Inlägg från: herringenting |Visa alla inlägg
  • herringenting

Tagen

Förstår naturligtvis att du inte tycker det är särskilt kul att ditt barn brukar/brukade droger som är olagliga enligt svensk lagstiftning.

Jag är 17 år och har (vad jag skulle säga) en väldigt stor erfarenhet av det här ämnet och särskilt cannabis i sig. Att ungdomar röker cannabis blir mer vanligt för varje år. Jag bor i Lidköping och här lever det runt 40 000 personer och jag skulle säga att i min ålderskull (född år 2000) så har nog ca 30-40% provat eller röker cannabis.

Benzo är skit, kemikalier rakt igenom, samt extremt beroendeframkallande.

Det är endast din son som kan avgöra om han ska sluta eller inte med dem substanserna han sysslar med. Att han röker cannabis behöver du inte vara ett dugg orolig för, iallafall fysiskt och psykisk från hans egen syn. Att personer kommer kalla han knarkare och att det kanske kan bli svårare att skaffa jobb t:ex, det är det du ska oroa dig för.

Marijuana är en naturlig växt från den här planeten utan några som helst tillsatta ämnen.

Alkohol dödar ca 5000 i Sverige varje år och det finns inte ett enda dödsfall någonsin bekräftat där orsaken till död är cannabis. Tror du mig inte? Försök då att hitta ett dödsfall och kom tillbaka hit sen så får du se. Det finns 2 dödsfall genom historien där Marijuana har blandats med, ja nu borde du veta att det var alkohol det var blandat med.

Tänk er vilken bra skillnad det hade varit om det nu var lagligt. Då hade inte folk behövt dö bara för att din son och jag vill röka en naturlig växt.

Men det kommer, vänta några årtionden när det sen är vi som röker nu som sätter riksdagens lagar:)

Att lagen tillåter alkohol att vara lagligt är ett jävla skämt. Det är ju ren etanol som ni häller i er. Livsfarligt och dödar massa hjärnceller. Läs bara det jag skrivit, och ta reda på fakta om Marijuana för att kunna ha samtal med din son. Tro mig, då kommer ni kunna komma längre fram. Jag har rökt Marijuana regelbundet i 1 år, snitt varannan dag. Mina föräldrar har inte märkt något. Alla andra droger ska han hålla sig borta ifrån, kemikalier som förstör och fräter sönder hela hjärnan, förstör belöningssystem.

Rör han sånt igen så är det gatan för honom, så hade jag gjort med min son.

Att din son hellre väljer att röka på än att dricka alkohol, det ska du vara jävligt glad för.

1 gram för cirkus 125 kronor kan vara bra att veta. Dock ändras priserna om han köper lite större mängder.

1 g = 125kr

10g = 1000kr

25g = 2000kr.

Så som jag ser det som så är din son endast den personen som köper små mängder och röker och då borde du leta efter ord som "100 släng", "halv" och "hel". 100kr/300kr/500kr för det.

Hoppas att du får lite koll på hur de fungerar så det löser sig, kanske framstår som en extremliberalisk knarkare nu men så är ej fallet. Men allt annat än Marijuana är ej bra, håll han borta från det och helst så mycket som möjligt från den här branschen, för han kommer råka illa ut, förr eller senare.

Svarar gärna om ni har några frågor :)

Uppmärksamma det här
Svar på tråden Tagen