• Sabiinan

Bf januari 2018 & stannar på fl

fritil9 skrev 2017-08-17 14:31:22 följande:

Vår lilla idag! Allt såg fint ut, känns sååå skönt! <3

Grattis :)!!
  • Sabiinan
    amandahyytiainen skrev 2017-08-29 22:07:33 följande:

Vi har varit på RUL idag och det visa sig att vi har en frisk, liten pojke som fortfarande är beräknad till samma datum som förr (detta pga att när man gör Ivf som vi gjorde så brukar det vara max +/- 1 dag).

Jag har refererat till "han" varje gång jag pratat om magen och den lille så det förvånade mig inte alls när barnmorskan kom med beskedet, sambon blev desto mer förvånad, hehe :D

Grattis :))!!
  • Sabiinan
    sigge1235 skrev 2017-09-12 18:11:08 följande:

Vilken vecka var du i nu? Jag har haft oregelbundna rörelser fram tills för en vecka sen då hon började röra sig mycket och i samma perioder. Men nu i ungefär ett dygn har hon varit mer stilla. Jag är i v. 24 (23+6), så jag antar att det inte är någon fara.

Skulle ni ringt?

Min sambos syster som också är barnmorska sa till mig att dricka iskallt vatten väldigt fort, det blir en kall chock för den lille :) :min hoppade igång rejält efter det :D
  • Sabiinan

Drick ett glas iskallt vatten fort :) det kommer lite som en chock för bebisen men du får resultat :)!

• Sabiinan

Helt från ingenstans så känner jag mig helt orkeslös. Hjärtat slår och jag får ligga på sidan för att må som bäst. Bebis tycker på och han är fixerad. Börjar känna känslan som att 'snart kommer mensen' ni vet. Förvärkar? Hmm. Vecka 35+2 idag :)

• Sabiinan
    monn skrev 2017-12-06 14:57:51 följande:

Usch! Så kände jag mig igår, idag som vanligt och pigg igen! :) konstigt hur det svänger..

Ja verkligen. Kan tycka att det är lite obehagligt haha. Kanske kroppen som förbereder sig en aning nu. Så man är mer utvilad när själva förlossningen startar :)
  • Sabiinan
    annonymm skrev 2017-12-13 07:41:31 följande:

Någon av er som gått hem för havandeskapspenning? Jag har det, då får man det till två veckor innan bf. Sen får man inget de två veckorna innan. Sjukskriver ni er då eller tar ni ut fp? Känns surt om man går över 2 veckor och måste använda en månad till fp utan bebis...

Jag använder semesterdagar. Men det är för kvoten på 0.71 som är förmånlig istället för att ta fp
  • Sabiinan
    annonymm skrev 2017-12-13 07:41:31 följande:

Någon av er som gått hem för havandeskapspenning? Jag har det, då får man det till två veckor innan bf. Sen får man inget de två veckorna innan. Sjukskriver ni er då eller tar ni ut fp? Känns surt om man går över 2 veckor och måste använda en månad till fp utan bebis...

Jag använder semesterdagar. Men det är för kvoten på 0.71 som är förmånlig istället för att ta fp
  • Sabiinan
    Hjärt skrev 2018-01-02 19:36:06 följande:

Håller med! Nu får hon komma! Nyår avklarat och nyårsdagen (skönt att slippa ge frukost på sängen varje nyårsdagsmorgon ????).

Beräknad imorgon, hoppas att det drar igång snart. Har målat om hallen och rensat garderoben i dagarna.. projekten börjar ta slut ????

Blev erbjuden att vara med i studie om igångsättning v.41 eller 42. Går jag över tiden lottar de vd ultraljudet 11e januari om jag blir igångsatt då eller en vecka senare. Ska nog delta om graviditeten går över. Någon annan som ska vara med i studien?

Haha ja precis. Nä gud va skönt att slippa ett nyårs barn. Nu blir han en av dom äldsta istället för de yngsta i klassen. Jag storstädar och håller på för fullt. Men inte ett endaste tecken.

Jaha okej. Blev du informerad om detta hos bm? Föe jag har inte fått någon information. Vart bor du :)?
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl