer som ett brev på posten nu säkert ;) hoppas du slipper så mkt illamående iaf.

Min mage putar oxå ut ganska mkt.. jämfört med vanligtvis iaf.

Känner mig som en ballong! Och magen funkar inte precis som vanligt.. :/

Illamåendet är galet jobbigt. Och så hemskt sur så jag kan knappt prata med folk.

Sambon måste tycka jag är underbar! Haha!

Om en vecka ska jag på UL igen, hoppas det ser bra ut då med! Oron smyger ju

Hahaha.. ja verkligen! Grät när jag ringde sambon och när jag kom hem, haha!

AA, hon mätte den till att jag ver i 7+5 och enligt första mens så skulle jag vara 7+3, så de känns ju bra :) beräknad förlossning blev i nuläget 6 April :D

Vette sjutton vad min kropp håller på med, men man märker verkligen att varje graviditet är olika, då mina symptom varierar från dag till dag och kan vara borta hela dagen för att sen komma igen på kvällen, känns som om magen ska explodera o få mens typ :D

När Ska du på ul då? Vi kommer nog försöka få kub, om inte så tar vi privat.. vi vill båda se bebisen igen så vi vet att den finns Ivar i vecka 13-14 men också se om de finns någon risk.. då har man ju sätt att allt är bra ända tills de passerat de mer riskfyllda veckorna :)

Ska till barnmorskan om två veckor för inskrivning också..

Men jag får tills dess lugna mig med att kolla på VUL bilden jag fick med hem..

Jadu, jag är så trött/svagt illamående så ofta att sambon känner sig utfryst ;) stackarn får aldrig nån kärlek :P
  • Hoppas7910
    Linda2barnsmamma skrev 2017-08-22 19:45:25 följande:

Ja det är ju det :) men alltså min mage har varit KATASTROF av nervositet och nu äntligen börjar magen lugna sig.. Haha.

Men förlossningen, halsbränna och illamående varvar varandra hela dagarna.... Men nu vet ja att det ändå leder till nått fint så då kan man stå ut

Jag förstår dig! Nervositeten är helt galen!!

Så skönt för dig att du äntligen kan slappna av lite.

Haha, hoppas du inte har en förlossning var dag ;) Gud så synd jag tycker om dig då!

Men japp.. illamående och trötthet och värk i lederna är inte kul!

Men tänker man på att det är för bebis skull blir det lite lättare :)
  • Hoppas7910
    Snorhyveln skrev 2017-08-24 10:22:34 följande:

Hahaha.. ja verkligen! Grät när jag ringde sambon och när jag kom hem, haha!

AA, hon mätte den till att jag ver i 7+5 och enligt första mens så skulle jag vara 7+3, så de känns ju bra :) beräknad förlossning blev i nuläget 6 April :D

Vette sjutton vad min kropp håller på med, men man märker verkligen att varje graviditet är olika, då mina symptom varierar från dag till dag och kan vara borta hela dagen för att sen komma igen på kvällen, känns som om magen ska explodera o få mens typ :D

När Ska du på ul då? Vi kommer nog försöka få kub, om inte så tar vi privat.. vi vill båda se bebisen igen så vi vet att den finns Ivar i vecka 13-14 men också se om de finns någon risk.. då har man ju sätt att allt är bra ända tills de passerat de mer riskfyllda veckorna :)

Ska till barnmorskan om två veckor för inskrivning också..

Men jag får tills dess lugna mig med att kolla på VUL bilden jag fick med hem..

Jadu, jag är så trött/svagt illamående så ofta att sambon känner sig utfryst ;) stackarn får aldrig nån kärlek :P

Jag hade som tur var min sambo med mig :) han har ff semester så han kunde följa med. Skönt!

Okej, då är du inte så långt före mig :) jag har bf 9 april som det ser ut nu.

Så härligt när man får med sig en liten VUL bild hem <3 Titta och njut :)

Ska på nytt VUL på tisdag nästa vecka och ser det bra ut då så blir det kub för oss. Jag är typ gammal som gatan så jag blir erbjuden det. Alltid skönt att få se bebis igen och få fler undersökningar. Hjälper ens nervositet lite iaf :)

Jag ska till BM på inskrivning på måndag, så dem har lite tid att förbereda inför kuben. Man tar ju blodprov i v 10 inför kuben.

Då känns det lite mer verkligt också :)

Ja, alltså magen är ju som i 5:e månaden på kvällen!! Herregud som den svullnar. Svårt att dölja den för folk då.

Jag fick berätta det för min chef nu i måndags då jag inte kunde åka och jobba, kräkte och mådde så kass.. så det kändes bättre att berätta varför för henne :)

Hur går det på jobb för dig?

Och ja.. stackars sambona ;) dem har nog inte det helt lätt just nu! Hihi
  • GravidFetaMorsan

Då har jag blivit framflyttad.. Är i V10 och bf 27 mara :)

Har ännu inte vart på vul men ska på rul om ett litet tag.. Får se vad dom hittar där :)

• brennaV
    emizz skrev 2017-08-23 19:49:01 följande:

Supernervös!! ska göra ett tidigt UL imorgon....alla symptom är kvar men för 4 veckor sedan hade jag blödning som mens

Hur gick det idag ?
Svar på tråden BF april 2018