• Frassex

Bf januari 2018 & stannar på fl

Nube skrev 2017-05-19 12:12:39 följande:
    Har du fått nya resultat idag? Hoppas det är en ökning! Jag tog också blodprov imorse men inte fått svar än...
    Ja det kom kvart i tio, lika fort som igår! Har du väntat många timmar på ditt? Inte fått svar än?

Det var en ökning och en normal sådan inom det tidsintervallet skrev läkaren då det ska ökat med 60% inom 48h och 100% på 72h om hcg ligger över 1200, ligger man under 1200 så brukar det fördubblas inom 48h. Idag låg mitt på 6560 :D känns skönt att veta, nu hoppas jag allt ser bra ut på vul 1/6! Kommer nog ändå gå lite på tå tills dess men känns lite bättre med oron!
  • Frassex
    Nube skrev 2017-05-19 13:16:44 följande:
    Vad skönt! Grattis! Jag lämnade mitt prov typ 8.30 imorse och inte hört någonting än :/
    Irriterande! :/ vart lämnade du det? Jag gick till sjukhuset, tänker om det kanske har nån påverkan i hur lång tid det kan ta..
  • Frassex
    Nube skrev 2017-05-19 16:22:35 följande:
    Jag var på närmaste vårdcenttal som är deras provtagning också. Mycket irriterande! Fick du sms när provet var klar eller loggade du bara in på sidan? Har varit där men finns ingen info och har inte fått nåt sms. Jag behöver nog vänta tills på måndag nu :(
    Då är det säkert därför! Vad trist och irriterande att behöva vänta :(
    Jag fick sms att provsvaret kommit och sen ett till sms när läkarkommentar fanns.
  • Frassex
    Nube skrev 2017-05-21 18:24:01 följande:
    Tack för infotmationen! Hoppas att svaret kommer imorgon då. Tog ett digitalt nu och fick 3+ så det känns lugnande.
    Hur har det gått? Fått svar än?
  • Frassex
    Ankan373 skrev 2017-05-22 12:07:24 följande:

Hur och när berättar ni för föräldrar och svärföräldrar? Jag har beställt hem två böcker som heter "mitt barnbarn och jag", en till mina föräldrar och en till mina svärföräldrar! Verkar jättefin och tror den kommer uppskattas. Vet inte hur och bär vi ska ge dem bara! Blir så nervös att något ska hända och vill inte ha mina svärföräldrars ömkande om det händer något ( de är frantastiska, men mycket mer kärleksfulla och klappande på huvudet än jag kan hantera de gånger jag mött motgångar)!

Jag är också för nervös (missfall tidigare) för att berätta än så länge, har därför knappt vågat tänka på hur än men har förut tänkt om man skulle köpa en t-shirt där det står mormor/morfar. Bara 6+0 och inga symtom än så vill gärna avvakta till vul i v 7+3 så jag ser om det ens finns ngt därinne, det känns för overkligt just nu. Om allt ser bra ut då så kanske jag finner mod att berätta. Men din idé låter som en super fin plan!
  • Frassex
    Emlan1986 skrev 2017-05-22 12:59:32 följande:

Är lite orolig!!

Jag ska vara i 6+ Plussade för två veckor sedan.

Var på vul idag och läkaren pratade om vecka 5 typ? Hur är det möjligt?

Svårt att veta om hjärnaktivitet men hon såg fladder nu är jag orolig att nåt är fel

Som jag fattat det som ser man vanligtvis hjärtat slå i v 7+ men äcen i v 6+ kan man ha tur att se hjärtat men inte lika vanligt. Och antar att du menar hjärtaktivitet och inte hjärnaktivitet? Om läkaren såg fladder borde det vara positivt, jag tror han/hon mena att hjärtat slog/fladdra. Men ring dit du gjorde vul och be att de läser upp vul svaret så du slipper oro dig. Ska du tillbaka för nytt vul?
  • Frassex
    Nube skrev 2017-05-22 11:52:57 följande:

Nej. Inte hört nåt! Dåligt tycker jag...

Drygt och dåligt faktiskt!
  • Frassex
    Nube skrev 2017-05-22 21:48:34 följande:
    Till slut kom svaret idag, men vad det dröjde! Säkert för jag lämnade på vc. Funderar nu om jag ska ta ett till test för att se ifall det ökar.
    Skönt att det kom tillslut!! Vad låg det på om jag får fråga? Förstår din nyfikenhet om det ökat. Jag är fortfarande nyfiken fast det stegra men har noll symtom fortfarande (6+0) så kan inte ta in tror jag. Ska försöka hålla ut vill vul nästa vecka...
  • Frassex
    Nube skrev 2017-05-22 22:18:27 följande:
    Det var 2600 i fredags alltså, tre veckor efter embryo återföring. Enligt läkaren var det helt förenligt med tidig graviditet trots det tycker jag att det var lite lågt. Men har läst att hcg är lägre vid ivf graviditeter än "vanliga". Digitalt test gav mig iaf 3+ igår vilket var skönt. Men man blir ändå orolig! Så du har vul nästa vecka, skönt! Jag har 2.5 veckor kvar :/
    Jag tycker det låter som ett jättebra värde! Vet inte hur man räknar veckor vid ivf men du kan väl inte vart mer än 5+0 i fredags när du lämna provet om jag inte tänker helt galet?
    Ja jag ska på vul 1/6, då är jag 7+3 om allt går vägen, känns som en evighet till dess så förstår dig som har 2,5v kvar. Har bokat privat och bekostar det själv. Måste verkligen se om där finns nått!
  • Frassex
    3hjärtan skrev 2017-05-24 11:52:30 följande:

Nån mer som är helt utan symtom ? Blir orolig. Vill det ska börja komma nåt symtom. Visserligen bara v5(4+)

Jag är helt utan men gått längre än dig 6+2 idag. Haft ömma bröst två dagar vid två olika tillfällen, det är allt. Men följt mitt hcg som stiger som det ska tror jag, väntar nu på vul nästa vecka och hoppas såklart allt är bra trots symtomfrihet!
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl