Bf mars 2018 följas åt?
180218 föddes en liten flicka :) 50 cm och 2846 gram? hon skulle egentligen kommit 5 mars :)
180218 föddes en liten flicka :) 50 cm och 2846 gram? hon skulle egentligen kommit 5 mars :)
Finns det fler än jag som börjar få dåligt tålamod?
Såååå rastlös men ändå för låg energi för att ta mig för saker. Pust.
7 dagar till BF.
Efter veckor med förvärkar och en riktigt luring som varade i 12 h i helgen som va, vågar jag nästan inte tro att det kommer starta någon gång. Logiskt vet jag ju dock att bebis ska ut någon gång
Hoppas just nu igen efter mensvärk sen i går em. Men men samtidigt säger tanken att ?nej det är bara förberedelser?.
Att bara vänta är så jobbigt
Ny kontroll idag.
Äntligen redo för igångsättning !!
Öppen 3-4cm o mjuk tapp.
Men. Då har de fullt på förlossningen !!!!
så blev hemskickad iallafall. Men ska tillbaka imorgon bitti.
Hoppas det inte drar igång spontant nu i natt bara när man vet att de har fullt!!!
Välkommen Julians lillasyster Ingrid såå efterlängtad 51 Cm 3730 gram
27 feb 22:39
BF idag. Inga förhoppningar på att bebis ska vilja komma ut i kylan. Får väl försöka glädjas åt att h*n trivs hos mamman. Ska till Bm idag, får se vad hon säger. Är så less nu.
Och jag är på BF+2 och känner som ni. Kan det inte bara sätta igång!
Tredje barnet, de andra har kommit innan BF så detta är en ny upplevelse - som är sååå tråkig. Min är också fortfarande rörlig vilket gör att om vattnet går måste jag lägga mig ner och ringa förlossningen för ev intransport så att inte navelsträngen ev hamnar i kläm. Inget jag är orolig för men ändå.
Rastlös, otålig och trött. Får hoppas på bebis i natt... BF enligt sista mens är imorgon söndag så det vore ju passande
Det är precis vad jag oroar mig för att han stryps av navelsträngen.... huvudet ruckbart ev rörligt osäkert besked....vet du om det spelar större roll? Går vattnet nu så kan jag inte ligga ner själv med hund o barn tills på torsdag så känns så där
Hej alla. Hur går de? Jag har såååå ont mellan benen. Sådant tryck + förvärkar. Kan ej sova... Vecka 40 på lördag. Första barnet så vet ej vad detta kan betyda... Någon?
Men vad jag förstått så spelar de ingen roll om bebis är fixerad eller ej! Det har jag hört från både barnmorska o här på nätet? :)
Nu vågar jag nog hoppas!!!
BF+12 och oregelbundna starka värkar sen i natt. Nu blödning vid toabesök. Håll tummarna!!!
Åhhhhh jag vill också! Uppdatera oss! All lycka till!
Åhh va spännande håller tummarna för dig!:)
Jag hade rätt!
Kl 20:30 var vi på förlossningen igår och 22:33 hade vi vårt mirakel i vår famn!
Snabb och smärtsam förlossning när det aktiva skedet satte in men oj va värt varenda värk!
Lustgasen blev min enda smärtstillande vän
Nu njuter vi på BB!
Lycka till alla, stor kram!
Så himla roligt stort grattis! :)
Själv ligger jag nu med värkar sen 02 inatt, så snart verkar det vara min tur också!:) slemproppen gick vid 4 imorse och värkarna är rätt så täta men inte regelbundna :) förhoppningsvis så har jag en liten bebis då jag uppdaterar nästa gång!
Kul att några får sniffa på nyfödda här iaf.... känner inte ett skit. Går in i 41+0 imon....
21.32 ikväll kom våran lilla pojke ut med hjälp av sugklocka då jag fick värksvaghet när det va dags att krysta, det smärtsammaste jag gjort i hela mitt liv men det finaste 3390g jag nångonsin sett kom utav det<3
Nu myser vi på BB och längtar redan tills vi få åka hem och börja bebislivet på riktigt:)
Lycka till nu alla som väntar! Ni har nått fantastiskt framför er!:)