Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

Bf mars 2018 följas åt?

Boop3434 skrev 2017-08-04 13:50:53 följande:

Men alla som fått göra vul i typ v7, är det privat? Bokar man in kub-test så sent som inskrivningssamtalet (v12 för min del?). Har fattat det som att blodprov ska tas innan v12? Gud vad jag säkert nojar.. hon som bokade in mig på mvc får man ju hoppas har koll.

Från man göra tidigt vul beror det mest troligt på tidigare komplikationer, tex om man har missfall/ma/utomkveds tidigare och vill kolla så allt är rätt denna graviditet. Men ja, annars får man boka privat. :)
  • Starlights
    FrökenLa skrev 2017-08-04 21:42:42 följande:

Jag kommer vara i v11 när jag börjar jobba. Är rädd att de kommer synas. Men får se. Berättar någon gång under första veckan tror jag.

Sedan har jag sista veckan i augusti både inskrivnings samtal och kub.

Har du mvc nära?

Ah okej. Du får klä dig i lite lösa kläder som inte sitter tight runt magen. ;)

Nja, nära hemma men inte nära jobbet. Sen vet man ju aldrig vilken tid på dagen man får tid. Är så svårt att åka ifrån jobbet, man lämnar ju de andra kort om personal, och de blir ju såklart nyfikna på vart man ska..
  • Starlights

Alltså jag har inte hunnit boka tid för inskrivning än. Men de har så himla dåliga telefontider, man kan typ ringa vardagar mellan 8-9, sen får man en uppringningstid kring 10.. Vilket är världens sämsta tider att passa in i mitt jobb, jag har jättesvårt att gå undan för att ringa och svara då. Och sen har jag glömt bort det flera gånger också.. Men det kanske inte är kris ännu, går in i vecka 9 i morgon. 

Vilken vecka ska (eller var) ni på inskrivning?

• Starlights
    Zaxika skrev 2017-08-07 17:00:06 följande:

V10-11 hade jag inskrivningsamtal. Har du funderat på om du tänkt göra kub test? Det verkar göras i v 12-13?

Nja, nej jag tror inte vi ska göra kub test. Har sett fostret i vecka 8 då jag gjorde tidigt vul, och har bestämt mig för att jag inte ska oroa mig mer och bara slappna av nu! Vet inte om något skulle förändras av ett kub test, så väljer nog att stå över det. Väntar till rul då. Men vi får se vad de säger på inskrivningen, kanske ändrar mig då vi fått mer info. :)
  • Starlights

Jag ska ut med några kollegor ikväll och det förväntas nog att man tar sig ett glas vin eller öl.. Funderar på att berätta om graviditeten för min närmsta kollega, tror hon skulle räkna ut det själv ändå annars.. Det känns så fult att smyga med alkoholfria drinkar och jobbigt att hela tiden dölja det. Går in i vecka 10 på tisdag och har sett pickande hjärta på vul i vecka 7.. Vad tycker ni? Hålla det hemligt ett tag till och smussla vidare, eller berätta?

• Starlights

Går in i vecka 10 idag, dubbelsiffrigt, tjoho! Och har inskrivning i morgon. Känns spännande. :D

• Starlights
    Sofiiakarin skrev 2017-08-15 22:00:56 följande:

Härligt! Är med i v10. Går in i v11 på lördag! :) har haft hälsosamtal i inskrivning. Såg lille bönan i v7 då jag hade utomkvedshavanandeskap för ett par år sen. Hjärtat tickade o de såg bra ut!

Har du mycket symtom? O har de börjar synas på din mage?

Har också sett tickande hjärta på vul i vecka 7, eftersom jag också haft utomkveds förut. Så liknande vi verkar ha gått igenom och är nästan lika långt gångna nu. :)

Jag har haft det mesta från trög och svullen mage, ömma bröst, illamående fast har bara spytt en gång så det verkar vara rätt lindringt, känslig för dofter, och den eviga tröttheten.

Alltså har ju svullen mage men det beror väl mest på hormonerna, det brukar väl lägga sin lite sedan. Räknar inte men att få synlig mage förrän lite senare in i graviditeten. Kan fortfarande ha mina vanliga byxor i alla fall.

Hur mår du själv då?
  • Starlights
    Sofiiakarin skrev 2017-08-16 07:34:03 följande:

Oj! Va lustigt! :) kändes skönt o se lille hjärtat eller hur? Får jag fråga hur gammal du är? Jag är 27 år.

Vi har typ samma symptom.. spytt 2 ggr så ska absolut inte klaga på den fronten. Tröttheten har vart jobbig men tycker de blivit lite bättre nu senaste veckan. Har haft lite körig mage. Inte så stor aptit.

Får svullen mage på kvällen. Men som du säger är de ju förmodligen hormoner då plutt är så liten ännu. Kan också ha mina vanliga kläder, tror inte jag fått upp ngt. Isf kanske ner.. då min förlovningsring sitter löst nu Haha!

Jag är också 27, haha! Och ja, har spytt 2 gånger också, så klagar inte. Men är fortfarande såååå trött.. somnade efter jobbet igår kl 19 typ och sov hela natten, är fortfarande trött idag.. :P

Har varit på inskrivning och hälsosamtal och måste börja med järntabletter nu tydligen.
  • Starlights

Ni som hae varit gravida tidigare och tagit tillskott med järntabletter.. Har hört att man kan bli riktigt förstoppad av dessa. Och jag har ju redan nu trög mage pga alla hormoner, och även innan graviditeten så brukade jag bli lätt hård i magen om jag äter dåligt osv.. Vill verkligen inte bli förstoppad, det är såå himla jobbigt och smärtsamt.

Vad är era upplevelser av tillskott järntabletter?

• Starlights
    MaryIng84 skrev 2017-08-18 12:52:44 följande:
    Jag har samma problem (trög mage) och tänker undvika järntabletter tills bm säger att jag behöver ta dem. Men senast jag var gravid och skulle köpa järntabletter sa kvinnan på Apoteket att det finns två sorters järntabletter, en som gör magen trögare och en med motsatt effekt (du blir typ lite dålig i magen). Minns inga namn eller varumärken men minns att det var så hon sa.
    Ja det tänkte jag med. Problemet är ju bara att min bm nu säger att jag måste ta dem, har för lågt järnvärde och är bara i vecka 10 ännu.. :/ 
    Läste i bipacksedeln på mina tabletter att vanliga symtom är att man kan få både lös eller hård mage. Förhoppningsvis kanske det blir lättar upp min redan tröga mage, istället för motsatsen hehe.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?