Tagen
Tjena alla
Har en liten fråga. Min grabb är 14 år har aldrig haft kompisar eller intressen. Bytt skola och helt plötsligt fått kompisar o håller på o surrar om moppe. Inget konstigt men efternamnen på kompisarna får en att börja oroa sig. Vissa säger tonårs grejjer osv. Han börjar bete sig mer frånvarande mer aggressiv och skiter i allt man säger. tyckte ändå att det var kul med att han fått kompisar. Kommer på att han luktar cigg men nekar stinker en massa parfym o allmänt konstigt. Nu fick man samtal från polisen att de fångat honom o en till. Tänkte att nu har jag chansen. Sa åt polisen att be han pissa o testa. Kom dit o pratade med polisen o de gick o tog ett test. Pang... Positivt på cannabis o nåt Benzo grej.
Först blev man totalt rasande o skrek o gorma men vad hjälpte det. Efter ett tag är man bara arg det hjälpte inte sen blir man ledsen o det funka inte efter prat med Soc så kommer det fram att det har druckits o rökt på o petat i sig tabletter som han inte ens själv vet vad det var. Tog hans mobil i beslag(ni som anser det är ett intrång, ni kan sluta läsa nu) här finns namn på föräldrar som köper sprit bröder som säljer sin medicin bilder på cannabis i uppdukat filmer när de rullar o håller på. Rykten finns i från många håll vilken som ger ungarna knarket.
Jag har ingen aning vad jag ska göra av allt detta. Var nere hos polisen o ville han tag på någon inom ungdoms o narkotika men de har stängt nu under sommaren. (Nu när de behövs som bäst) Soc verkar inte bry sig så mycket utan tror att de ska räcka att snacka med honom.
Står helt utanför förmågan hur man ska göra.
Hur hade ni gjort? Erfarenheter? Vad ska man göra åt allt som finns på telefonen när ingen vill titta närmare på innehållet? Ska man bara låta det vaa o vänta på att det ska hända något mer?
Vore tacksam för seriösa tankar o idéer.