Inlägg från: belletristik |Visa alla inlägg
  • belletristik

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

shit imorse hade jag så intensiva förvärkar i en timme eller mer att jag började klocka. kände mig helt massakrerad. men de avtog! :) inte idag, inte!

17 dagar kvar

• belletristik

jag skulle vilja föda barnet nu bara för att få slippa fundera på minskade fosterrörelser.., sån oro.

tycker att min rör sig mindre nu

var på koll i onsdags, bra ctg.

men det kan vara att jag känner mindre pga min mage är så hård nu och jag har sammandragningar ca jämt. har också moderkaka i framvägg...

sjolund90, oj! aldrig hört talas om moderkaksoperationer innan. vad är det för metoder att få ut den på naturligt vis som inte har funkat för dig?

• belletristik
    _Lini skrev 2017-11-25 17:46:59 följande:

Haft halsbränna nästan hela grav men som kunnat hanteras med samarin.

Nu är halsbrännan helt galen och samarin hjälper knappt. Fler som har så?

Samt

Är uppe å kissar 1-2 ggr/natt

Har märkt att jag även svettas en del nattetid.

Har därför mörkare urin på morgonen. Något jag borde kolla upp?

Är i v38

även om du dricker mycket och kissar hela tiden, så drick ännu mer!
    om urinen fortfarande är väldigt mörk trots att att du druckit mer än väl så kolla upp. annars är det nog bara att du är uttorkad på morgonen :) jag hade samma för några dar sen, men det blev bättre när jag verkligen drack MYCKET. verkar som att all vätska binds i kroppen just nu och det behövs massa extra vätska till... 
    min halsbränna är också on fire  nu. försöker undvika att äta för stora portioner och stekt mat helt enkelt. inte äta så mycket fett. jag sittsover typ för att få sömn på natten. 
  • belletristik
    Sjolund90 skrev 2017-11-27 22:45:34 följande:

Första gången så tro ja dom höll på i en timme med att få ut den , allt från medicin,amma,akipunktur, massage på magen och dra i navelsträngen. då uppe på rummet hade ja tappat 1400ml så då tog dom beslutet att den skulle inte komma ut självmant och väl nere på op så hade även dom halv svårt att få ut den. men tillslut så haha , tappade sammanlagt när den kom ut 3100ml .

Andra gången kom en del ut men där blödde ja runt 700ml och sen drog dom av navelsträngen till slut så då tog dom beslutet snabbare att de va lika bra att åka ner på op. blödde sammanlagt 2000ml när den va ute.

så denna gång ha man inga förväntningar på att den komma ut själv. men man vet ju aldrig kan ju vara helt annat . men personalen har ju min historik i förlossningsbrevet så dom är nog mer förberedda denna gång att den kan

jösses! hur mådde du efter de förlossningarma/operationerna?

känner mig glad över att vara blodgivare ^_^

fast jag avskyr stora nålar och blod..
  • belletristik
    Jsv17 skrev 2017-11-27 20:37:26 följande:

Verkar som de flesta är färdig med detta, men inte jag... haha

Vad har ni packat till bebis i BB-väskan? Jag är färdig med mannen och mig själv men osäker på vad jag behöver till liten? Tänkte packa förberedd på 2-3 dagar på BB.

Tänkte kolla hur ni andra tänkt?

är ju jättesvårt att gissa storlek på baby och vilket väder det är när man åker hen så jag har packat alldeles för mycket kläder åt honom... 3-4 bodys, 2 byxor, 3 overaller, 3 filtar, strumpor, ett par mössor. antagligen är baby mest bara i blöja på bb men har massa olika klädval för hemfärd iaf! la i en liten napp också, även om jag tänker villfarelsen att vi ska fostra utan napp ^_^
  • belletristik

så många bebisar på utsidan nu i denna grupp, fyra stycken eller hur??

13 dagar kvar här! var på sjukhuset igår där vi ska föda. så härligt när man inser att det verkligen snart är dags. jag har fortfarande mycket fostervatten, så igår sa läkaren att om det startar med vattenavgång för mig ska vi försöka få en ambulans in eftersom jag då inte borde vara uppe o gå så mycket! inte hört talas om detta tidigare. hoppas vattnet går sent:) vill inte behöva städa 1 liter (?) fostervatten här hemma ändå :p

vi fick en 3d-bild också, äntligen, så lyxigt!! trots hand i ansiktet och att han virvla runt lite så är han sin pappa upp i dagen :)

• belletristik
    laetitia81 skrev 2017-11-28 10:44:02 följande:
    Är din lille/lilla inte helt fixerad? Isf är det nog därför du ska åka ambulans. Kan tänka mig navelsträngen har större risk att komma i kläm om man har mycket vatten. Och kunde du få en 3d på ansiktet så här sent har du nog verkligen mycket fostervatten kvar. Det kunde dom knappt ta på min när jag gjorde i v. 34. :) kul att du hann få en bild.
    KajsaStina123 skrev 2017-11-28 11:06:45 följande:
    Jag har inte varit på sjukhuset och kollat fostervatten, men på mvc sa min barnmorska att om vattnet gick ska jag lägga mig ner med en kudde under rumpan och ringa förlossningen och rådfråga, eftersom bebisen inte fixerat sig än. Jag är i v 38 + några dagar. Just på grund av att navelsträngen kan komma i kläm ifall den åker ner innan bebis. Det gjorde att jag blev lite orolig o hoppas nu att vattnet inte går hemma.
    antar att han inte är fixerad eftersom han rör sig så mycket än, ingen har kommenterat just detta så jag vet inte !
    aha, tack för svar om navelsträngen! då förstår jag. läkaren sa att det var pga att de inte vet vart huvudet tar vägen om vattnet går, men jag förstod inte att det var navelsträngsrisken hon menade.. *vimsig i bollen*, så svårt att ställa rätt frågor när man väl har chansen. tankeverksamheten tickar långsamt! tur att internet finns ;)

• belletristik
    laetitia81 skrev 2017-11-30 18:32:26 följande:

Klockan 9.30 var vi inne på östra och 11.30 föddes hon.. i vidöppet läge som jag misstänkt att hon ligger i. För att vara min minsta på bara 3000 gram och 48 lång så var det fruktansvärt jobbigt att krysta ut henne. Man kan ju undra om vi ens hunnit in om hon legat i framstupa kronbjudning som de andra. Men jag mår jättebra nu och hon mår bra, och jag är då glad att hon kom redan nu så det inte blev några komplikationer. <3

juhuu! grattis till lillan! ytterligare en novemberbaby. skönt att ni hann in ordentligt. låter utmanande med vidöppet läge och krystning. vad fick dig att misstänka att hon låg så när hon var kvar i magen?
  • belletristik

nej, inte januari!! haha, jag är redo NU (nåväl, om ett par dar/ inom en vecka..)

tror nog inte de låter mig gå över särsk mkt iaf, med tanke på hur mkt kontroller jag fått pga mkt fostervatten. de har redan bett mig ringa förlossningen tre dagar innan bf om hen inte är ute än då, så vill de boka tid för en till kontroll på bf och se om allt passar eller om det blir igångsättning. låter ju som om de bestämt sig på förhand när de säger så men vadsomhelst kan ändå hända är jag inställd på :)

julafton är ju också möjligt (bf 11.e)

• belletristik

ja, det är väl hormoner som reglerar och signalerar åt kroppen att sätta igång. kan man inte styra med viljan hur gärna en än vill :)

idag mår jag urk pga onda sammandragningar, halsbränna och huvudvärk. mantrar "smärta är tillfälligt". inte långt kvar och sen lär man sakna vara gravid ändå på många konstiga sätt!

jättesöt bebis, laetitia81!

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL