Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Nu hoppar jag in!
20 år gammal väntar första barnet med bf 20december! :) v.11+0 idag, har sen v.6 mått väldigt illa till och från under dagarna, börjar bli bättre nu:)
Nu hoppar jag in!
20 år gammal väntar första barnet med bf 20december! :) v.11+0 idag, har sen v.6 mått väldigt illa till och från under dagarna, börjar bli bättre nu:)
Inskrivning och UL idag, allt såg bra ut, är v 12+2 men mätte 12+5 men dateras om först efter RUL om liten är större då med, vart 3-4 dgr större båda sista UL så gissar jag ev får en tidigaresatt BF sen. Kommer få extra tillväxt-UL och flödeskontroll på slutet då jag är 40+ och även sättas igång en vecka tidigare än annars om det inte startar självmant, tror dock det startar före BF, aldrig gått över.
Jag har min första dag utan illamående på 4-5 veckor. Så skönt! Känner mig inte jätteorolig ändå. Har fortfarande ont i brösten och växtvärlden känns rejält idag istället. Längtar till stora UL 18 juli. Då hoppas jag att vi får se vem det är som gömmer sig där inne :)
Vad tror ni att ni väntar,nån känsla?
När jag väntade sonen visste jag från början att det var en kille. Denna gången tror jag faktiskt att det är en liten tjej.
Spelar å andra sidan ingen roll. En lillebror eller lillasyster är precis lika välkommet.
Jag bara njuter av att slippa må så illa längre, det kommer tillbaka ibland men försvinner efter ett tag. Skönt med en paus.. känner av fogarna ibland men det är inte så farligt. I fredags gjorde vi UL för KUB. det såg bra ut!! Och ultraljudsbilderna är så fina. Bebis låg lugnt och stilla så det gick bra att mäta osv..
Nu börjar den långa väntan till RUL, men jag tänker försöka att njuta av sommaren och familjen och det som är, av nuet. Här hemma har vi pratat lite smått om att ta reda på könet. Jag vill inte, sambon vill nog...
Vi gjorde det inte med de tre första barnen och det kändes helt naturligt. Att inte veta är verkligen världens bästa överraskning kan jag tycka och något helt naturligt egentligen. (Även om jag alltid har kännt på mig vad det varit och alltid haft rätt, men det är ju en annan femma).
Men sen med fyran fick jag ett ryck och ingen kunde stoppa mig, då skulle jag veta,, och sen med sista barnet ville jag absolut inte veta, hehe.. men då tjatade sambon så mycket så jag sa Ok!!
Hur har ni gjort vi tidigare graviditeter och hur tänker ni göra nu??
Som jag förstått det kollar man bara flödet om det finns en bakomliggande orsak som kan ställa till det. Annars upptäcker man att barnet är för litet och då gör flödesmätning för att se om det är därför.
Men jag har haft två havandeskapsförgiftningar och har nån slags blodproppsrubbing så då får jag blodförtunnande och antiinflamatoriskt för att motverka dåligt blodflöde.
Verkar vara en hel djungel så ska inte påstå att jag har stenkoll. Läste nån studie igår som påstod att dålig blodförsörjning =vilktuppgång -> högt blodtryck-> havandeskapsförgiftning. Skulle vara skönt om det inte var mitt "fel" att jg gått upp 30 kilo med båda barnen:P.
Har en liten undran :) Jag är i v 17 nu och min livmoder når redan till naveln, är inte det lite stort? Någon annan som har/har haft så? Det är mitt fjärde barn förvisso men så här stor har jag inte varit med någon av de andra, tvärtom! Har sett gravid ut sedan v 6 mot mitt normala typ v 26!! Även fast viktuppgången som tur är ligger bra än så länge :)
Hej allesammans! Var "tvungen" att göra ett extra ul och blev framflyttad! Har alltid blivit tillbakaflyttad förut så blev lite chockad. En hel vecka framåt blev det så är nu i v 19 och inte i 18...Funderar över RUL som ska göras då jag alltså kommer vara i v 20+1, är det för sent?
Nytt bf är 28/11 och då jag inte får gå hela vägen så blir ju detta garanterat en novemberbebis...Hoppas det är ok att jag stannar i den här tråden ändå? Vill ju veta hur det går för er.. :) Om än att jag kanske kommer vara den första som pluppar, vilket jag inte ville :)
Varför fick du göra ett extra UL? Var det privat eller via MVC? Tänkte om den beräkningen är vad MVC nu går på med så borde de väl flytta RUL om de tycker att det blir för sent att göra det 20+1?
Längtar så till vårt RUL om två veckor
Klart du ska stanna kvar i gruppen! Finns säkert fler som blir flyttade och man vet aldrig vem som pluppar först
Skrev ett inlägg som tydligen försvann. :-/
Jag blev ju också framflyttad helt oväntat! Hade bf enligt sista mens 3-5 dec o nu efter rul 21 nov. Även om jag brukar gå över tiden ganska rejält. Jag hänger också kvar här då det är så trevlig stämning i tråden.
Jag tror absolut inte det är för sent med rul i v 20. De bokar ju tiderna med hänsyn för eventuella fram ell bakflyttningar
Då förstår jag, klart man inte tackar nej till UL :)
Ja jag får tillväxt-ul och flödesmätning, ska även in på en kontroll av tjockleken på livmodern nån gång runt v 30 tror jag då den är försvagad.