Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Hej alla! Hur går det för er?
Hej alla! Hur går det för er?
Samma här faktiskt. Väntar på att illamåendet ska avta så jag kan orka gå ut igen istället för att sitta hemma :) Just nu räknar jag bara ner dagarna till RUL. Ser fram emot det
När har du ul? :* ja det hoppas jag
Fler som är sjukt andfådda?
Någon mer än mig som är sjukt trött eller är det bara jag
Det här forumet är verkligen toppen då vi alla verkar må ungefär lika och har samma nojjor mm. Trots att man gått igenom detta två ggr innan så är allt lika pirrigt och nervöst nu.
Jag mår inte alls illa längre, det var iofs lindrigt för mig tidigare med jämfört med hur några av er haft/har det. Är dock trött, ffa på eftermiddagarna och har då svårt att hålla fokus på jobbet. Men nån tid att vila/sova finns det sällan. Har till och från växtvärk. Är otroligt känslig och har lätt till tårar. Jobbigast har jag med trög mage, kan gå flera dagar nu då jag inte får göra nr 2 ordentligt. Gruvar för järntabletterna som nog inte är långt borta. Blir intressant å höra hur HB ligger nästa vecka då jag ska till Bm. Är inte säker på att jag känner av några rörelser än, el ibland kan jag känna nåt men det känns inte som fladdret som jag minns från de andra så då blir jag lite osäker.
Vi har tid för RUL 20/7, är då i v 20 (19+3) om vi räknar efter KUB-testet. Längtar och ser med spänning fram emot att få se hen igen och förhoopningsvis få veta om det är en pojke/flicka. Hoppas lite extra på pojke så maken får sig en liten kompis. Våra tjejer är och har alltid varit väldigt mammiga.
Skulle vi kunna göra en lista med alla här? med bf, rul, kön? mm. Blandar ihop vissa som skriver tror jag och mycket att scrolla igenom.
Beklagar, usch va hemskt. Alla borde verkligen få göra tidigt ul för att slippa gå så länge ovetande. Kramar
@Samantha85 Beklagar verkligen! Som Nykär15 skriver; sörj ordentligt för att sedan kunna börja om på nytt.
Vi har Ella som flicknamn. Pojknamn svårare! Ffa när man ska komma överens... Jag gillar Hannes, Otis, Elis, Abbe, Dante, Olle, Isak. Men har en som heter Jack och det blir så lika.. Gillar även Ville men Jack heter även Vilhelm..
Nike, Alba, Saga är andra favoriter på flicka men sambon gillar inte! I-landsproblem deluxe
Nu har jag fått en liten mage sedan ungefär en vecka tillbaka! Jag tycker jag ser supergravid ut men för andra ser jag nog bara ut som jag gått upp i vikt. Jag äger ingen våg så jag vet inte hur mycket jag faktiskt HAR gått upp. Jag känner dock ingenting, inget fladder eller någonting. Längtar så mycket till det. Oroar mig för listeria efter utlandsresa och ser fram emot/ är livrädd för RUL om 3 veckor.
Hej alla blivande föräldrar :D
Är det bara jag som är i v 16 (15+0) och fortfarande spyr nästan varje dag?! Börjar kännas jobbigt nu när det pågått sen ungefär v 6... När går det över??
oftast spyr jag när jag nyss ätit så är rädd att jag inte får i mig tillräckligt med näring. Jag äter järntabletter nu efter rekommendation av bm då jag har lågt järnvärde.