Bf mars 2018 följas åt?
Såg idag att min mage sjunkit såååå mycket. Alltså sen igår haha. Förvärkar vissa kvällar. Molande osv. 25 dagar kvar.... O kanske några fler :D
Såg idag att min mage sjunkit såååå mycket. Alltså sen igår haha. Förvärkar vissa kvällar. Molande osv. 25 dagar kvar.... O kanske några fler :D
Åh vad skönt att det nu är som det ska! Då är det bara vänta in att den lille vill komma :) Själv blev jag uppringd av sjukhuset idag, fick tid för snitt den 26 feb. På måndag!! Så spännande:)
Jaaa första barnet, snitt pga sätesbjudning. Är både nervös och längtar på samma gång! Ut ska han ju! Ååh äntligen haha!!
Finns det fler än jag som börjar få dåligt tålamod?
Såååå rastlös men ändå för låg energi för att ta mig för saker. Pust.
7 dagar till BF.
Första barnet här!
Igår hade jag värkar i ca 4h. O vi klockade dem.. Regelbundna! Ringde förlossning. Jag ba kände att jag klarat att va hemma lite till.. Sen tyckte jag att de slutade o de kom mer oregelbundet o inte lika intensiva. Hade både tensmaskin o varmkudde för att jag skulle kunna sova. Idag har jag mycket förvärkar men de är lixom lite hela tiden. O har molvärk osv... Är i vecka 38 (går in i vecka 39 på lördag) BF 16 mars.
Vad tror ni?
Hej alla. Hur går de? Jag har såååå ont mellan benen. Sådant tryck + förvärkar. Kan ej sova... Vecka 40 på lördag. Första barnet så vet ej vad detta kan betyda... Någon?
Vart inne på förlossning idag. Har inte känt bebis som innan. Var inte jätte orolig men det räckte för att jag ringde. O de sa att jag skulle komma. Allt såg bra ut o typiskt så rörde han på sig som innan när jag vart där i 10 min. Men de är så snälla o förstående. Första gången jag åkt upp. Kändes bra :)
Vill bara ha lite tecken på att de är på g! Förvärkar o sånt tryck. Kom igen bebbiiii!
gått 3 dagar över tiden.... känner alla mycket rörelser ? Känner inte lika mycket som jag gjort med de andra,,,,lite på ena sidan så jävla rädd kan inte sova om nätterna BM skrattar och säger nej då det är ingen fara..... seriöst känns som allt är kört känns som nåt kommer hända som inte får....mitt psyke är totalt kvaddat och vet inte vad jag ska ta vägen. Klarat tuffa motgångar som ingen annan men när det gäller detta barn så klarar jag inte mer hur fan ska jag få vården att förstå hur fruktansvärt rädd och nere jag är jag är totalt knäckt precis som bebisen redan är död
Vecka 40 idag, va in på förlossningen i veckan då de misstänkte att jag läckte fostervatten.. sitter då där och gör en kurva och bebis hjärtljud låg stadigt på 135 och plötsligt börjar hjärtljuden gå ner och hamnade nere på 50(!)... det kommer inrusandes 4 barnmorskor som vill jag ska snurra från sida till sida och jag fattar ingenting och blir jätte rädd.. då börjar hjärtljuden gå upp igen och det visade sig att bebis helt enkelt tog tag i navelsträngen och klämde ihop den så det kvävde sig själv... fick sen en grundlig undersökning och fick även komma in dagen efter och göra en ny kurva och allt såg jättebra ut :) och det va inte fostervatten utan från en dag till en annan så är det tydligen extremt mycket vattniga flytningar (ursäkta äcklig info) men det är tydligen vanligt när det börjar närma sig enligt bm:) nu vill man bara att den här bebisen ska komma ut så man slipper all oro och krämpor!
Jo vi har väl bf samma dag? Den 16e? :D jo det va riktigt läskigt och speciellt när man ligger där med grejerna på magen och ser hjärtljuden gå ner sådär.. men tydligen så gör nog bebisarna sådär med jämna mellanrum utan att man vet det men när man sitter och ser det så är det väldigt läskigt!
Nä, vaknar typ 1 gång i timmen på nätterna med sammandragningar och de här väldigt irriterande flytningarna som bara tvär kom! Sen är det konstant tryck nedåt men inget som tyder på att det är jättenära men jag håller mina tummar och tår att bebis vill komma snarast! :) du då? Några känningar?:)