Inlägg från: Cutiemommy |Visa alla inlägg
  • Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

mrshudson75 skrev 2017-07-18 14:14:42 följande:

Sitter m buggigt Internet o kan inte citera

Grattis till lyckade rul! Så fina små <3

Är i v 22 8e barnet o känner först det sista dagarna riktigt ordentliga sparkar.

Äter nya järntabletten sideral som inte påverkar magen alls! Tro det eller ej

Svindyra men värt varenda krona. Pigg o bra mage.

Ca 300 kr för 30 st. På vissa apotek ell billigare på nätet.

Vad heter tabletterna?
  • Cutiemommy

Hur går det för er? Har alla flyttat till FB eller finns det någon som är kvar? Jag är dock kvar och kommer att stanna här :) Hoppas ni mår bra!

• Cutiemommy
    Gurkan25 skrev 2017-08-12 22:55:42 följande:

Vi är nere på 3 namnförslag: Benjamin, Omid eller Zakaria. Benjamin känns som att det funkar bäst här i Sverige! Andranamn har vi inte tänkt på än!:)

Karla var riktigt fint!

Så fina namn! Jag gillar Benjamin och Omid
  • Cutiemommy

Hej alla! Hur går det för er? Var ett tag sen jag skrev här dock är jag inne varje dag och följer er

Känns så himla sjukt att det snart är vår tur! Snart är det dags! Vill ju bara att oktober ska ta slut så november kan börja och sedan DECEMBERRRR

• Cutiemommy
    mrshudson75 skrev 2017-10-04 21:44:04 följande:

Ja nu börjar man ju bli redo tycker jag :) Ska bli så spännande att se vad det är för någon där inne.

Är så sjukt trött men mår ganska bra annars.

Hur mår du? <3

Är trött nästan hela tiden. Måste sova nån timme på dan annars klarar jag inte av resten av dagen :( Men annars är det bra, jag är supertaggad och lite trött på vara gravid nu. Vill ju bara träffa bebisen
  • Cutiemommy

[quote=78072106][quote-nick]princess77 skrev 2017-10-05 07:02:26 följande:[/quote-nick]Jag har gått nån profylaxkurs men förra gången lånade jag en dvd från BM som jag tyckte var bra. Tror den heter dags att föda?

Denna gången har jag tittat lite på nätet än så länge.

Är ni nervösa? Jag börjar bli lite nervös för smärtan men intalar mig att jag klarade det förra gången så det borde gå bra denna gången med.

Vecka 31 idag och bara 69 dagar kvar

Jag är jätte nervös inför smärtan då detta blir min första gång men försöker intala mig själv till att allt kommer att gå bra...

• Cutiemommy

Tänkte kolla med er angående kontroller när man är på besök hos barnmorskan. Varje gång jag har gått (är förstföderska) så kollar dom alltid vikten eller frågar om den men senast jag var där så fick jag en ny barnmorskestudent som jag aldrig träffat som skall ha hand om mig och hon sa inget om vikten så jag frågade henne ifall jah fick ställa mig på vågen men hon sa att det inte behövdes och ingen vikt behövs kollas. Tyckte detta var lite konstigt? Eller är det normalt? Känns lite otryggt med tanke på att hon är barnmorskestudent

• Cutiemommy

Börja känna att det går väldigt långsamt nu! Är sjukskriven så har inte alls så mycket att göra på dagarna, tänker mest på bebis och förlossningen. Tips på vad man kan göra?

• Cutiemommy

Någpn som vet om det finns någon slags regel angående cola? Har ju börjat dricka hur mycket cola som helst, blev ett nytt beroende :( Men har endast druckit kanske max 3 glas de senaste 4 dagarna, är det farligt?

• Cutiemommy
    laetitia81 skrev 2017-11-01 13:01:14 följande:

Du tänker på koffeinet eller? Det borde ju gå att jämföra med kaffe och cola innehåller ju mycket mindre. Men det är ju inte så hälsosamt. Jag känner själv att jag äter på tok för mycket godis och sötsaker, dricka mm. Men kan inte låta bli fast jag mår ganska dåligt av det. Dricker även kaffe varje dag, typ en kopp måste jag ha. :-/

Samma här :( Mår ju jätte dåligt utav att jag äter så ohälsosamt men kan inte låta bli när suget väl kommer
  • Cutiemommy
    KajsaStina123 skrev 2017-11-28 11:06:45 följande:

Jag har inte varit på sjukhuset och kollat fostervatten, men på mvc sa min barnmorska att om vattnet gick ska jag lägga mig ner med en kudde under rumpan och ringa förlossningen och rådfråga, eftersom bebisen inte fixerat sig än. Jag är i v 38 + några dagar. Just på grund av att navelsträngen kan komma i kläm ifall den åker ner innan bebis. Det gjorde att jag blev lite orolig o hoppas nu att vattnet inte går hemma.

Min bebis hae inte heller fixerat sig helt var hos bm idag och hon sa att bebisen inte har fixerat sig men hon sa inget om det här, bör jag göra samma sak?
  • Cutiemommy

Hej alla! Var ett tag sen. Hur går det för er? finns det någon som är kvar på familjeliv? Någon som har börjat jobba? Hur går det med barnen? Någon som försöker bli gravida igen? Många frågor, hur går det för er? Saknar er

• Cutiemommy

Gud va längesen det var!!! Hur går det för alla? Har någon skaffat syskon???? Hoppas alla mår bra :) Själv har jag 2 barn nu! :)

• Cutiemommy
    Mia86a skrev 2019-12-18 20:37:23 följande:

Grattis!

Vi har också fått en till sedan 2017 så har tre småttingar nu. Så mysigt <3

Tack så mycket :) Ja det känns så kul att ha dom så nära i åldern. Med första så kämpade vi i över 1 år och med andra så gick det på 3-4 månader så vi är överlyckliga här. Dock är det stopp för barn nu. Jag är bara 22 så kanske nån gång i framtiden :)
  • Cutiemommy
    Jsv17 skrev 2019-12-18 21:05:19 följande:

Vi kämpar för fullt med syskon, vi har haft lite otur med två missfall och ett utomkvedshavandeskap, men hoppas innerligt det blir syskon i nästa år iaf, men kämpar vidare oavsett, syskon ska det bli till sist.

Leon fyllde två förra veckan och han blir bara roligare och roligare att hänga med, min störsts kärlek i livet

Åh jag håller verkligen tummarna för er. Fortsätt kämpa på! Jag hoppas på att 2020 blir det år
  • Cutiemommy
    Gurkan25 skrev 2019-12-25 22:27:12 följande:

Hej! Våran son föddes på julafton 2017 och efter det fick vi tvillingar i mars 2019, så det är full rulle här hemma. Kanske att vi skaffar ett syskon till, men då måste nog tvillingarna vara minst 3 år.

Åh gud tvillingar! Va kul, GRATTIS, jag fick min i februari 2019???????? Ja jag vill nog ha ett till barn när minstingen är 3-4 år med????
  • Cutiemommy
    Nykär15 skrev 2019-12-25 23:27:05 följande:

Jag var hemma till augusti i år, så mysigt! Och nu pluggar jag, superkul! Fick akut åkarn i november med magsmärtor, blev inlagd och operation och visade sig vara ett utomkvedshavandeskap trots att jag hade hormonspiral :( så det kom som en chock! Var i v 9 och äggledaren sprack och är nu bortopererad:/

Vi hade plan på at försöka igen när den skulle plockas ut om ett år..men nu är den opålitliga saken ute och vi är sååå sugna på att testa...men, vill bli klar med plugget och därför bör vi vänta med försök till sept-20... då är jag 43 år, nästan 44...så chanserna pga åldern och nu bara en äggledare gör såklart chanserna små, men det får bli som det blir och vi är lyckliga med våra tre godingar oavsett <3

Va t3åkigt :( Jag önskar er all lycka till <3 Så kul att få höra hur det går för alla. Var så kul att få lära känna alla genom den här resan<3
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL