• vasg

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Nykär15 skrev 2017-06-30 07:10:40 följande:

Min mage syns väl och har redan gått upp säkert 10 kg, så brukar det vara för mig tyvärr. Kroppen hamstrar! Men är smal normalt så syns tack o lov inte jättemycket, är även lång.

Vecka 16+2, nu kan även killen känna puffarna, jag har känt bäbisen sen v 13. Är väldigt mottaglig för att känna och har känt tidigt alla gånger. Har min doppler så kan lyssna på hjärtat så snart jag känner behov av det, det är skönt.

RUL om 13 dagar, längtar!!!

Ååh, jag ska smita iväg och köpa en foppler idag tänkte jag :D
  • vasg
    Nykär15 skrev 2017-06-30 09:58:22 följande:

Ja det är så mysigt, känns runt mitten mellan naveln och blygdbenet 

Jobbiga drömmar..men är väl så man hanterar jobbiga tankar, de kommer till en i drömmarna...

Gör det, är verkligen mysigt!

Har velat ha en jättelängw men inte kommit iväg ixh köpt en, men nu har jag gjort det! Hämtade ut två babyboxar också :D
  • vasg
    Nykär15 skrev 2017-06-30 11:40:38 följande:

Härligt! Jag hämtade ut alla förra året tyvärr...så får inga nya, men de flesta grejer har hållbarhet så de är ok ändå. Den från Libero får jag ju ändå längre fram, dem meddelade jag när det hade hänt så de tog bort mig och att jag får en nu i stället. 

Har du lyssnat med dopplern ännu? VIktigt är att ha nån gelé, annars hörs det inte. Men går bra med vad som, har till och med tagit handspritsgele när jag inte haft nåt annat. Glidmedel funkar med. 

Har hämtat den men väntar på att mannen ska komma hem. Enligt dem funkar både vatten och till och med matolja, haha. Lyssnade på mitt eget hjärta med bara vatten på och det gick jättebra. Men det kom med en liten tub gel så den använder jag sen när han kommer hem :)
  • vasg
    Nykär15 skrev 2017-06-30 12:46:30 följande:

Vatten glider inte så bra och torkar fort, tycker själv det är lite smidigare med nån gele som håller sig på plats. Har du kollat några klipp på ex youtube så du hör skillnad mellan de olika ljuden? Moderkakan avger ett sus, din egen puls osv. Kan vara skönt veta vad som är vad  mysigt ni kommer ha det sen, vi älskar höra hjärtat på vårt Gryn 

Jag vet hur det ska låta :)
  • vasg

Jag tror vi lyckades höra hjärtat! Det var liite långsammare än man fått beskriver men tydligen går pulsen ner lite om bebis sover, så det kanske den gjorde :) Det var i alla fall inte mitt hjärtslag för det hörde vi också. Det var på en väldigt specifik punkt och bara om jag tryckte ner ganska hårt. Så häftigt!

• vasg
    Nykär15 skrev 2017-06-30 17:29:54 följande:

Härligt! Vår ligger på ca 140 bpm när den sover och 155-160 när den är vaken. Har ju hört från v 10+0 och då låg det på 180 bpm.

I början lät det väldigt tyst, nu är det lätt att hitta och låter väldigt tydligt och högt.

Vårt var väldigt tyst men det kan ju bero på hur barnet ligger just då också. Ska testa imorgon igen :)
  • vasg
    Cutiemommy skrev 2017-07-03 08:11:42 följande:

Hur går det för er alla? Jag mår fortfarande illa och har börjat få ont i nedre delen utav ryggen :(

Spyr fortfarande varje morgon. Annars mår jag okej :) Vilken vecka är du i?
  • vasg

Jag tror att jag kan ha känt bebisen precis! Känns väldigt tidigt (16+0) men det var verkligen ingen känsla jag känt förut och jag hajade verkligen till! <3

• vasg
    princess77 skrev 2017-07-04 16:05:23 följande:

Mysigt! Jag har känt bebisen av och till sen vecka 15. Känns som ett litet fladder och ibland som ett tydligt per till vänster under naveln :)

Nu är jag i vecka 17 (16+5) och känner nått litet nästan varje dag. Så mysigt!!!

Men åh! Är det första barnet för dig med? Blev så chockad för man hör ju att det brukar ta så mycket längre tid för förstföderskor.. Men jag hajade verkligen till och jag har aldrig känt något liknande förut!
  • vasg
    princess77 skrev 2017-07-04 16:18:27 följande:

Nej jag väntar andra barnet :) Har en son på 6 år. Med honom kände jag första fladdret i vecka 17.

Okej, jag gick in i vecka 17 idag med första :)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL