Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Jag har haft sån ångest över vikten, på inskrivningen fick jag höra att jag max ska gå upp 9 kilo totalt och har verkligen mått dåligt över detta. Som tur är har hon inte nämnt något om det wfter det så jag försöker släppa det. Är överviktig sedan innan men inte jättemycket och jag ser (tydligen) inte ut att väga så mycket som jag gör. Är väldigt glad att hon inte påpekat vikten, hon väger, säger "tack" och bara antecknar det. Hade hon påpekat det hade jag fått säga till för det stressar mig väldigt mycket.. Jag vill verkligen inte alls bry mig om vikten, så länge mina värden är bra (och de har verkligen varit tip top) så vill jag inte tänka på kilona :/
Andra gången vägde jag lite mer i början men fick inga restriktioner (hade då bytt till min nuvarande Bm) och gick upp 14 kg totalt. Hon föddes dock 17 dagar tidigare än storasyster så om hon legat kvar längre hade det säkert blivit några kg till. Åt och rörde mig som med första. Det var dock svårare att bli av med kilona trots ganska hård träning och försök till att äta nyttigt utan att banta.
Nu med trean så vägde jag då ännu mer, fortfarande normalviktig men med några exyra trivselkilon el vad de kallas och allt har varit annorlunda...mådde illa i början men åt rätt mkt för då kändes det bättre samtidigt som jag försökte hålla i löpträningen som jag kommit igång med bra innan. Gick bra till v 14 då jag blev förkyld och sen kom jag inte igång igen pga foglossning, lunginflammation och ren lathet tror jag. Har även upplevt samma som några av er beskriver att jag blir proppmätt av relativt lite mat och vissa dagar rymms nästan ingenting. Beror nog mkt på att magen är så trög pga järntabletterna så det blir nog fullt ibland. V 29 nu och har "bara" gått upp 6-7 kg än. Får se imorgon då jag ska till Bm igen. Hoppas då också på att hon kan ordna en läkartid då jag känner att jag inte orkar med jobbet som tidigare. Fm går bra, men på em blir jag jättetrött och okoncentrerad och får mer och mer ont i fogarna bak. Sen när man väl är hemma och har hämtat tjejerna på förskola och fritids finns det ingen ork alls kvar och jag känner mig som världens sämsta mamma och fru. Optimalt hade varit att jobba förmiddag, åka hem å vila några timmar och sen hämta tjejerna med ny energi och orka med dem bättre på kvällarna.