Inlägg från: Vargen070918 |Visa alla inlägg
  • Vargen070918

Bf mars 2018 följas åt?

Krusbärskompott skrev 2017-12-30 23:51:39 följande:

Tror jag är lyckligt lottad. Sover lätt nio timmar i streck. Behöver inte gå upp och kissa förrän jag vaknar. Har inte behövt göra det sen vecka 12 tror jag...

Sover bekvämt på sidan utan extrakuddar fortfarande. 31+0 idag.

Har dock märkt att jag är mera lättväckt, typ om katten börjar leka eller sambon snarkar...

Sara2017 skrev 2017-12-31 06:43:25 följande:

Oki :) vad mysigt :)

För tillfället är jag sjuk=sover super dåligt... positiva med att var sjuk är att min foglossning verkligen fått vila, får inte så ont när jag vänder mig i sängen.

När jag inte är sjuk så kissar jag kanske 1 gång/natt, oftast typ en timme innan klockan ringer, typiskt... och får ont av att vända mig, kan inte ligga på en sida för länge, får så ont i höften. Så det blir mycket vändande...

Låter fantastiskt att få sova ordentligt :)

Jag har samma problem som du Sara med höfterna. Igår blev foglossningen värre. Nu hoppas jag att det ska stanna av så det inte blir ännu värre. Jag har ett extra täcke i sängen som jag gör en "korv" av och har som stöd. Funkar ok men är inte optimalt. Men men.

Hade ni en trevlig nyårsafton?

Jag o mannen firade själva efter en hektisk december och det blev en av de bästa nyårsaftnar på länge :)
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-01-01 15:30:53 följande:

Usch, en av mina sämsta skulle jag väl säga :P fick åka och träffa doktorn, byta ut bubblet till en flaska hostmedicin. Så nu är det penicillin och hostmedicin som gäller. Öroninflammation, hosta och vaknade med ögoninflammation imorse... har ingen röst för allt hostande.

Så gästerna som skulle komma igår fick fira på annat håll...

Åh surt. Hoppas verkligen det vänder för dig nu. Min son har åkt på ngn form av lunginflammation så han äter antibiotika. Bara hoppas att vi andra slipper eländet...

Ta hand om dig!
  • Vargen070918

Vi fick 1:20000 och gick aldrig vidare med NIPT. Var vid tillfället 35 år.

Starlights skrev 2018-01-02 17:41:26 följande:

Nu efter jul så tillåter jag mig själv äntligen att börja handla lite mer babykläder! Men tycker det är så svårt att veta hur mycket man behöver i varje storlek.. Vissa säger ju att det inte är någon idé att köpa kläder i storlek 50, de växer ur dem på en vecka.. samtidigt hör man andra vars bebis kan ha storlek 50 i typ 8 veckor, och som typ även drunknat i storlek 44... Hur tänker ni andra? Ni som har barn sedan tidigare, hur länge hade de de minsta storlekarna?

Vi har köpt en del i strl 50 men mest hittills i strl 56. 
    Nu var det ju ett tag sedan jag fick mina övriga barn men de hade 50 ett tag men inte så länge - skulle tippa på runt 2-3 veckor. 56 däremot var lite längre.
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-01-13 10:36:20 följande:

Någon mer än jag som börjar bli lite trött på graviditeten nu? (51 dagar kvar till BF)...

KarinIngrid skrev 2018-01-13 17:23:15 följande:

V 34 och totalt less nu.

Går sakta sniglandes fram på kryckorna. Varje steg är en plåga och jag har så svårt att sova. Går inte hitta nån bekväm ställning.

Försöker tänka positivt o snart är det över men är ändå ett par veckor kvar ....

Ja v 34 här med och nu börjar det bli ordentligt tungt med krämpor åt höger och vänster. Jag längtar tills det drar igång samtidigt som jag vill njuta av magen eftersom det med största sannolikhet är sista gången jag är gravid. Tudelat.
  • Vargen070918
    Linkaa skrev 2018-01-24 20:00:59 följande:
    Så roligt! Längtar tills våran vagn kommer om 2 veckor :)

Alltså är det nån fler som har börjat känna av yrsel? Har legat HELA dagen idag, varje gång jag ställt mig upp har hela världen snurrat.. hade fina värden hos BM förra veckan och ska dit nästa vecka igen.. känns inte så kul att knappt våga gå upp för ett glas vatten med rädsla att svimma och slå sig :(
    Jag har det till och från och även i samband med illamående. 
    Jag har ganska lågt blodtryck så min BM trodde att det var blodtrycksfall som jag får. Fick rådet att dricka mer vatten och vara försiktig när det kommer till att resa mig snabbt osv. 
    Det kommer dock för det mesta när jag sitter ner så sambandet med att resa sig stämmer inte på mig.
  • Vargen070918
    Linkaa skrev 2018-01-28 14:56:57 följande:

Jag har också haft väldigt lågt blodtryck, men ska höra med min bm på torsdag då jag ska dit ifall det är det som yrseln beror på :) men tycker att man känner sig mer och mer sliten för varje dag som går nu, sover typ hela dagarna och fått mer o mer svullna fötter och mer yrsel men det är väl kanske så det ska vara:)

Jag håller med dig. Mer vätska i kroppen, trött och tungt. Men jag har bra järnvärde osv så det är nog "bara " vanliga gravsymptom som härjar ;)
  • Vargen070918
    Starlights skrev 2018-01-28 15:14:19 följande:

Hur länge innan bf har ni planerat att jobba? Blev nekad gravpenning, och mår "för bra" för sjukskrivning (vilket såklart är jättebra! ;) 

Men det börjar ändå kännas tungt i kroppen och jag har ett ganska fysiskt och stressigt jobb. Har sökt fp två veckor innan bf för att kunna vara hemma de två sista veckorna. Kan ju sjukskriva mig själv en vecka innan också om det blir för tungt. Men annars blir det att jobba fram till vecka 38. 

Jag har BF 1 mars enligt KUB och har planer på att jobba till 16 feb. Dock har jag bestämt mig för att ta en dag i taget och blir det för tungt tar jag ev fp 50% en vecka tidigare.

Min bm så i fredags att hon tror att jag kommer att få tidigare. Mina andra har kommit i vecka 38+ och 39+ så vi får väl se om jag hinner vara hemma ngt innan födseln :)
  • Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2018-01-28 17:01:43 följande:

Har bf 2/3

Men är 100% sjukskriven sen 1 januari

Jag har sån extrem foglossning så kan knappt ta mig fram ens med kryckorna.

Sover inte mer ön 10-15 minuter i stöten. Vänder o vrider o vaknar kallsvettig av smärtan vid varje vridning i sängen. Är konstant trött, konstant ont och psyket börjar bli så påverkat att jag är orolig att gå in i depression ..

V 36 nu och min bm har skickat remiss till förlossningen angående ett möte för att planera igångsättning v 38-39

Så jag ska slippa gå tiden ut. Det är snart outhärdligt o jag klarar inte av att sköta min vardag. Så jag hoppas på att få träffa en bra och förstående förlossningsläkare. Så kanske jag håller min bebis i famnen om 2-3 veckor!

Och kroppen kan få börja läka!

Låter riktigt jobbigt! Hoppas att du får den hjälp du behöver så du snart kan se en ljusning. Kram!
  • Vargen070918

24 dagar till BF. Känns som en evighet samtidigt som t ex helgen har swischat förbi. Konstigt hur det är :)

Jag har börjat få fler och ondare förvärkar. Molvärk i mage och rygg, ibland ljumskar. Sover dåligt och är iaf uppe 3-5 ggr per natt för att gå på toaletten.
    Märker att jag börjar trappa ner på jobbet. Motivationen är inte på topp om man säger så. På onsdag har jag min sista överlämning till min vikarie - sen kan h*n få komma när den vill ;)

Hur har ni det?

Mina tidigare förlossningar har börjat med att slemproppen har släppt, si så där 3-5 dagar innan etablerat värkarbete. Ni som har barn, hur har era förlossningar startat?

• Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-05 11:35:54 följande:
    28 dagar kvar. Håller med dig, tiden går snabbt men ändå långsamt. Som när man går och väntar på sin sommarsemester...

Håller med dig, man har inte lika hög motivation på jobb längre. Fortfarande inte bestämt mig när jag skadliga jobba, om jag ska sluta jobba... har det rätt så lugnt, gör lite vad jag vill på jobb...

Får mensvärk ibland och fler/kraftigare sammandragningar. Men inga värkar än med nedåttryckande känsla... Första barnet...

Vill bara att förlossningen ska börja nu...
    Känner du av ilningar neråt?
    Jag får ibland så jag nästa viker mig dubbelt! Antar att det har att göra med att bebis trycker sig neråt.

Liknelsen med semestern är klockren
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?