Inlägg från: Lykkeliv |Visa alla inlägg
  • Lykkeliv

Bf mars 2018 följas åt?

MistyM skrev 2017-07-14 17:08:18 följande:

Synd att ni stänger! Jag tänkte gå med i v.12, för att även om gruppen är hemlig så kan ens vänner se gruppen och att du är med i den, även om inte innehållet i den. 

En sluten och öppen grupp kan ses av vänner att man är medlem i. I öppen grupp kan alla läsa allt som skrivs, i en sluten grupp kan andra se att man är med i den men inte läsa det som skrivs. Men i en HEMLIG grupp som detta är, den går inte ens att söka upp, ingen ser att att man är medlem eller det som skrivs
  • Lykkeliv
    Gluttan1981 skrev 2017-07-14 21:43:49 följande:

<3Vid dagens Ultraljud, är i v7 (6+4) syntes endast en hinnsäck och man kunde inte avgöra om det finns något i den. Har gått igenom detta i augusti så min känsla är att de inte kommer se något i hinnsäcken om 10 dagar heller.

En ofostrig graviditet är när ett befruktat ägg fäster i slemhinnan, men utvecklas aldrig till ett foster.

Jag är 36 år och har dålig äggreserv, mina ägg håller på att ta slut. De ägg som finns kvar kan ha sämre kvalitet och jag tror att det är därför detta händer oss..

Får hoppas på att guldägget snart vill lossa och ge oss ett syskon <3

Nej va tråkigt Hoppas att det visar nåt om 10 dgr! Men förstår din känsla...
  • Lykkeliv
    Juliaj skrev 2017-07-16 20:41:27 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med i någon av fb-grupperna :) / Julia Johansson

Skicka PM med namn så lägger jag till dig
  • Lykkeliv
    Lykkeliv skrev 2017-07-17 13:35:06 följande:

Med beskrivning på profilbild och var du bor skulle det ju va hahaha
  • Lykkeliv
    Lykkeliv skrev 2017-07-17 13:35:06 följande:

Med beskrivning på profilbild och var du bor skulle det ju va hahaha
  • Lykkeliv
    hggeli skrev 2017-07-17 08:33:59 följande:

Jag har faktiskt hört även om det är relativt icke studiebaserat kanske meeeen av läkare med lång erfarenhet. De säger att man ofta kan må lite mindre illa efter första graviditeten. Mindre och mindre ju fler graviditeter. Om.det stämmer helt vet jag ej men enligt denna läkare bygger man eventuellt lite antikroppar mot hormonet hcg och därav mår man inte lika dåligt nästa gång.

Min kompis som mådde illa vecka 7-40 och fick ligga inne och få sånt mot illamående som man får vid cancer hade sagt 'jag ska aaaaaldrig mer ha ett barn' och då berättade läkaren detta. Att det ofta inte är lika illa nästa gång. :)

Kram

Har en vän som är i den situationen nu, har dropp varje natt som hemsjukvården kommer och ger.

Men detta är hennes andra barn och med första så mådde hon bra... så det stämmer inte på henne. Ju mer hcg du producerar, desto mer illamående.
  • Lykkeliv
    Jensan911 skrev 2017-07-17 18:15:28 följande:

Hej!

Gravid med andra barnet beräknad 19/3. Första graviditeten var ett helvete med hyperemesis. Sjukskriven från vecka 8 till hon föddes i 36+. Är nu i vecka 4+6 och har redan fått börja med illamåendetabletter, men hoppas på att det inte blir lika illa denna gången!

Min dotter blev 1 i maj, vi ville ha 2 år mellan barnen och blev gravida på första "försöket"! Vid förra graviditeten sa jag ALDRIG MER, men man glömmer som väl är, och det är SÅ värt det!

Vill också gärna vara med i någon fb-grupp!

Grattis!

Håller tummarna att det inte blir så illa den här gången! Har en vän som är i v 26 och har fått den värsta formen av hg

PM ditt namn, var du bor och beskrivning av din profilbild på fb så lägger jag till dig
  • Lykkeliv
    Linkaa skrev 2017-07-17 17:35:25 följande:

Hej alla blivande mammor! Behöver lite hjälp... var nämligen tvungen in idag och göra ett vul pga stark mensvärk som hållit mig vaken inatt.. väl där så frågar doktorn vilken vecka jag är i och enligt sista mensens första dag så bör jag vara i vecka 7. Hon kunde inte se något hjärta ticka och tyckte att det såg för litet ut för att vara i vecka 7.

Hon säger inget mer utan avslutar bara med att antingen är fostret redan dött eller ett missfall som kanske kommer snart eller så är det bara fel räknat hur långt gången jag är eftersom min mens har varit jätte oregelbunden och att jag får vänta och se tills vecka 18 på ul...

Gråter floder här, fick inget svar över huvud taget inget om varför jag hade så ont och sen bara sväva i hopp och förtvivlan ifall det redan är dött eller om allt är ok tror ni man kan kräva att få komma på ett till vul på nån vecka eller ska man måsta vänta till ul??

Va var det för läkare!!?? Klart du ska kolla med ett vul igen om 1-2 veckor!! Ring och boka in ett, för det är ju psykiskt hemskt att gå runt och inte veta!!

Styrkekramar
  • Lykkeliv

Min vän till mig idag "shit vilken mage du har!" Hahaha hon vet att jag är gravid. Svullen mmhmm Hahaha

• Lykkeliv
    Theryd87 skrev 2017-07-18 08:01:38 följande:

Hej!

Hittade denna tråd nu på morgonen och tänkte hoppa in =)

Fick ett fint + igår och är så himla glad och vill gärna vara med och följas åt, bf 21/3 <3

Försökte även hitta gruppen marsbarn/bebis på fb men hitta den inte =( 

Kram från mig =)

Grattis!

Grupperna är hemliga och går inte att söka upp på fb. Skicka PM till mig med namn, beskrivning av din profilbild och vart du bor så skickar jag en vänförfrågan och lägger till dig
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?