• DearFox

Inget flicknamn! HJÄLP!

Vi vet inte könet på vårt barn än men vi har iaf kommit på ett pojknamn vi gillar. Men på flicknamn har vi HELT olika smaker och just ett fint men inte allt för vanligt förnamn är för mig en riktig big deal! Har växt upp med att komma på fina och speciella namn så därför vill jag inte ha någon topp 10 på namnlistan x( jag får till och med ångest när jag ens tänker på flicknamnkriget vi lär ha om det visar sig vara en flicka!
    Vill gärna ha all hjälp jag kan få för jag börjar bli desperat :'(
    Jag gillar inte för långa namn, de ska gärna ha 5-7 bokstäver och som sagt, inte allt för vanligt..
    De jag har kommit på som killen har bombat ner är:
    Ellie, Elodi, Jenna, Junia och Anais
    Ett som han har lovat att tänka på är Livia då det va det allra bästa namnet jag hittat som jag verkligen gillar!
    Han själv har sagt Ellen och Alice.. och nej ush inte min smak (no offence).
    Så har ni något ovanligare namn på lager så är jag djupt tacksam för på tisdag kollar vi könet.

• Svar på tråden Inget flicknamn! HJÄLP!
  • Elderberry

Aino
    Nicole
    Maxima
    Althea
    Alba
    Aura
    Erin
    Rhea
    Natalia
    Beatrix
    Cora
    Adrianne
    Estrid
    Keira
    Klary
    Hilde
    Mira
    Vienna
    Esra
    Essy
    Vanja

Flicknamn är svårt, tycker det är mycket lättare med pojknamn! Lycka till, TS. Försökte ge några förslag, men det är som sagt svårt.

• MadHatter

Della, Vanja, Heidi, Sylvie, Aino, Polly, Dahlia, Rosalie, Viva, Vivienne, Alina, Liana, Lydia, Liana, Malia (som Obamas dotter),

• modsey

Joline

Elina

Viola

Ingrid

Ester

Edith

Elsa

• DearFox
    MadHatter skrev 2017-05-13 11:52:09 följande:

Della, Vanja, Heidi, Sylvie, Aino, Polly, Dahlia, Rosalie, Viva, Vivienne, Alina, Liana, Lydia, Liana, Malia (som Obamas dotter),

Liana va fint!! :D det ska jag skriva upp!!

Ett namn jag kom på igår va Ilina, älskar när det är I och L efter varandra i början av ett namn x3
  • DearFox
    Elderberry skrev 2017-05-13 11:23:00 följande:

Aino
    Nicole
    Maxima
    Althea
    Alba
    Aura
    Erin
    Rhea
    Natalia
    Beatrix
    Cora
    Adrianne
    Estrid
    Keira
    Klary
    Hilde
    Mira
    Vienna
    Esra
    Essy
    Vanja

Flicknamn är svårt, tycker det är mycket lättare med pojknamn! Lycka till, TS. Försökte ge några förslag, men det är som sagt svårt.

Haha ja det är supersvårt xD
    Keira va fint! Hade en häst förr som hette Keiron, fint det också x3
  • DearFox
    modsey skrev 2017-05-13 12:01:37 följande:

Joline

Elina

Viola

Ingrid

Ester

Edith

Elsa

Nästan som ett jag kom på igår, Ilina x) Elina känns lite vanligare? Eller? xD
  • Minis4567

Har ni funderat på dubbelnamn? Tycker Fanny Mattea är så fint!

Andra förslag är Janelle, Stella, Charlotte.

Svar på tråden Inget flicknamn! HJÄLP!