hggeli skrev 2017-07-11 14:22:21 följande:
Sex brukar reta tappen. Tappen är.mkt mer lättblödande då vi är gravida.
Men förstår din oro. Om du haft utomkvedshavandeskap får du inte komma in och kolla.lkte extra just för att jag har hört att risken är större få det igen om.man haft det. Vill inte skrämma dig och tror inte att du har det. Men alltid bäst vara på säkra sidan tänker jag..
Dock brukar utomkveds göra väldigt ont va? Men åk in om du är orolig be om att få ett ultraljud så de ser en hinnsäck där. Beroende på hur tidigt det är så ska man. Kunna se det :) tror de är mer tillmötesgående om du vart med om utomkveds.
De såg inget på mig sist och blev tokrädda för utomkveds. Fick ultraljud direkt typ. Sen såg.man en hinnsäck var bara lite segt för jag fick tidigt missfall :(
Lycka till och tror säkert det går bra som sagt men man kan alltid kolla en gång för mkt än för lite liksom..! :)
Jo jag har blivit lovat ett tidigt vul kring vecka 7 då man kan se hjärtslagen. Men är bara i vecka 5 nu, så det är ju ingen idé att åka in och kolla nu. Det är väl bara att vänta och se.
De opererade bort den äggledare som det fastnade i förra gången. Hade jag haft kvar en ärrad äggledare hade ju risken varit större att det fastnat där igen.. Men nu har jag ju bara en "normal" äggledare kvar, och jag har inte haft ont på den sidan heller. Och jag har mycket mer "normala" symtom den här gången, plussade mycket tidigare också osv. Så jag hoppas att det är en normal graviditet.