• DearFox

Inget flicknamn! HJÄLP!

Vi vet inte könet på vårt barn än men vi har iaf kommit på ett pojknamn vi gillar. Men på flicknamn har vi HELT olika smaker och just ett fint men inte allt för vanligt förnamn är för mig en riktig big deal! Har växt upp med att komma på fina och speciella namn så därför vill jag inte ha någon topp 10 på namnlistan x( jag får till och med ångest när jag ens tänker på flicknamnkriget vi lär ha om det visar sig vara en flicka!
    Vill gärna ha all hjälp jag kan få för jag börjar bli desperat :'(
    Jag gillar inte för långa namn, de ska gärna ha 5-7 bokstäver och som sagt, inte allt för vanligt..
    De jag har kommit på som killen har bombat ner är:
    Ellie, Elodi, Jenna, Junia och Anais
    Ett som han har lovat att tänka på är Livia då det va det allra bästa namnet jag hittat som jag verkligen gillar!
    Han själv har sagt Ellen och Alice.. och nej ush inte min smak (no offence).
    Så har ni något ovanligare namn på lager så är jag djupt tacksam för på tisdag kollar vi könet.

• Svar på tråden Inget flicknamn! HJÄLP!
  • fluu
    fluu skrev 2017-05-13 18:10:06 följande:

Adele, Adeline/Adelina, Adina, Alvina, Evanna, Evina, Elvibäna/Elvine, Levina, Irmeli, Jemima, Naomi, Bianca, Heidi, Elmina, Elmira, Fiona, Ellika, Diana, Noelle, Mirjam, Maximina, Stephanie,Leona, Laura, Louisa,Leanna, Lydia.

Och vad min telefon gjorde där undrar jag verkligen... Elvina ska det såklart stå.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Themis

Ellinor

Elaine

Alicia

Sylvia/Sylvie

Celine/Celia

Vivianne/Vivienne

Ariane

Niniane

Meliane

Clio

Iris

Men det beror klart helt på vilket efternamn som tillkommer, om det låter rätt eller fel.

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • myskmalva

Dahlia, Poa, Alcea, Zinnia, Rosalie, Valeria, Meira, Emelia, Elisette, Marielle, Mirelle, Mirella, Marina, Noelia, Milja, Heli, Lone, Liva, Mille, Silje, Smilla, Silke, Lia, Lianne, Adelinne, Alessia, Chiara, Gianna

• Mor till Ella

Ellen som är så fint och inte så vanligt heller.

Annars har jag några förslag till dig.

Axia

Elvia

Viola

Vanja

Kiara

Mira

Minna

Emla

Luna

Una

Olivia

• Maddeliten88

Några namn i släkten som jag alltid gillat: Melany, Melanie, Penny, Emelia, Elvira, Tyra, Nelina, Wilda, Luna (betyder måne)

Lycka till ?

audite cor tuum
  • phantom

Alva, Jana, Juliana, Disa, Edith eller Enid

Om maken inte går med på dem så kanske Alicia eller Elinor kan vara alternativ som inte är lika vanliga som hans.

• DearFox

Kom på ett till idag på vägen hem från jobbet xD Ilva, istället för Ylva, vad tycks? xD gillar dock fortfarande Livia mycket mer!! Men måste ju slänga fram alternativ till sambon..
    Alicia hade han som förslag fram tills en vän till mig som ska föda denna månaden visade sig ha det namnet på önskelistan xD gillar namn jag oftast inte hört innan och inte för långa x) är så sjukt kräsen så jag skäms x'O men tack för alla tips :D

Svar på tråden Inget flicknamn! HJÄLP!