Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-08-12 13:10:50 följande:

Nu är vi nog nere på 5 namnalternativ:

1:Ella Sigrid

2:Alice Sigrid

3:Ebba Sigrid

4:Sara Sigrid

5:Isabell Sigrid

2 är mina favoriter,2 är mannes och 1 är sonens :)

Storebror heter Albin

Alla förslag är fina.

Här har vi svårt att bestämma oss för namn innan vi får träffa liten och känna oss för lite. Vi har ju inte vetat kön på våra flickor innan så då har vi haft några förslag både på pojke och flicka som vi sen testat under några dagar.

Första tjejen var det Alva, Clara och Maja. Alva fick det bli. Andra var det Agnes el Olivia. Storasyster fastnade mer för Agnes så då valde vi det.

Nu är mina favoriter Fanny eller Emmy då vi mest troligt får en till flicka. Som andra och tredje namn har vi släktnamn, ett är klart på bebis och det är Anna.
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-10
  • Treasures

Jag dricker också kaffe, 1-2 koppar om dagen. Under min första graviditet var jag inte alls sugen på kaffe så då drack jag inget men se två andra har jag varit sugen och då dricker jag det också. I början var det dock inte gott, kunde va sugen och ta en kopp men hällde oftast ut det sen.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • Treasures

Så nöjd med sista veckans inköp. Även babyskydd med bas som passar på vagnen följde med.

• Treasures

Från förra lördagen då vi va på bröllop, v 23+0.
  • Treasures

Har bara läst och inte skrivit nåt här sista tiden. Jag var också till BM tidigare i veckan och allt va bra utom blodvärdet som ligger lågt så jag fick öka dosen på järntabletterna. Än så går det bra med magen, försöker äta mkt fibrer, torkad frukt och dricka mkt vatten.

Har börjat få endel foglossning nu, sitter mest bak till höger men det gör att jag får ta mindre och långsammare steg än vanligt. Har testat bälte några dagar men tycker inte det hjälper och det är ju så obekvämt att ha då man sitter ner. Jag går och sitter omvartannat hela tiden på jobbet.

Jobbat två veckor nu sedan sommarledigheten tog slut, går rätt bra förrutom tröttheten som slår till endel eftermiddagar. Jobbar inom vården men har inte ett tungt jobb så nån graviditetspenning blir det inte. Planen är att fortsätta jobba november ut. Blir då ledig två veckor före BF precis som vid förra graviditeterna. Första gick jag sedan över 6 dagar med så jag hann va hemma 3 veckor och hann bli sjukt övervänt. Andra gången hann jag va ledig en dag, fagen därpå drog det igång och hon föddes den kvällen. Mkt var oförberett här hemma och nån vila hann man ju inte få men det gick alldeles utmärkt ändå.

Vi kommer nog dela rätt lika på föräldraledigheten, det har funkat bra med de andra. Kanske kommer ja va hemma lite längre nu då jag verkligen ser framemot det och för att det definitivt blir sista gången hos oss nu.

• Treasures
    SkogsstjärnN skrev 2017-08-26 07:31:33 följande:

22+5

Magen är mycket större än förra barnet, då köpte jag aldrig gravidbyxor men det var ett måste nu. Lite tråkigt att alla vi träffar ska kommentera att det inte syns. Men hallååå det känns minsann!

Tänk va olika det kan va! Jag får höra att du kan väl inte ha långt kvar, hm jo....december. Min mage har verkligen exploderat under sommaren. Har haft stor mage med de andra två med, en sån som står rakt ut så bakifrån syns ingenting. Men de har iaf varit alldeles lagomt stora när de fötts, 3610 gr och 3195 gr. Nu vid första SF mätningen hamnade jag på medelkurvan så jag oroar mig inte för att denna är större än normalt.
  • Treasures

Vi bor strax utanför Umeå så det finns bara ett alternativ. Rätt skönt att slippa fundera på det med. Har varit nöjd vid de två tidigare förlossningar och hoppas denna ska gå lika bra. Har även haft tur med att det varit lugnt där båda gångerna så vi har verkligen fått full fokus av barnmorskan.

• Treasures
    SaraW8305 skrev 2017-08-31 19:13:57 följande:

Hmmmm blev hundbiten i armen i går... grannens hund flög på en liten chihuahua som jag är hundvakt åt på dagarna. Va tillbaka på VC i morse å hon satte in kåvepenin direkt svullet, rätt å blått å öm å varmt.. ja ja .. känner mig som världens sämsta gravida människa som måste äta antibiotika.. vet att kåvepenin är den antibiotikan man kan äta.. bättre än en fet infektion av ett hundbett... men fan får ångest över när jag behöver ta alvedon efter 2 dygn med huvudvärk. .. sååå nu har gnällspiken luftat sej.. puss å hej :)

De skulle ju inte skriva ut Kåvepenin om de va farligt för bebis och mår inte du bra gör ju inte liten det heller. Jag åt också Kåvepenin i början av juli då jag åkte på lunginflammation. Blev några Alvedon och "huttar" Cocillana hostmedicin då med. Kändes väl sådär men försökte lita på vad läkaren sagt.
  • Treasures
    LottaU skrev 2017-09-13 07:53:20 följande:

Det vanliga där jag bor (Umeå) är också att en bara får ett ul (rul). Då jag är gravid efter ivf fick vi ett tidigt ul (v9-10) för att bekräfta att det fanns ett hjärta som slog, är över 35 och fick därför göra kub (v13), gjorde rul v 19, och är reumatiker som medicinerar för det under graviditet vilket gör att jag också får ett extra ul i v 32 för att kontrollera flödet i navelsträngen så att bebisen får all näring den behöver. Det är på gott och ont med alla ul, såklart underbart att se bebisen varje gång, men triggar också lite av en oro för att alla ul är ju för att kontrollera att graviditeten flyter på normalt. Men tycker verkligen att det är galet att de allra flesta får gå till nånstans v 17-20 för att bekräfta att det verkligen är en graviditet! Låter rimligt, som någon skrev, att få göra ett ul kring veckan för kub även om en inte gör kub.:)

Kul med en till Umebo som är 35+ ;) Är du Lotta som redan hittat till den alldeles nya Facebookgruppen el vill du va med?
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
  • Treasures
    KajsaStina123 skrev 2017-09-24 06:56:22 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in här, vi har en liten som är beräknad till 11 december. Så är i v 29 nu då.

När är ni andra beräknade?

Detta blir vårt 3.e barn och är så efterlängtat. Har en 9 åring och en 7 åring också. Så det känns som om det är på gränsen till en sladdis !

Välkommen!

Vi väntar också på trean med BF 15/12. Våra tjejer är snart 8 och 4 1/2 år.
    ~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL