Inlägg från: SkogsstjärnN |Visa alla inlägg
  • SkogsstjärnN

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-06-05 19:09:19 följande:

Angående nub teorin,nån som vågar sig på ek gissning :) ?

Är det nubben man ser tror jag på tjej!
  • SkogsstjärnN
    Treasures skrev 2017-06-05 21:01:35 följande:

Vi har inte tagit reda på kön tidigare. Med första så var jag övertygad om att det var en pojke, alla mina kompisar som fått barn innan hade fått pojkar så det var väl klart att vi med skulle få en pojke. Och så mådde jag ju så bra hela graviditeten. Blev riktigt förvånad då bebis va ute och hamnade med rumpan upp mot mig då hon va lite slö så de gnuggade lite på henne med en handduk och jag såg att det va en tjej. - Men! Det är ju en tjej! Sa jag till maken som svara -Va? Men vi har ju inga flicknamn... Med andra så var graviditeten så lik den första så där var jag rätt säker på att det var en till flicka, vilket var riktigt. Nu vill vi nog båda veta kön på RUL om det går att se. Hoppas såklart på en pojke men det kommer ju bli bra i vilket fall. Har ju inte mått lika bra denna gång så kanske.....Efter att ha sett bilderna om NUBB så tror jag dock att det kan va en tjej det här med då jag tittar på en av våra bilder från KUB ultraljudet. El vad säger ni?

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~ Agnes 13-03-16 ~ ~
    Tror också tjej:)
  • SkogsstjärnN

Tänk vad knasigt ändå, våran räka har varit på dagen eller en dag mindre alla fyra ultraljuden vi gjort. Idag var den en nästan en vecka större:P. 11+0 idag och med tanke på att jag plussade på äl+7/8 så vet jag ju att 11+5 är omöjligt men lustigt ändå hur de kan göra en växtspurt. Den var iaf jättestor! Och sprattlade och korvadd sig och bytte läge. Nu börjar jag tro på dethär. På riktigt. Ingen gulesäck kvar heller så det var ju skönt.

Sista ultraljudet på kvinnokliniken, nu är det kub om två veckor och sen sommarledigt fram tills rul. Känns som att det blir svårt få en bra tid för rul med tanke på att man är så sent ute och det är mitt i vår semester så vi gärna hade varit fria att åka bort. Jaja, vad är väll det jämfört med att få ett till barn?

• SkogsstjärnN

Vi berättade för 11åringen igår. Fast hon hade redan räknat ut det. Mamma går hos doktorn en massa och nån sökning jag gjort på medecin hade poppat upp på familjens dator. Fast jag är noga med att bara söka på mobilen. Då suckade hon och sa att hon ju lånat min mobil också haha! Fast jag varit petnoga slå av gravidappen och gömma den så har hon räknat ut det:P. Hon blev iaf glad och pratade med magen och beställde en lillebror så att pappa inte blir ensam kille:). Sååå skönt slippa dölja det och eventuell trötthet och illamående.

• SkogsstjärnN
    princess77 skrev 2017-06-08 17:21:57 följande:

Är det någon som har känt sin bebis än?

Jag är bara i vecka 14 men jag är helt 100% på att jag har jämnt bebisen några gånger nu.

Är som en liten luftbubbla på exakt samma ställe en bit under naveln :) Så häftigt!!

Förra gången kände jag inte sonen fören vecka 17-18 första gången.

Jag har börjat känna fladder. Nån ordentligt bump också. Är i vecka tolv och kände tidigt med förra barnet också, då trodde jag inte på migsjälv ens:P.
  • SkogsstjärnN
    vasg skrev 2017-06-08 20:05:18 följande:
    Whaat?? Visste inte ens att det var möjligt!
    Finns nog de som säger att det är omöjligt och bara inbillning men vad jag läst är det inte så ovanligt.

Nu var ju min räka större än den borde igår på ultraljud. Sen tror jag mest det handlar om förutsättningar. Dethär är tredje barnet och jag är väldigt opererad och har livmodern extremt ytligt och redan nu några centimeter över där den "borde" vara.
  • SkogsstjärnN

Vid förra barnet och likaså nu har det varit ett lååångt glapp mellan inskrivningen och nästa besök kring vecka 25 för mig. Sen ska man ringa om det är något där emellan. Jag tänker att det är för att det ändå inte händer så mycket hålla koll på fram tills dess? Även om det inte känns så för oss gravida:P.

• SkogsstjärnN
    Jsv17 skrev 2017-06-14 17:05:22 följande:

Känner mig väldigt nöjd med mig själv, vägde mig inför bm besöket imorn (min bm låter mig väga mig sj och bara meddela vikt där då jag tycker det är jobbigt inför folk) och jag har gått ner 1,5kg!

OBS jag bantar INTE jag bär på övervikt innan och sen jag blev gravid har min kropp helt enkelt velat ha bra saker, har cravings på typ bigarråer och subwaymackor och kan absolut inte överäta då mår jag illa, jag äter precis vad jag vill (som man får då givetvis.) Det hjälper ju att jag heller inte är sugen på sött efter typ en halv bulle så är jag jättenöjd, och godis, usch det smakar ju bara socker! Man kan ju alltid önska att det håller i sig även efter bebis... haha

Nu känns det faktiskt möjligt att hålla en uppgång på max 6kg vilket jag och bm satte som mål

Jag har också dille på subwaymackor! Vad kul. Jag jobbar dessutom på en liknande kedja men skippar äta på jobbet för att ta en subway påvägen hem:P.

Hoppas det håller i sig för dig och att du klarar de sex kilona:).
  • SkogsstjärnN
    Jsv17 skrev 2017-06-15 20:18:51 följande:

Fick en stjärna i kanten av min bm idag Dels för att jag hållit vikten och hade bra blodtryck (vilket var orsaken till xtra besöket) jättebra järnvärde och även jättebra järndepåer så hon trodde kanske jag skulle slippa ta järntabletter om jag sköter kosten

Läkaren (som jag också träffade idag) har satt mig på extra koll under hela graviditeten, för att de ska fånga upp mig direkt om mitt blodtryck skulle bli högt, så nu i början ska jag gå en gång i månaden, efter v.25 blir det varannan vecka och sedan minst en gång i veckan efter v.35 till bebis är född.

Jag kommer få 2st tul för att hålla koll på att bebis växer som hen ska, tydligen kan högt blodtryck, på gränsen tryck, vara tillväxthämmande så man vill ha stenkoll på det också. Känner mig så väl omhändertagen, tänk om mottagandet i vården alltid varit så här

Ja tänk om all vårdkontakt var som dethär! Jag får högt blodtryck då jag är gravid (och havandeskapsförgiftning) så jag har samma vårdplan som dig. Tryggt att veta att de har koll på de små och en själv för den delen.

Min lilla dotter visade sig vara tillväxthämmad redan i vecka 24-25 och tack vara medecin och sjukskrivning och vila återhämtade hon sig och var bara "normalt" liten då hon föddes. Hoppas att läkarna där jag bor nu är lika bra:).
  • SkogsstjärnN
    _Lini skrev 2017-06-19 12:25:29 följande:

Fler som är sjukt andfådda?

Japp. Dock vet jag inte om det är gravid-flås eller om jag har dåligt blodvärde då det kan märkas på andfåddhet för mig.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL