Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Igångsättning imorgon då :)
Får se om det blir något sova inatt...! :)
Igångsättning imorgon då :)
Får se om det blir något sova inatt...! :)
Lycka till! Kanske har missat nåt inlägg ovan men varför blir du igångsatt? När har du eg BF?
Stort grattis till pojken!! <3 Hur stor var han?
Längtar nåt galet här med och hoppas det inte är allt för långt kvar...
Njut av er prins!
Åh massa grattis till lilla killen <3
Jobbigt att det blev blev lite panik, men ljuvligt att höra att han är här. Nu får ni vila o gosa :)
8.20 i morse kom vår tös... 3500 gr å 50 cm lång.. Vi mår toppen å snittet känns minimalt.. Dock ä hungern bottenlös :)
Jag blir igångsatt idag med en ballong.. någon sim blivit det och kan förklara??
Sitter på ctg just ny väntar på läkaren
Vattnet exploderade klockan åtta och nu sitter vi på färjan. Det är glashalt ute och jag hoppas verkligen inte vi fastnar i köerna. Varför ska det alltid gå såhär jäkla fort!! :-O
Ligger här med en liten perfekt marsipangris. Det satte igång spontant sent igårkväll o hon föddes vid 2.16.
4550 g o 52 lång.
Helt underbar förlossning! Hade ärligt inte särskilt ont o väldigt glest mellan värkarna. Tills de djävulska krystvärkarna drog i o hinnorna inte ville gå o hon låg vädigt högt. :P
Men sen kom 4,5 kg perfektion o lycka :) o en gigantiskt moderkaka på över 900 g. Så hon har haft det väldigt bra därinne, ingen brådska ut.:D
Kram allihopa <3
Ja vad säger man,, ca 12.20 föddes en lite son , oj så fel man kan ha. Jag som gissade på en flicka. Vikt 2606g på vågen och så fin.. Det tog 5 timmar lite drygt, snabbaste gången för mig. Mår så himla mycket bättre nu än efter förra förlossningen, otroligt vad olika det kan vara från gång till gång. :)
När gjordes senaste TUL och vad mättes han till då? Undrar hur exakta TUL är, nojjar att min blir stor då den mättes till 3,8 kg i onsdags nämligen...bf+1 idag....
När gjordes senaste TUL och vad mättes han till då? Undrar hur exakta TUL är, nojjar att min blir stor då den mättes till 3,8 kg i onsdags nämligen...bf+1 idag....
Stort grattis till alla nya små härliga bebisar!! :)
Ni som haft barn med lågt blodsocker, hur upptäcktes det? Kan inte minnas att de kollat det?
Min lilla kille var ju inte så liten som era, inte liten alls med sina 3600, men har varit ordentligt slö och inte ökat som han ska i vikt. Nu har han ju haft gulsot också, men även det tyckte dom var inom det normala, så jag vet inte. Förra veckan reagerade BVC iaf så extrakoll imorgon. Jag tycker han är betydligt piggare nu sedan ett par dagar så det är nog ingen fara, men från att ha varit min största vid födseln blev han till min minsta en vecka senare...
Okej,
Nu sitter jag här vid köksbordet och klockar värkarna...Ser ut som det snart är dags för liten att komma! Resten av familjen sover och dags att ringa barnvakten. Allt mellan 5-7 min mellan värkarna...
Hej jag hade bf 8 dec så 41+3 idag!
Så idag ska vi åka till sjukhuset döe bedömning och tillväxtultraljud, får se hur det går:/ det är också mitt fösta barn och jag vill med så gärna att det drar igång av sig själv men inga täcken på det än :(( drömt massa mardrömar inatt om igpngsättning :( hoppas slippa ett par dagar kvar till 42 och om jag kan välja vill jag inte bli igångsatt vid julafton ????
Någon som har erfarenhet av båda delarna?
Ingen aning, har inte mätt mina sammandragningar. Men känner att vissa är fjuttiga och vissa starkare..
ang att gå mer över tiden än 2v; pratade med en bm igår som sa att det är för att efter 2v så finns risken att moderkakan börjar bli gammal och inte ka ge näring till bebisen. Därför har man 2v. Men förr var det 3v så vet inte alls hur stor den risken är.
Jag fick även höra en positiv igångsättning idag; hon blev igångsatt med dropp på kvällen plus epidural innan hon somna, sov hela natten igenom hela öppningsarbetet. På morgonen var det bara att krysta i 2 timmar så var bebis ute. En drömigångsättning i min värld! Och hon var förstföderska ;)
sötisar!!
ersättningshjärna är nog precis som amningshjärna..!
folks åsikter om att inte skämma bort / vänja 1-månaders bebis med si eller så... hjälp alltså. det är inte ett litet objekt som ska programmeras, utan en hel människa som behöver massor med stöd, trygghet och samspel! tur att mammor vet bäst och andras åsikter får ge vika. gå alltid p? magkänsla!
Ser att många saknar rikligt med leenden från sina bebisar :) Min har bjudit på leenden sedan väldigt tidigt men också väldigt sparsamt, och på BVC vid 6 v så fick han en notering om det då sköterskan inte lyckades få honom att le mot henne...?? Nu två veckor senare är dom ofta förekommande :) Men hade för mig att det är normalt att det kommer igång ordentligt först vid två månaders ålder?
Min pojke är med en 8-kilos klump! :) Vissa av 68-kläderna börjar redan bli små :/. Vi har inte börjat med smakisar än men gör det nog snart. Han är konstant hungrig så det är lite jobbigt med amningen..