• DearFox

Inget flicknamn! HJÄLP!

Vi vet inte könet på vårt barn än men vi har iaf kommit på ett pojknamn vi gillar. Men på flicknamn har vi HELT olika smaker och just ett fint men inte allt för vanligt förnamn är för mig en riktig big deal! Har växt upp med att komma på fina och speciella namn så därför vill jag inte ha någon topp 10 på namnlistan x( jag får till och med ångest när jag ens tänker på flicknamnkriget vi lär ha om det visar sig vara en flicka!
    Vill gärna ha all hjälp jag kan få för jag börjar bli desperat :'(
    Jag gillar inte för långa namn, de ska gärna ha 5-7 bokstäver och som sagt, inte allt för vanligt..
    De jag har kommit på som killen har bombat ner är:
    Ellie, Elodi, Jenna, Junia och Anais
    Ett som han har lovat att tänka på är Livia då det va det allra bästa namnet jag hittat som jag verkligen gillar!
    Han själv har sagt Ellen och Alice.. och nej ush inte min smak (no offence).
    Så har ni något ovanligare namn på lager så är jag djupt tacksam för på tisdag kollar vi könet.

• Svar på tråden Inget flicknamn! HJÄLP!
  • Fru89
    DearFox skrev 2017-05-13 14:06:18 följande:

Liana va fint!! :D det ska jag skriva upp!!

Ett namn jag kom på igår va Ilina, älskar när det är I och L efter varandra i början av ett namn x3

Då kanske Ilona skulle kunna vara något :)
  • fluu

Adele, Adeline/Adelina, Adina, Alvina, Evanna, Evina, Elvibäna/Elvine, Levina, Irmeli, Jemima, Naomi, Bianca, Heidi, Elmina, Elmira, Fiona, Ellika, Diana, Noelle, Mirjam, Maximina, Stephanie,Leona, Laura, Louisa,Leanna, Lydia.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Göteburgare

Alltså, ni får ju tänka på vad namnen förmedlar. Är ju inte ni som måste gå runt och heta ett strippnamn bara för att eran morsa tyckte det var vackert.

Tro mig, jag gillar också ovanliga namn. Men skulle aldrig döpa min unge till något som låter att jag önskar hon blir tonårsmorsa i förorten.

• Grus grus

Mina töser heter Lovis och Meja!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Ingenjören
    Göteburgare skrev 2017-05-13 20:59:51 följande:

Alltså, ni får ju tänka på vad namnen förmedlar. Är ju inte ni som måste gå runt och heta ett strippnamn bara för att eran morsa tyckte det var vackert.

Tro mig, jag gillar också ovanliga namn. Men skulle aldrig döpa min unge till något som låter att jag önskar hon blir tonårsmorsa i förorten.

Då är Ann-Britt, Agda eller Ulla-Maj namnen du söker, tro mig det kommer inte bli någon tonårsmorsa med de namnen
  • Stenvall

Leah, Melissa, Judith, Ruth, Hilma, Minnah, Julie, Melody,Amelia, Bianca,Celine,Elise,Leia,Leonore,Cindy,Nova,Naomi,Juliette,Melina,Belinda,Freja. Vissa mer vanliga än andra men det var dom jag kom på iallafall????

• MadHatter

Levina sjunger just nu i Esc kanske är ett namn i din smak?

Svar på tråden Inget flicknamn! HJÄLP!