För oss med bim AUGUSTI 2017
Är på dag 9 idag och borde ha ägglossning runt dag 12 -14 kanske. Men har äl sekret idag och tog ett äl test från testlagret. Ganska stegrad eller hur? Inte positiv men om ngn dag är den nog?!?
Se bild
Är på dag 9 idag och borde ha ägglossning runt dag 12 -14 kanske. Men har äl sekret idag och tog ett äl test från testlagret. Ganska stegrad eller hur? Inte positiv men om ngn dag är den nog?!?
Se bild
Ta ett nytt test ikväll, kan hända att den är positiv redan då. Prova annars imorgon! :)
Mina ÄL-tester kan visa starkt på förmiddagen och helt positivt på eftermiddagen :)
Glad är jag gör att jag har för första gången fått ett riktigt positivt äl test! Då är det ikväll och imorgon man ska försöka mysa eller? Mös igår med... hoppas denna gång att det blir plus :)
Kollade vad jag hade loggat för symptom förra månaden och där verkade någon form av mensvärk finnas med i två dagar innan mens... Inte för att det är något jag kommer ihåg, men det är väl därför man loggar symptom också, för att komma ihåg det man annars glömmer... så nu har jag typ gett upp. Mens på onsdag skulle ge en cykel på 23 dagar, vilket ännu mer får mig att tro att något är fel på mig :'(
Det är så segt att planeringsmysa för att ägglossningen inträffar... känns som ett tvång haha...
Haha för att jag förra månaden loggade att jag hade mensvärk två dagar innan jag fick mens, och två dagar från igår blir onsdag :P att något ska vara fel är mest för att jag har ännu kortare cykler ibland (varit nere på 18 dagar som kortast) och att den inte beter sig alls som deb gjorde innan jag började med p-piller för 7 år sen... vaknade dessutom och var arg på min man för "ingenting" idag, svårt det här att graviditetssymptom och menssymptom kan vara typ samma...
Grattis alla plus :)
Jag väntar på bim nu efter ägglossning. Känns som en lång väntan men det är ingen stress med det egentligen. Men ändå vill man veta näääär en ev bebis vill berika familjen :)
Ni kanske har koll, jag har funderat idag...
Jag mår ganska ofta illa när jag har lågt blodsocker, men idag har det varit ungefär 10 gånger värre. Kanske inte så att jag mår mer illa, men det brukar alltid kännas bättre av att jag t ex sitter ner, men det gör det inte nu. Men det kan också vara mer fett än vanligt i lunchen och att jag ätit lite annorlunda mot hur jag brukar äta. Såååå rädd att jag överanalyserar. Men visst känns det som att det eventuellt, möjligtvis, kanske kan vara gravidillamående? *hoppas hoppas*
Mensen lyser med sin frånvaro men samtidigt är molvärken kvar... Tror fortfarande att mensen ska ha kommit varje gång jag går på toa, men den verkar ju kanske hålla sig borta idag med.. Vågar nästan hoppas nu ju :)
Jag har bara ett test hemma (CB digital) så jag vill helst stå ut tills på söndag morgon (ÄL +12-14 ungefär), i så fall är det längre än min längsta cykel sen jag slutade med p-piller i april, så det känns rimligt att det kan vara något i så fall :)
Står jag inte ut blir det test på lördag, alltså på BIM. Vågar verkligen inte testa innan jobbet någon dag, och testar jag negativt på kvällen kommer jag bara undra om det är för att jag inte testade med morgonurin så det vill jag inte heller göra :P Men just nu är det här allt jag tänker på, hann aldrig riktigt komma till det här stadiet förra försöket, mensen kom innan dess. Håller verkligen på att bli knäpp, tur att det har varit lugnt på jobbet så att säga :)