Inlägg från: Vargen070918 |Visa alla inlägg
  • Vargen070918

Bf mars 2018 följas åt?

Jezz skrev 2017-08-10 09:19:22 följande:

Smyger in och presenterar mig, 36 år gammal och gravid med min och min sambos första gemensamma barn, sedan innan har vi 2 var, blir en stor härlig familj med 5 barn. Bebis som beräknas ankomma 2 mars enligt tidigt VUL kommer få syskon födda 2003, 2005, 2006 och 2009, med andra ord en riktig sladdis. 

Var på inskrivning i måndags och nu väntar vi med spänning på KUB den 21/8

Hur mår jag då? 

Jo tack, senaste dagarna huvudvärk från hell och illamående, gärna på nätterna också. Kräks inte dock men har lite halvsvårt att fungera alla dagar. Är tillbaka på jobbet från semestern och det märks på tröttheten, jösses. Skulle vilja dricka 18 koppar kaffe om dagen men håller mig snällt till 1 eller 2. 

Ska ha möte med min chef idag och tänkte berätta för henne, kliver ju ända in i v.12 på lördag och har redan fått börja med mamma-byxor så svårt att dölja mycket längre. Har ni andra avslöjat er? 

Är gärna med i FB gruppen också, skickar PM om det :) 

Hoppas få hänga här med er

Kändes som det var min presentation nästan när jag läste din :)

35 år med 2 kids och 2 bonusar sen innan. Födda 05, 07, 08 och 09, och nu BF 4 mars!

Ska tillbaka till jobbet på måndag och är så nervös för att prata med chefen :( Hur gick ditt möte?
  • Vargen070918
    Jezz skrev 2017-08-10 16:56:27 följande:

Vargen070918:

Vad roligt! Har ni berättat för de andra barnen ännu? Vi ska göra det i helgen när dom kommer till oss, det är jag lite nervös för...

Min chef blev jätteglad och tyckte det var roligt så det kändes bara bra, det hoppas jag att din också kommer tycka!

Ja vi berättade för någon vecka sedan och alla är nu förväntansfulla :)

Nu får vi se om de kan hålla hemligheten ;)
  • Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2017-08-24 09:12:47 följande:

Idag har vi varit och gjort KUB
    Så härligt att se lilla mini!

Vilken gymnast, den låg inte still en sekund, viftade med armarna och sparkade med benen hela tiden, vred och vände på sig. Så hon hade svårt att få till de bilder hon behövde för mätningarna. Vi var där över 40 minuter och jag fick skaka runt lite på magen mellan varven då den lille vände ryggen till :)
    Men till slut kom alla mätningar på plats och vi fick bra resultat

1 på 1750 på Downs
    och 1 på 20.000 på de svårare avvikelserna

Så nu kan vi andas ut och bara njuta av den lilla krabaten som växer och frodas.
    Blev flyttad en dag så fick 2:a mars som BF

Åh grattis!
    Vi ska iväg vid 14-tiden idag och måste säga att jag är lite nervös. Hoppas på ett bra resultat!
  • Vargen070918
    Linkaa skrev 2017-08-31 10:03:10 följande:
    Du är verkligen inte ensam! Jag är så orolig... går in i vecka 13 imorgon och var på inskrivning igår, och nu är det 5 långa veckor kvar innan vi får komma på ul och se så att allt är bra.. alla mina symptom har försvunnit utom att jag inte längre klarar höjder och måste upp och kissa på nätterna, men i övrigt ingenting :(

Det är väl det som kallas spökveckor :) Med mitt andra barn var de jättetydliga. Symptomen försvann helt. Visst lite oroande men jag försökte trösta med att det är normalt.

Den här gången försvann symptomen runt v 12. Brösten ömmar dock till och från. Kissar på nätterna är dock rutin nu ;)

• Vargen070918
    Krusbärskompott skrev 2017-09-02 17:33:43 följande:

BAM!

Går in i trimester två idag. Känns som en härlig milstolpe. Och om jag tolkar det rätt äter trimester två den period som de flesta gravida mår som bäst?

Sammanfattar trimester ett:

Noll kräkningar.

Höll på att somna på jobbet i v6-7.

Rejält svimfärdig på nattpass runt v7-8.

Behövt kissa på nätterna (försvann för någon vecka sedan).

Extremt ömma bröst som inte direkt gjorde underverk för sexlivet (oxå borta nu).

Påtagligt flåsig o joggar nu långsamt fem km istället för det dubbla som jag brukar.

Bra resultat på NIPT o KUB. (Det viktigaste förstås.)

Vågen plus minus noll. Ingen mage än (första barnet).

Någon annan som vill sammanfatta sin första trimester? =)

Också i trimester två :) 14+3 i dag och jag har också läst att det är nu många börjar må bättre. Jag hoppas att så blir fallet :)

Sammanfattning trimester ett:

Illamående v 5-11, värst under v 7-9 men noll kräkningar
    Trött och huvudvärk var och varannan dag
    Uppe 3-4 ggr per natt för att kissa (håller fortfarande på)
    Extremt ömma bröst från v 5. Numera ngt bättre.
    Berg- och dalbanehumör
    Enstaka träningspass istället för 5 ggr/v innan grav
    Bra resultat på KUB
    Har inte vägt mig men tippar på ca +5 kg
    Har en kula (tredje barnet)

• Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2017-09-25 08:58:30 följande:

Hej alla gravida medsystrar!
    hur mår ni?
    särskilt alla ni som mått riktigt illa?

Jag har varit rätt frånvarande för jag har verkligen mått pyton.
    Äntligen äntligen tror jag att jag vågar säga att det börjar vända!!

Vecka 18 nu och jag kan äta lite smått igen. Kokta grönsaker, broccoli, potatis och morot går jättebra, wow! :)
    frukt och soppor funkar mestadels.
    Så jag börjar få tillbaka lite energi! Det känns skönt och jag börjar få tillbaka lite livsgnista!

Det börjar synas lite på magen nu och jag känner hur det sprattlar och rör sig i magen det är mysigt!

Här mås det ok!
    Illamåendet är borta (om jag inte råkar trycka i mig för mycket mat...) men lite trötthet finns kvar. Och mitt humör som åker berg- och dalbana med gråtattacker som följd... 

Jag är också i vecka 18. Nästa vecka är det dags för RUL. Ska bli skönt och mysigt att se den lill* igen.
  • Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2017-09-26 14:08:39 följande:

Åh vad kul med RUL nästa vecka, jag får vänta till nästnästa. 9:e oktober!

Ska ni kolla vad det är för kön ?

Visst är det söknt att illamåendet är bättre och lite ork börjar komma tillbaka.

Nej vi kommer nog inte att kika. Eller jag vet inte... nyfiken är man ju ;)

Hur tänker ni?
  • Vargen070918
    PuLoha skrev 2017-12-11 08:32:03 följande:

Minskade fosterrörelser, när ska man bli riktigt orolig?

Jag har inte känt några ordentliga rörelser sedan lördags morse! Jag kände någon svag buff igår och känt något svagt nu på morgonen. Men inte alls i samma mängd eller styrka som tidigare. Nu måste jag verkligen ligga och känna efter för att känna något, är i vecka 26 (25+0).

Vi var inne för några veckor sedan, skulle tro i ungefär samma vecka som du är nu, för att jag inte hade känt på samma sätt under ett dygn. 
    Väl inne fick jag se mini leva rövare i magen - och jag kände inget. Troligtvis hade h*n vänt sig så att sparkarna hamnade på andra ställen än jag var van.
    Jag är inte den som oroar sig i onödan men vi skulle till London dagen efter och jag ville veta hur allt stod till. Bara att få tryggheten i att allt ser bra ut är värt en extra tur till förlossningen. Personalen var så proffsig och vi fick ett väldigt fint bemötande.
    Är du orolig så hör av dig till dem - de guidar dig rätt :)
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2017-12-29 08:04:36 följande:

Usch! Så hemskt att vara sjuk och gravid... har redan börjat räkna ner dagarna till BF. 66 dagar kvar...

Åh krya på dig!

Strax innan jul var jag riktigt förkyld, en pärs!

62 dagar kvar för oss. Känns som imorgon men ändå långt bort :) Det börjar bli tungt med en hel del sd. Försökte spela bowling med familjen igår men fick ge upp - höfterna sa ifrån. Nu blir det ett lugnt nyår, fira att man blir ett år äldre, fira dottern som blir 11 och sen sluta jobba i mitten av februari. Känns som ett upplopp :)
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2017-12-29 15:01:10 följande:

Ja visst gör det, slutet är nära! Kan tänka mig att bowling var tufft.

Herregud, har inte ens sagt till min chef när jag tänker gå :P

Men blir väl mitten av februari för min del också, är sjukskriven 50% så har ju redan en del ledigt...

Fyller både du och din dotter PR samtidigt?

Nej men vi fyller båda i januari :)

Hur har ni det med sömnen? Jag vaknar flera ggr per natt och måste gå på toa. Svårt att hitta bekväma sovpositioner också...
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?