Inlägg från: Cutiemommy |Visa alla inlägg
  • Cutiemommy

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej!

Nu startar jag en ny tråd för oss som är gravida med BF i december 2017 och väljer att följa varandras resa här på familjeliv då många har startat en FB grupp men vissa av oss kanske inte har FB.

Hoppas vi alla kan skriva lite varje dag om hur det går!

Då kör vi! När har ni ultraljud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-06-23 14:49
    www.familjeliv.se/forum/thread/77781039-bfrul-for-traden-gravida-dec-17

• Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
  • Cutiemommy
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:57:40 följande:

Härligt! Skönt med en ny tråd med folk som inte bara vill hoppa vidare..!

Jag hade mitt första VUL idag, så sjukt nervös efter mf och sent MA förra året...

Lilla grynet mätte 15 mm = vecka 8+1 vilket stämde exakt på dagen med vad jag räknat ut. Väldigt lättad!! Första milstolpen avklarad.

Om exakt två veckor ska vi göra UL igen och lämna prover för NIPT.

När har du ul?

Ååååh va kul! Skönt det måste vara att få det så tidigt! Hur kommer det sig att du fick det så tidigt? Var det privat? Jag har nästa vecka och är jätte nervös
  • Cutiemommy
    Jilo skrev 2017-05-04 12:03:32 följande:

Hej, är gärna med här!

Har inskrivning nästa vecka (är i v 10 nu) och då vi ska göra KUB (och efter det andra tester) antar jag att UL blir i v12 :)

I vilken vecka är du Ts?

V. 10 som dig :) Va kul då har du UL snart
  • Cutiemommy
    Maramba skrev 2017-05-04 12:20:23 följande:

Jag hänger gärna på här :)

Går in i v 9 imorgon. Där jag bor erbjuds inget annat än RUL v 19.

Vi har endast en privat klinik och där har vi försökt få tid tidigare men då vi inte har någon historik med många missfall så finns inte plats för oss tyvärr. Så vi får nog vänta till v 19 vilket känns som en evighet bort.

Första gången jag är gravid. Tog sig på 15e försöket efter att vi anmält oss till fertilitetsutredning. Jag är 30 år.

Grattis! Nu hoppas vi att de håller sig. Ja vecka 19 är ju ganska långt bort men de kommer nog gå fort då du redan är i v 9
  • Cutiemommy
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-28 15:48:00 följande:

Ah. Jag har en från teknikmagasinet, den har bred mottagare så känns knixit få till det. Är ju tidigt ute på 9+4 men jag är för nyfiken för att låta bli. Hörde väll motsvarande om en vecka med förra, dock är jag väldigt ärrig så kan tänka mig att det blir svårare denhär gången.

Åh hur mycket kostade din? :)
  • Cutiemommy
    Nykär15 skrev 2017-05-28 15:43:52 följande:

Köpte min på Wish, oftast lite på sidan precis ovanför blygdbenet hör jag, antingen höger eller vänster/aldrig på mitten. Man får inte luras av ljudet från moderkakan eller vener eller sin egen puls. Sök på youtube fetal doppler och den vecka du är i, finns många filmer så du kan lära dig skillnad på ljuden. Bäbisen ligger på ca 170 slag i dessa veckor (10-13)

Min visar slag, men då gäller det att den får läsa av en längre stund och att bäbisen håller sig stilla :)

Från wish? Hur mycket kostade den och tog det lång tid att få hem den?
  • Cutiemommy

Hej tjejer! Hur går det för er? Någon mer som längtar till rul? Längtar som bara den!

• Cutiemommy

Måste bara säga att jag älskar den här tråden och älskar att alla ni är så himla aktiva och skriver i tråden! Brukar läsa varje dag hur det går för alla och tycker de är sååå kul! Snart blir det ännu roligare när rutin ultraljud börjar närma sig och vi alla får veta vilket kön som gömmer sig där inne! Då blir det dags att köpa hem lite prylar ;)

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL