desperat efter råd angående min 3-åring
Jag har skrivit några trådar angående detta men börjar bli mentalt trött på det här...
För drygt en månad sedan upptäckte jag springmask på mig själv men min dotter hade inte visat några symtom. Jag tänkte att hon kanske fått det men utan symtom så kollade frekvent hennes rumpa vilket resulterade i att hon började klaga på "ont i rumpan". klagandet skedde oftast 1 v efter behandling och vi behandlade 3 gånger. Bvc-sköterskan trodde det blivit en fixering för att jag visat oro och hela tiden kollar hennes rumpa. 3 dagar efter behandling (drygt 1 vecka sedan) säger hon till sin pappa i sängen "ont i rumpan" men inget, och så börjat hon prata om tejpen jag hade lagt dit kvällen innan så verkade som hon fixerat vid den och att den var obehaglig. Igårkväll säger hon ont i rumpan och tar sig på blöjan, hon säger det aldrig speciellt länge utan klagar lite och somnar sen, sover hela natten vilket hon alltid gjort. Igår kväll efter hon somnat kollade jag 3 gånger i hennes rumpa mellan 22:30 och 01:00 men hittade inget, hittade heller inget just vid klagandet. Hon har blöja och har inte hittat något i avföringen, och med tanke på att vi behandlat 3 gånger ska det ju rent teoretiskt inte finnas kvar något, om hon nu ens hade det.... hon var lite röd på morgonen men inte igår, förstår ingenting och vet inte vad det kan vara...om det verkligen är mask eller om det är något annat som spökar...börjar bli extremt trött på detta och orkar inte sanera och byta sängkläder om jag inte sett några maskar! vårdcentralen tar mig inte på allvar och vet inte var jag ska vända mig...
Själva infektionen har tagit enormt på mitt psyke och är i vecka 39 nu :( Känner konstant oro och hatar att vara såhär ovetandes innan bebisen ska komma :S
Behöver verkligen råd och lite stöttning i detta!