Inlägg från: SkogsstjärnN |Visa alla inlägg
  • SkogsstjärnN

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jag hoppas verkligen att de säger att min livmoder är ok för ett barn till efter dethär. Drömde här om natten att de sa att det var hur fint och starkt som hellst och vaknade i tårar över att vi kan välja att skaffa en fjärde.

Får se, är rädd att de systematiskt säger nej efter tre snitt. Men samtidigt gjorde jag mitt första för 12 år sedan så det kanske har fallit i glömska? Vi tror vi vill ha fler, men framförallt handlar det om att det får vara vårt val och inte medicinsk biverkning som hindrar oss.

• SkogsstjärnN
    Treasures skrev 2017-06-30 15:38:08 följande:
    Bm nämnde även Duroferon. Får väl prova dem om kag blir för hård i magen av Niferex, ska bara ta 1 varannan dag nu till en början. Är Duroferon också receptfritt?
    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-10
    Japp, reseptfria och billigast. Fast de kan vara ännu knepigare för magen. Men det är så olika så värr pröva.
  • SkogsstjärnN

Vi har RUL den 3 aug och ska ta reda på vad det är. Dock så var de väldigt osäkra vid RUL på förra barnet så får se om de kan se. Annars får vi veta en månad senare vid nästa ultraljud tänker jag.

• SkogsstjärnN

Jag har en lösning på alla dumma frågor: obekväma svar! Jag har fått några som sagt att jag ska hålla inne ungen till efter nyår och då har jag sagt att jag blir glad om det blir december eftersom det lika gärna kan bli jättetidigt för att jag håller på att dö. Och nån har sagt att vi planerat dåligt som får barn i december, då har jag sagt att efter fyra missfall på 1,5 år skiter vi blanka f*n i när ungen föds bara den klarar sig.

Folk blir såååå obekväma då man är för personlig och "privat" och det blir jättekul. För mig. Sen slutar de säga/fråga dumma saker:D.

• SkogsstjärnN

Jag mår urk. Trött som stryk, ont överallt och känns som att jag går i sirap. Sötsugen och konstant illamående. Insåg här om dagen att det måste vara mitt blodvärde som gått ner så ska börja med tillskott nu.

Nån som vet vad som ger effekt snabbast? Piller eller blutsaft? Tänkte om jag ska börja med båda samtidigt ifall blutsaften ger snabbare effekt. Vet sedan tidigare att tabletterna gett märkbar skillnad först efter två veckor och det känns omöjligt långt bort. Och c-vitamin samtidigt, duger det med brustabletter?

• SkogsstjärnN

Har ni fått veta vart ni har moderkakan ellee räknat ut de själva? Jag fattar inte håll på ultraljuden:P.

• SkogsstjärnN
    laetitia81 skrev 2017-07-09 10:10:41 följande:

Var ute på Marstrand igår och tror jag blev matförgiftad av någonting. Så dålig i magen har jag inte vart på väldigt länge. :-X helt frutansvärt på ett sånt ställe med så mycket folk och jag blir ju självklart så orolig att det ska vara nåt som är farligt för den lille. :-/ jag mådde bättre redan på vägen hem men var trött och sliten, idag mår jag bra igen. Hur ska man veta om det är nåt farligt och kan man göra nåt åt det?

Vid misstänkt matförgiftning ska man ringa miljöförvaltningen och anmäla. De vet ju snabbt om fler har anmält från samma ställe. Sen får man väll ta prover för att se om det var det eller inte. Få gör det men det är jätteviktigt för att få bukt med okunskapen som sprider matförgiftningarna.

Jag har för mig att de bakterier man varnar gravida för är främst i början av graviditeten då så mycket kritiskt utvecklas? Men det kan säkert vc svara på och det är dit man brukar få gå och ta prover.

(Sorry, restaurangchef, är en yrkesskada:P)
  • SkogsstjärnN
    Familia skrev 2017-07-14 16:07:53 följande:

Är i vecka 16+3 idag och vi har fått ett ganska sent RUL som blir i vecka 19+3.
    Känns som evigheter till.
    Ni som kommit ungefär lila långt i graviditeten som jag, känner ni fostret varje dag?
    Detta blir vårt andra barn och jag kände rörelser redan i vecka 13 ca, men känner fortfarande inte dagligen.

Jag är på 16+2 och känner nog 5/7 dagar. Ofta flera gånger per dag. Men mest då jag sitter still och sällan då jag lagar mat/leker/planterat blommor. Sällan på kvällen men lyckades reta den till att ge sparka så pappan fick känna förra veckan.

Har också sent RUL vilket gör att det känns som att man är en eeeeevighet efter alla andra i denhär gruppen. Tre veckor kvar.
  • SkogsstjärnN

Hade ju RUL den 3e augusti, mitt i mannens enda lediga vecka så ringt oförskämt och frågade om jag fick boka om tiden så vi kan åka bort. Jodå, gick finfint. Så nu ska vi dit nästa fredag, den 28e. Känns nära helt plötsligt:)

• SkogsstjärnN

Jag har haft flytningar som luktat lite shady så jag köpte lactal balans och tänkte att det borde hjälpa. Då jag stoppade vagitoriet reagerade jag på att min livmodertapp var borta. Fick känna lite för att hitta den och upptäcker till min förvåning att den är mjuk och jättekort. Vi pratar en centimeter.

Vad gör jag nu? Antar jag ska ringa barnmorskan men kan jag vänta tills på måndag? Tänker att det kanske är bakteriell vagnios jag har och inte bara fel pH.

Vet inte om jag har sammandragningar, har däremot ont om jag anstränger mig men skyllt det på mina sammanväxtningar. Känns osannorlikt att jag skulle ha påverkad tapp eftersom jag aldrig varit i närheten av att mogna/öppna mig med de två barn jag har. Sjukt förvirrad nu.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL