• Jilo

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Nykär15 skrev 2017-05-22 08:01:38 följande:

Någon mer som hamnat i spökveckorna? Jag mår väldigt mycket bättre vad gäller ömma bröst, molvärk och är mycket piggare. Illamåendet är kvar men äter Lergigan Comp och då mår jag nästan som vanligt...

Är såååå evigt tacksam för min doppler nu och att jag redan kan höra liten, så då tar jag fram den när jag mår för bra och kan höra att även grynet har det bra  lättare slappna av då och faktiskt vara glad över att inte känna sig som en zombie  vecka 10+5 nu....

Jag mår bara sämre och sämre...snart i v 13 så det vänder väl när som helst dock :)
  • Jilo
    Nykär15 skrev 2017-05-22 13:20:10 följande:

Ja alltså mitt illamående är ju inte bättre, men det märker jag inte av när jag tar Lergigan Comp, mår illa brukar jag göra framåt v 17 ungefär...men jag menar i övrigt, brösten ömmar inte, magen är inte lika uppsvälld, har nästan ingen molvärk. 

Tar du något mot ditt illamående? 

Nä jag tar inget just nu, men ska det fortsätta bli värre kanske jag måste, trots tröttheten. Min mage är fortfarande jättesvullen, ser ut som jag är i sjunde månaden typ :(
  • Jilo
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-23 14:18:42 följande:

Jahap. Då var det en såndär dålig BM. Eller: vi hade noll personkemi. Hon tuggade tuggumi och smackade högt och pratade jättefort. Och forttsatte efter att jag berättat att jag är hörselskadad. Ok att det inte märka på mig men när jag säger att jag har en svår hörselnedsättning så kan hon väll anpassa sig lite?

Efter att jg berättat hur mina två graviditeter varit frågade hon mig om jag aldrig fått höra att jag inte borde bli gravid/skaffa fler barn för det är farligt för mig. Kul höra. Nej, det har ingen sagt, för det är inte så. Jag frågade efter andra och då var det bara köra på. Sen hade hon inga svar på de frågor jag hade, eller så skulle vi ta svaret sen.

Vet inte vad jag ska göra nu. Kolla om jag kan få gå hos nån barnmorska på sjukhuset? De kanske har nån på specmödra. Skit i att jag måste köra fem mil.

Kub fick jag göra. Så får boka tid för det.

Men fy vilken stil :( Smacka högt med tuggummi kan få även icke-gravida att må dåligt, då det var ju väldigt pedagogiskt av en bm...not!

För att inte tala om hennes kommentar om dina graviditeter. Hade hon inget mer att säga isf, som lite råd, tidsbokning till läkare etc?

Tycker nog du ska googla efter privat mvc?

Själv har jag fått, på inrådan av min bm, träffat en läkare idag. Jag fick också höra på lilla hjärtat som slog så fint :) <3
  • Jilo

Svar på nipt idag - mycket låg risk (1/10000) :) Nu kan jag kanske äntligen bli gravid "på riktigt" :)

• Jilo
    Nykär15 skrev 2017-05-24 12:51:20 följande:

Åhhh vad skönt! Grattis! Hur många arbetsdagar fick du vänta på svaret? Imorgon är det en vecka sen vi tog vårt....

Vi gjorde det i tisdags så sex arbetsdagar blev det. Tog dock inte den utökade, den skulle ta ca fyra veckor.

Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid och allt är bra! Men det kommer mer och mer så jag hoppas att jag snart känner det som jag brukar :)
  • Jilo
    Nykär15 skrev 2017-05-24 18:32:02 följande:

Oj vad snabbt! Vi tog utökade, skulle ta 10 arbetsdagar

Och det tycker jag var snabbt! Hade de sagt tio dagar hade jag tagit utökade jag med, även fast de inte tyckte det behövdes. Men nu i efterhand känner jag mig trygg med det här svaret. Nu ska vi vara hoppas på att inga andra allvarliga sjukdomar finns, dvs vänta på RUL :)
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2017-05-24 20:14:13 följande:

Nu har vi varit på kub, fick jättefina siffror och vår bebis mår jättebra och allt såg så fint ut. Kändes så skönt! Då ja fick reda på mitt MA senaste kub, så var jag stressade över det även trots att jag såg bebisen senast i Söndags...

Nu börjar jag verkligen tro på att det ska komma en bebis i December! En vild liten en, kunde knappt mäta för den ville inte vara still! Sen när hon ville den skulle röra på sig för att säkerställa att hon mätt nackspalten och inte avståndet mellan fosterhinnorna då skulle den sova minsann och vi fick inte fart på den alls, så inte vidare samarbetsvillig! Haha

Va gulligt! :)
  • Jilo
    Nykär15 skrev 2017-05-29 14:44:12 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!!  Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia  

Grattis!! :)
  • Jilo
    Nykär15 skrev 2017-05-29 15:21:45 följande:

Tack!! Åh så mysigt! Jag har ju sytt en massa kläder till vårt kommande gryn ända sen vi började försöka, så har en del på lager  men ska bli mysigt börja fundera på att fixa i ett rum, vilken vagn man vill ha osv som du säger. RUL blir ju nästa milstolpe. Har du fått datum ännu? Jag får nog mitt datum på fredag när jag ska på inskrivningen, då blir det UL igen med. 

Jsv17 skrev 2017-05-29 15:17:33 följande:

Ja, jag vågade mig faktiskt in i en baby-butik för första gången i helgen, inte för att köpa något men kikade lite på vagnar och säng och dylikt för att få ett hum om vad vi gillar och vad som finns Börjar också våga tänka lite längre än en dag i taget, känns så skönt att iaf ha kub bakom sig, nu väntar jag på rul i slutet av Juli för att se att allt ser bra ut där också.

Jag har faktiskt smyggooglat lite på säng och vagn och en gång kollat lite hastigt på en barnklädesavdelning :) Tänker inte köpa något förräns i höst men försöker fortfarande fatta det här med att jag ska ha en bebis...

Har ni tagit reda på kön?
  • Jilo
    Pyretochmini skrev 2017-06-01 09:56:21 följande:

Missade min tablett igår kväll och tog en vanlig lergigan vid 22... Den hann nog inte värka.. Spydde som en gris i en timme, minst 10 ggr. Vaknade med världens huvudvärk och kände mig uttorkad. Fått i mig både lergigan comp och ordentlig frukost nu och hoppas på en bättre dag. Mår illa och känner mig orolig i magen och väldigt trött. Så less!!!

Men oj vad jobbigt!!! Inte ens min "värsta" graviditet kommer i närheten av det där! Hoppas det vänder för dig snart!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL