• Hedblomster

Missfall eller inte?

18e maj på bim +1 fick jag svagt positivt gravtest. Dagen efter på bim +2 fick jag något starkare positivt men ändå svagt. Samma dag började jag blöda. På dag två med blödningar kom ca tre klumpar i olika storlekar. Var helt säker på missfall. Idag har jag blödigt i 10 dagar och tog ett nytt gravtest. SUPERpositivt efter en sekund. Nu är jag jätteförvirrad! Jag vet att hcg kan ligga kvar i kroppen men om man får tidigt missfall redan i typ vecka 4+4 borde väl hcg halten inte ha ökat efter 11 dagar?! Vad tror ni? Vem ringer jag för att rådfråga? Närmaste barnmorskemottagning?

Testet på bim +2 19e maj då blödningen började:

Testet idag 28e maj:

• Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Mila
    Hedblomster skrev 2017-05-31 07:14:27 följande:

Igår fick jag så ont i magen runt lunchtid så jag var tvungen att åka hem från jobbet. Det var som kraftig mensvärk, ont runt njurarna och något som drog på höger sida av magen samtidigt. Eftersom jag inte haft ont alls under de nästan två veckorna jag blödit blev jag orolig, speciellt eftersom jag knappt kunde gå utan att bli andfådd eller böja mig framåt. Men jag tog Alvedon och låg på soffan resten av dagen och mot kvällen kändes det bättre. Idag har jag visserligen inte gått upp ur sängen än men just nu känner jag mig helt smärtfri iallafall

Hade jag varit du så hadejag ringt akutgyn och sagt att jag måste få komma in idag! Säg att du har extremt ont nu med och blöder. De kan ju inte neka..
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Hedblomster
    Mila skrev 2017-05-31 08:17:55 följande:

Hade jag varit du så hadejag ringt akutgyn och sagt att jag måste få komma in idag! Säg att du har extremt ont nu med och blöder. De kan ju inte neka..

Ja det var min tanke också men man känner sig så fånig när man inte har ont längre :(
  • Mila
    Hedblomster skrev 2017-05-31 08:30:03 följande:

Ja det var min tanke också men man känner sig så fånig när man inte har ont längre :(

Jag tycker inte det är ett dugg fånigt. Du blöder konstant och har haft rejält ont. Jag hade ringt.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Jsv17
    Hedblomster skrev 2017-05-31 08:30:03 följande:

Ring inte ens åk bara! Du blöder och har haft kraftig smärta det är deras skyldighet att kolla så att du inte har ett utomkveds, sen ska du inte behöva vara orolig längre. Jag har blivit jättebra bemött de ggr jag åkt in, åk så du kan få svar, ovisshet är det värsta.
  • Mila
    Hedblomster skrev 2017-05-31 09:03:41 följande:

1177 rådde mig att åka akut så det ska jag göra. 

Vad bra. Stort lycka till! <3
  • GlitterLina
    Hedblomster skrev 2017-05-31 09:03:41 följande:

1177 rådde mig att åka akut så det ska jag göra. 

Har du åkt än? Hoppas allt går bra!!
  • Hedblomster
    GlitterLina skrev 2017-05-31 10:19:33 följande:
    Har du åkt än? Hoppas allt går bra!!
    Nej jag fick inte åka in utan att prata med gynakuten först (1177 ringde dem och frågade) och jag fick en telefontid nu halv elva, så får se om de ringer inom en rimlig tid.... Men jag skulle få en tid idag sa 1177 att gyn hade sagt. Frustrerande! Har ca 4 mil dit också. 
Svar på tråden Missfall eller inte?