• Hedblomster

Missfall eller inte?

18e maj på bim +1 fick jag svagt positivt gravtest. Dagen efter på bim +2 fick jag något starkare positivt men ändå svagt. Samma dag började jag blöda. På dag två med blödningar kom ca tre klumpar i olika storlekar. Var helt säker på missfall. Idag har jag blödigt i 10 dagar och tog ett nytt gravtest. SUPERpositivt efter en sekund. Nu är jag jätteförvirrad! Jag vet att hcg kan ligga kvar i kroppen men om man får tidigt missfall redan i typ vecka 4+4 borde väl hcg halten inte ha ökat efter 11 dagar?! Vad tror ni? Vem ringer jag för att rådfråga? Närmaste barnmorskemottagning?

Testet på bim +2 19e maj då blödningen började:

Testet idag 28e maj:

• Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Hedblomster

Nu har jag lyckats få en gynekolog att göra tid för mig på fredag!!! Så skönt! Får göra ett vaginalt ultraljud. Kostar 900 men det är det värt för att få veta.

• GlitterLina
    Hedblomster skrev 2017-05-29 18:24:14 följande:

Nu har jag lyckats få en gynekolog att göra tid för mig på fredag!!! Så skönt! Får göra ett vaginalt ultraljud. Kostar 900 men det är det värt för att få veta.

Så Skönt! Uppdatera gärna
  • Jsv17
    Hedblomster skrev 2017-05-29 18:24:14 följande:

Skönt! Har betalat 400kr per gång när jag varit på gynakuten för blödningar under den här graviditeten, har fått åka 2ggr varit värt varenda krona! För min del har bebis mått bra varje gång, hoppas på samma för dig!
  • Teddyn87

hej hedblomster jag hade som du min första graviditet 2012. jag hadd dock inga klumpat men typ blödde konstant i massvis av veckor från v 5 ca .... visade sig vara en polyp ;) idag ligger en snart 5 åring o försöker vakna :)

• Hedblomster
    Jsv17 skrev 2017-05-29 23:53:44 följande:
    Skönt! Har betalat 400kr per gång när jag varit på gynakuten för blödningar under den här graviditeten, har fått åka 2ggr varit värt varenda krona! För min del har bebis mått bra varje gång, hoppas på samma för dig!
    Vad skönt att din bebis mått bra! Hoppas verkligen på samma här, tack :) Men är det missfall så är det, och då accepterar jag det. Har ju redan sörjt när jag trodde att jag fick missfall för 1,5 vecka sen. Är mest rädd för att något ska vara fel och kräver mediciner eller operationer så att jag får ont eller så...
  • Hedblomster
    Teddyn87 skrev 2017-05-30 06:01:26 följande:

hej hedblomster jag hade som du min första graviditet 2012. jag hadd dock inga klumpat men typ blödde konstant i massvis av veckor från v 5 ca .... visade sig vara en polyp ;) idag ligger en snart 5 åring o försöker vakna :)

Vad härligt att allt gick bra för dig och barnet :) Hoppas på samma här!
  • Teddyn87

gravid med andra barnet dag 5+4 (v6) men var in gyn akut pga ont i äggstocken dd sg ej någon grav eller tecken på missfall då bara e ca 2 cm lång cysta. fått tid fredag för nyttvul då det var så tidigt så ev inte kunde ses. lite rosa på papprwt o i trosskyddet lite.

men inga attack blödningar eller klumpar.

mådde illa förra veckan rejält även i söndags sen har de minskat så jag är oroad för utom eller mf.. men annorlunda är jag drickerinte kaffe mitt på dagen så mår jag inte illa :)

het klart orolig första digitala den 19 sa gravid 1-2 veckor i fredags sa den 2-3 och idag +3 veckor så de ökar iaf de e ju positivt

• Hedblomster
    Teddyn87 skrev 2017-05-30 19:41:45 följande:

gravid med andra barnet dag 5+4 (v6) men var in gyn akut pga ont i äggstocken dd sg ej någon grav eller tecken på missfall då bara e ca 2 cm lång cysta. fått tid fredag för nyttvul då det var så tidigt så ev inte kunde ses. lite rosa på papprwt o i trosskyddet lite.

men inga attack blödningar eller klumpar.

mådde illa förra veckan rejält även i söndags sen har de minskat så jag är oroad för utom eller mf.. men annorlunda är jag drickerinte kaffe mitt på dagen så mår jag inte illa :)

het klart orolig första digitala den 19 sa gravid 1-2 veckor i fredags sa den 2-3 och idag +3 veckor så de ökar iaf de e ju positivt

Oj vad jobbigt :( Jag hoppas det går bra vid nästa vul och man kan se ett foster då!
  • Hedblomster

Igår fick jag så ont i magen runt lunchtid så jag var tvungen att åka hem från jobbet. Det var som kraftig mensvärk, ont runt njurarna och något som drog på höger sida av magen samtidigt. Eftersom jag inte haft ont alls under de nästan två veckorna jag blödit blev jag orolig, speciellt eftersom jag knappt kunde gå utan att bli andfådd eller böja mig framåt. Men jag tog Alvedon och låg på soffan resten av dagen och mot kvällen kändes det bättre. Idag har jag visserligen inte gått upp ur sängen än men just nu känner jag mig helt smärtfri iallafall

Svar på tråden Missfall eller inte?