• Sabiinan

Bf januari 2018 & stannar på fl

Hjärt skrev 2018-01-02 21:38:05 följande:

Verkligen! Hade varit så välkommen i december också såklart, men får man välja så är det klart att man önskar bättre förutsättningar för den lilla. :) Inte så mycket tecken här heller.. Haft en del molande förvärkar dock och lite typ stickande hugg idag..

Så spännande att det snart drar igång!

Ja precis! Blev informerad av bm vid besöket idag (sista inbokade). Bor i Stockholm :)

Ja men visst, är själv född i januari och vet vilket försprång man har på allt :) jag är så nyfiken på hur det ska kännas när det startar.

Okej! Jag har inbokat på torsdag så får se om hon säger något då!
  • Sabiinan
    Earthdancer skrev 2018-01-02 23:36:09 följande:

Känner som er andra, nu får hon mer än gärna börja kika ut! :)

Fick ju en miniblödning på nyårsafton som inte resulterade i nåt, men nu har slemproppen börjat släppa också. En del gick en stund efter att vi färdknäppat lite ;) och lite till släppte nyss när jag var på toa. Första delen var mestadels vit/genomskinlig med pyttelite brunt blod i, nu andra gången var den mer gulaktig med rosa i. Antar mer ska släppa än men man kan ju inte låta bli att hoppas det ska dra igång snart! ^^

Åh då kanske det är på g i dagarna :D?
  • Sabiinan
    jezz81 skrev 2018-01-03 20:38:36 följande:

Idag föddes vår lilla Alyssa <3

Grattis :)!!!
  • Sabiinan
    zasu skrev 2018-01-03 23:07:25 följande:

Gratulerar!

Jag är på sjukhuset sen igår pga mitt blodtryck. Verkar bli kejsarsnitt imorgon. 37+5 imorgon.

Hur känner du inför kejsarsnitt?

Hoppas allt går bra för er :)
  • Sabiinan

Jag skapade en tråd för bebisarna som har kommit med bf januari :)! Hoppas ni vill gå in där och så kan vi fortsätta hålla kontakten där :)!

• Sabiinan
    Earthdancer skrev 2018-01-06 03:57:08 följande:

Vattnet gick inatt en stund efter att vi lagt oss, tog väl en timme eller så innan - än så länge - svaga värkar började, men de kommer rätt regelbundet ändå. Inte direkt fått någon sömn efter det, så ligger mest och vilar och väntar på att få åka in på att få åka in på kontroll på morgonen nu :)

Ooh! :) hoppas allt går bra!! Och lycka till när det drar igång :)!!
  • Sabiinan
    zasu skrev 2018-01-06 20:42:25 följande:

Vår son kom via ks 4 jan på kvällen. Allt har gått bra och just nu njuter jag bara. Lycka till alla!

Grattis :)!! Gick allt bra!
  • Sabiinan
    akma82 skrev 2018-01-08 07:55:26 följande:

Nä eftersom jag inte hann få mens efter missfallet så är det ju svår räknat egentligen här med, men vi hade enbart hade sex 2 gånger den månaden så jag ändå rätt säker på när det lyckades ta sig.

O först få ett datum som stämmer exakt o sen bli flyttad från det utan att det säger nått om det är ju lite förvirrande.

Men men tack vare mitt medicinerade höga blodtryck så kommer jag bli skickad på ultraljud och bedömning hur vi ska gå vidare runt beräknat datum, och springer på kontroller varje vecka från jag var i v34...

Snacka om att bara trött på läkarbesök.

Men men

Bf+1 idag (enligt mig) o inga känningar än...

Hur går det för alla andra?!

Vaknade kl 03 inatt av värk. Har inte sovit något och fortfarande värkar som kommer mellan 3-5 minuter.

Sovit endast två timmar och försöker vila mellan värkarna, men det är inte så lätt. Men min man är ett otroligt stöd som passar upp mig. Bf +1 idag.
  • Sabiinan

Inatt kl 02.05 kom våran lille prins!! Magiskt.

Och det gick fort. Herregud vad mäktig känsla!!!

• Sabiinan
    akma82 skrev 2018-01-23 21:17:40 följande:

Nä dom blev lite förvånade när jag verkade försvinna i smärtan helt plötsligt o att det helt plötsligt var dags att föda barn...

Men min första förlossning gick snabbt oxå s hon sa att hon hade trott att de skulle gå fort när de väl drog igång.

Nä det är inte jättekul med svanskotan, men har fått starka värktabletter utskrivna som tar udden av smärtan..

Så hoppas jag att det trots allt läker hyfsat snabbt. Är mest glad att jag inte sprack det minsta trots det snabba förloppet...

Min syster bröt också svanskotan, hennes fick dom operera bort alltså stumpen som var av. Hoppas det läker på dig :) grattis till tösen!!
  • Sabiinan
    Sweetie82 skrev 2018-01-31 23:36:10 följande:

Grattis till alla som fött :) Själv blev jag igångsatt på em

16/1 och först hände inte mkt. När vattnet gick kl 1.40 på natten 17/1 så gick det snabbt. De riktiga värkarna satte igång strax efter vattnet gått, men första timmen var hanterbar. Strax efter 3 tog jag till lustgasen och efter 4 min krystvärkar kl 3.54 föddes vår lilla Milton :)

Grattis :)!!! Va roligt! Vi fick oss också en liten milton fast den 9/1 kl 02.05!!
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl