Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Hej tjejer!
Helt underbart att få höra lite om era förlossningar. Det ska bli så spännande att se hur det blir för en annan :) Första barnet här, så har verkligen ingen aning. Har ni haft hjärtklappning något? Igår vid 17 på jobbet så började mitt hjärta hoppa till, ett extraslag och sedan en liten paus. Får så ibland men nu fick jag kanske 100st på kvällen ibland direkt efter varandra. Sen fortsatte de på natten nät jag vaknade till och från. Ringde 1177 men dom sa att det bara var att avvakta. Någon som känner igen sig? Läste på nätet att det är vanligt med hjärtklappning under graviditeten men det var himla otäckt när det kom om och om igen. Troligtvis blir det ju inte bättre av att man blir orolig och stressad, hehe.
Idag känns det lite bättre, hittills. Nu ska vi göra oss iordning och åka på profylax kurs. Någon mer som ska eller har gått på den?
Bjuder på en magbild
Jag kan också få hjärtklappning till och från. Upplever det som mest jobbigt när jag ligger men det är nog för att det känns mest då. Kan även bli yr och svag/darrig men inte samtidigt som hjärtklappningen så det har nog mest med lågt bltr ocj kansle blodsocker att göra. Obehagligt är det iaf men skönt att graviditeten snart är över.
Vi har inte gått nån riktig profylaxkurs utan enbart föräldrautbildningen som MVC erbjöd vid första graviditeten men det va ju 2009. Litar på att vi kommer ihåg hur vi gjort två ggr innan då det gick bra.