• springa

desperat efter råd angående min 3-åring

Tycker också du låter fixerad! Jag förstår det känns obehagligt med mask, jag har mått rätt dåligt psykiskt när vår dotter haft det för jag tycker det är allmänt äckligt.

MEN det kan upplevas obehagligt för ditt barn om du är och tittar där flera gånger om. Det finns ju faktiskt annat sätt du kunde fått det på än via henne.

Har hon ont pga att du kollar hela tiden kanske? En 3-åring kan väl uttrycka om det kliar tänker jag.

Vår 3-åring har haft mask 3 gånger men ingen annan i familjen. Har ändå behandlat oss för säkerhetsskull och städat samt tvättat och inte mer sen. Har aldrig kollat henne mer än en gång när hon sagt det kliar och det behövs ju knappt nästa gång heller om det är intensiv klåda. Förstår ju att det är mask och att hon har lätt för att få det.

Nä..respektera din dotters integritet och låt henne få sova ifred och försök få någon att prata med om du känner att du fixerat dig vid detta(vilket det låter som)

• springa

Sen kan flickor bli röda i underlivet då masken kan ta sig in där. De kan vara svåra att se, hur mycket du än håller på o letar. Vissa rekommenderar behandling av hela familjen så tror du hon har det är det kanske mindre plågsamt för henne om du behandlar. De kan inte bli resistenta vad jag förstått.

Svar på tråden desperat efter råd angående min 3-åring