Inlägg från: Sofiiakarin |Visa alla inlägg
  • Sofiiakarin

Bf mars 2018 följas åt?

Sara2017 skrev 2017-12-06 10:40:49 följande:

Haha! Ja, ibland behöver man verkligen den promenaden så får man hellre ligga ner dagen efter. Det gör så mycket för huvudet att få komma ut, spec om det är fint väder!

Grattis att du fick höra hjärtljudet! Vi har fått lyssna 3 ggr nu :) snart dags för glucosbelastningen! Fasar lite! Tänk att få grav diabetes nu, lagom till jul... ingen mer julmust :( eller annat gott :(

Lyckost med badkar :D

Om du hade haft det hade du säkert känt av det på ngt sätt. Kommer säkert gå superbra! <3 :)
  • Sofiiakarin

Sjukskrivning godkänd av försäkringskassan.. Så skönt. Pga foglossning.. Har ett fysiskt jobb så går inte mer. Har även ansökt graviditetspenning.. Hoppas hoppas de går igenom.

Hoppas ni mår bra :)

• Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-12-20 13:52:54 följande:

Woho!!!

Grattis!!!! Du har inte funderat på fortsatt sjukskrivning istället? Jag valde det istället för gravpenning. Har också fysiskt jobb, brevbärare. Men eftersom jag varit sjukskriven för foglossning så pass tidigt så är jag liksom inte hemma pga fysiskt jobb utan sjukdom. Om du förstår hur jag menar? Så resonerad jag och min läkare, plus jag får mer pengar genom sjukskrivning...

Tack haha! De känns jätte bra :) jadu.. Vet inte. Har inte ens tänkt tanken. Just nu orkar jag inte tänka på de.. Jag ligger här i sovrummet med rullgardinen nerdragen. Mår illa idag. Ingen aning varför.. Känns typ som de gjorde i vecka 9 typ.. Någon annan som känner så? Känner mig nygravid.. :p
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-12-20 16:16:25 följande:

Förstår! Så himla mycket att tänka på... vi har inte ens lämnat in om föräldrardagar... vi vet inte ens hur vi vill göra! :O

Ja det är ju det! Vilket datum har du Bf? De har inte vi heller! :)
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2017-12-20 20:12:54 följande:

5/3, du då?

Vårt första barn och när vill man börja lämna på föris? Sånt tycker jag är svårt! Men det kanske man kan ändra på efter hand? Visst kan jag vara ledig längre, men det hänger ju på vår ekonomi... Så svårt!

Har ni några tankar? Någon som har tips?

Mitt är 16/3 :)
  • Sofiiakarin

Kommer heller inte ihåg vad de var för resultat.. Men hon nämnde de knappt utan sa bara att de var så bra o att vi inte behövde prata om de..

Är 27 år.

• Sofiiakarin

Vi har tyyyyyyyp bestämt oss för namn... O mellannamn. O efternamn blir min mans.. Då vi är gifta :) men sparar mig för att berätta då de är väldigt privat för mig(vet ej varför)

Idag har vi vart på Barnmorska-besök. Gick jätte bra. Älskar min barnmorska! Hon är så underbar o lättsam. Är i vecka 33. Byter vecka på lördagar.

Bebis ligger nu med huvudet nedåt.. O de känns. De ilar.. O de hugger mellan benen. Men! Glad att han ligger där. Barnmorskan sa att de är klart han kan vända sig men hon trodde inte det utan att han ligger bra nu. Vi får se :) börjar närma sig.. Har inte gått upp så mycket.. Ligger på +8 kg.. Men känner du på min vigselring att händerna är svullna vissa stunder på dagen..

Hur mycket har ni ökat med kg? Har eran bebis vänt sig? O hur mår ni?! :)

• Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-01-22 11:22:38 följande:

Jag byter också vecka på lördagar och är i vecka 33!:)

Vi har inte bestämt oss om namn, vi vet ju inte vad vi ska få men namn förslagen är klara och sen få vi känna efter när bebis har kommit vad för namn som passar bäst :) blir min sambos efternamn då han har ett jätte ovanligt och fint efternamn :) jag har gått upp 12 men nu har jag stått still i flera veckor i vikt så det känns bra för magen växer då iallafall och bebis ha vänt sig :)

Nej va kul! :D jag har BF 16 mars!

Jaa jag fokuserar inte alls på vikten... Bara de inte blir allt för överdrivet så det är en risk för både mig o bebis så slitsamma! Man ska gå upp när man är gravid o får vara glad för att kroppen gör det den ska o tar hand om oss båda! <3

Är ni nervösa för ngt speciellt inför förlossning eller ngt? O hur är era partners just nu? :)
  • Sofiiakarin
    KarinIngrid skrev 2018-01-22 12:20:47 följande:

V 35

Bebis ligger med huvudet neråt men rörligt

Starka hjärtslag

Har gått upp 14 kg!

Men beror nog mycket på att jag inte ens kan gå!

V35 o 14 kg är väl alldeles helt otroligt normalt o hälsosamt! :) jobbigt att du inte kan gå! :( stackare
  • Sofiiakarin
    Nicolina94 skrev 2018-01-30 19:31:34 följande:

Är det någon här som var tvungen att pricka rätt med ägglossningen? 

Jag har haft jättesvårt att bli gravid och jag funderar på att köpa dessa www.provsvaret.se/produkt/agglossningstest-sticka-14pack/ för att försöka pricka rätt dag...

Är väldigt tacksam för tips!

// Hanna 

Natural Cycle använde vi oss av. O ägglossningstest gjorde jag endel för o va säker. Men inte varje månad. Efter ett tag så visste den exakt o man kunde ha oskyddat. Men bli inte helt besatt av de heller (vet att de är lätt att säga) men ta de bara lugnt o ha sex när ni vill o inte ska känna att de är påtvingat heller! All lycka till er!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?