Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

Bf mars 2018 följas åt?

Vändningsförsök för mig i morgon, vecka 36+0 då. Någon med erfarenheter att dela med sig?

• Starlights
    efterfest skrev 2018-02-19 14:38:52 följande:

Uppdatering från mig :) Vi var iväg för att kontrollera sätet hos bebisen, och yes han sitter fortfarande upp. Är i v 39. Dom frågade om vi tänkt på att föda i säte eller hellre snitt, och vi valde snitt. Helt ok enligt dom! De skulle ringa upp mig under veckan med en tid. Känns så sjukt!! Snart är han här.. :)

Har du varit på något vändningsförsök? Vill minnas att du skrev här tidigare och att du då också var rätt "sent" in i graviditeten då endast barnmorskan hade bekräftat säte? Jag ska ju på vändning i morgon, är då i vecka 36+0 och de ville göra det så tidigt som möjligt sa de.
  • Starlights
    efterfest skrev 2018-02-19 17:41:36 följande:
    Ja precis det stämmer. Har inte ens erbjudande om vändningsförsök, kanske för att jag är så långt gången redan..

Lycka till imorgon, hoppas den vill vända på sig :)
    Ja okej, är det ditt första barn eller har du fött tidigare? Men skönt med ett datum då man väljer snitt i alla fall. :) Jag har faktiskt inte riktigt bestämt än hur vi skulle göra om vändningen misslyckas, lutar nog mest åt snitt då det är första barnet och jag är lite rätt för komplikationer att föda i säte. Både jag och syrran föddes med kort navelsträng runt halsen, och det känns ju extra riskabelt om det skulle strula med något liknande om man har en bebis som kommer ut i säte.. Men men, vi får väl först se hur det går i morgon.  
  • Starlights
    efterfest skrev 2018-02-19 17:41:36 följande:
    Ja precis det stämmer. Har inte ens erbjudande om vändningsförsök, kanske för att jag är så långt gången redan..

Lycka till imorgon, hoppas den vill vända på sig :)
    Ja okej, är det ditt första barn eller har du fött tidigare? Men skönt med ett datum då man väljer snitt i alla fall. :) Jag har faktiskt inte riktigt bestämt än hur vi skulle göra om vändningen misslyckas, lutar nog mest åt snitt då det är första barnet och jag är lite rätt för komplikationer att föda i säte. Både jag och syrran föddes med kort navelsträng runt halsen, och det känns ju extra riskabelt om det skulle strula med något liknande om man har en bebis som kommer ut i säte.. Men men, vi får väl först se hur det går i morgon.  
  • Starlights

Hemma från ?vändningsförsöket?, som bara blev ett ultraljud! Bebis hade nämligen vänt sig själv i natt! TJOHO!!

Var ju på mvc igår där två barnmorskor bekräftade att den låg i säte. Men vaknade i natt av att jag hade jätteont på ena sidan, så det måste ju varit pga bebis som bökat runt i magen? För under dagen har jag då inte kännt något speciellt i alla fall. Så det känns som en enorm lättnad nu!

• Starlights
    efterfest skrev 2018-02-26 16:19:56 följande:

Idag kom vår lille son till världen, kejsarsnitt. Allt har gått bra, och han är helt perfekt! Jag är uppe på benen och känner mig ganska bra nu efter op :)

KarinIngrid skrev 2018-02-28 06:15:45 följande:

Välkommen Julians lillasyster Ingrid såå efterlängtad 51 Cm 3730 gram

27 feb 22:39

Grattis, till er båda! Så härligt med lite bebisar i tråden även om det blir mars först i morgon!
  • Starlights

När har era bebisar fixerat sig? Är i v 37+1 och bebis har inte sjunkit ner än. Men den vände sig för knappt en vecka sedan och det var ju rätt sent, skulle ju precis på vändningsförsök. Och jag har knappt känt av en endaste liten sammandragning, än mindre någon förvärk, så känner på mig att det i alla fall inte blir någon bebis före bf i den här snigelfarten... ;)

• Starlights
    Johlit skrev 2018-02-28 15:19:40 följande:
    Är i v 36+3 och bebis är inte fixerad. Det är väl vanligt att första barnet fixerar sig, men inte säkert. Är man omföderska så finns det mer utrymme i bäckenet. Så det kan lika gärna bli så att den fixerar sig precis innan eller under förlossningen :)
    Ja det är ju mitt första barn, så då borde den ju fixera sig.. Är ju bra om den hinner sjunka ner det lite i alla fall innan förlossningen tänker jag  
  • Starlights
    Sofiiakarin skrev 2018-03-08 21:36:56 följande:

Hej alla. Hur går de? Jag har såååå ont mellan benen. Sådant tryck + förvärkar. Kan ej sova... Vecka 40 på lördag. Första barnet så vet ej vad detta kan betyda... Någon?

Och jag känner NOLL... Går in i vecka 40 i början av nästa vecka, och vet inte ens om bebisen har fixerat sig än. Men ska till bm nästa vecka så får vi se. Känner på mig att jag kommer få gå över tiden.
  • Starlights

Och själv önskar jag att jag hade minsta lilla tecken på att något var på gång, vill också känna det där trycket nedåt och förvärkar.. Känns som att jag mår alldeles för bra för att bebis ska komma inom den närmsta tiden..

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?