Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Tagen

Min son åkte fast för cannabis. Ärendet blev dock nedlagt då sonens provsvar visade negativt.
    Idag har han slutat och är tacksam att han åkte fast i tid. Han kommer få lämna prover länge till dock.
    Ser mycket hellre att han dricker lite alkohol på fest än att han knarkar!

• Anonym (Mamma)
    klyban skrev 2017-06-19 11:51:38 följande:

Hur åker man fast för cannabis och inte hittar metabolier?
    Menar du innehav?

Största problemet med cannabis är att samhället stampar på dig om de råkar få tag i dig.
    Och speciellt unga vill man första hela deras liv bara pga lite nyfikenhet.
    Men nu är cannabis så vansinnigt vanligt, så det blir ohållbart och förstöra så många ungas liv.
    Vi börja glida in en norm faktiskt, bara samhället inte har fattat detta än.
    Jag bara antar ingen vill att ens barn ska använda alkohol, ha sex tidigt, testa droger eller annat "omoraliskt"(även jag, det får dom spara tills dom är myndiga, utom möjligen sex, det får dom ha precis när dom vill, och som kuriosa så har jag tjejer)).
    Men svårt och se vinsten med samhället krossa unga liv på det sätt vi gör.
    Till nästa års mätning, kommer vi alldeles säkert ha mest döda i hela EU av narkotika(vi ligger nu precis bakom ettan), och de som har ändrat sin syn till en hälsofråga ser dessa siffror går ned kraftigt.
    Det får mig och tro vi har satt i system och förstöra förstöra unga människors liv, och fråga är varför.
    För utvecklingen på cannabis, den har en vansinnig hastighet nu.

Och vi ser detta historiskt, det funkar ett tag och sen faller allt.
    För den som vill ta droger, verka nu lockas av det är olagligt.
    Och sen på detta en fri tillgång för de unga att köpa, och inga försäljningshinder.

Det är inte just det faktum att cannabis är en olaglig drog som stör mig mest. Tog själv droger som ung så jag kan förstå det "busiga" med det, även om jag helst hade sett att han (och jag själv) undvikit det.
    Det är just cannabis som drog som jag anser att ger den mest vidriga effekten, haschtomtar är extremt obehagliga.

De var 3 st som åkte fast, de andra för innehav min testades för eventuell påverkan samt misstänkt för langning. Han är den enda med bankkonto samt swisch. Så jag fick gå på soc möte och förklara varför jag ordnat det åt honom. Han är 16 år!
Svar på tråden Tagen