BIM Juni 2017
Jag hoppar gärna in här jag med :) fick mens idag! Försöker få barn nummer 2. Beräknad äl är runt 4 juni och bim 19 juni. Så hoppas hoppas på en februaribebis!!
Jag hoppar gärna in här jag med :) fick mens idag! Försöker få barn nummer 2. Beräknad äl är runt 4 juni och bim 19 juni. Så hoppas hoppas på en februaribebis!!
Hej tjejer!
Min mens slutade typ i förgår, så nu väntar man på äl. Men jag tänkte att jag skulle testa äl-stickor denna månaden. Men från vilken dag bör man börja med dem och är de flera gånger om dagen? Har ingen koll på detta men äl-stickor :)
Jag börjar ungefär 5 dagar innan ägglossningen. Min äl är väldigt punktlig och jag får tydliga symptom, men vill ändå se exakt när den har kommit. Om du inte vet när din ägglossning brukar falla in så kan du börja testa redan nu för att få fram en fin stegring. Med mina stickor bör man testa på eftermiddagen för bästa resultat. Då tar jag den vid 16. När stickan börjar visa starkt så testar jag 2 gånger om dagen. Eftermiddag och kväll, men oftast ägglossar jag på natten och missar piken. Då är testet svagare på morgonen igen.
Lycka till!
Sex idag och för tre dagar sedan. Har äl idag verkar det som! Hoppas!!! Tog två test idag kl 12:00. Båda positiva
Beställt hem graviditetskollens äl-test nu, så får väl hoppas att de går att tyda när det är dags för äl! :) Första gången jag testar med äl-test.
Dum fråga kanske!
Men hur tidigt kan man få äl efter mens? :) haha
Ännu en fråga kring äl-tester. Kan det någonsin vara helt negativt att det inte kommer ett sträck alls? Testade ikväll och fick ett svagt streck, tänkte om den känner av att ägglossningen är inom någon vecka eller så.
Jag får nästan alltid svaga streck oavsett var jag är i cykeln. Sen varierar det lite beroende på märken. Vissa märken är känsligare än andra.
De har alltid varit väldigt svaga för mig, så fortsätt testa då så kommer de nog öka snart.
En liten fråga. Den 28/5 fick jag lite starkare på ältestet (negativt jag vet) men idag är de ännu svagare. Kan det vara att jag missat själva stegringen?