Inlägg från: Sjolund90 |Visa alla inlägg
  • Sjolund90

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

princess77 skrev 2017-11-10 20:31:34 följande:

2 tunna mössor finns med ombytena.

Overall med tunna vantar och en mössa är med!

Babyskyddet sitter i bilen

Mobil laddare är med!

egen handduk också . tyckte på vårt bb/sjukhus att dom va inte sköna att torka sig med . hehe men kan ju vara olika i olika kommuner. å mjukisbyxor :)

haha låter som man behöv en hel resväska med sig .
  • Sjolund90
    Nykär15 skrev 2017-11-11 08:46:32 följande:

Tänkt sy en sån ja!

Jag har packat grymt mycket mer än det jag tipsade om extra ;) jag har filmkamera med oxå och dator, tänkt för att se film om vi blir klar, planerar stanna 1-2 nätter, älskar BB-tiden <3

Jag har packat ett par mjukbyxor jag inte använder så ofta, linne, hoodie och mannen har packat liknande till sig.

de gör du rätt i. är super enkelt att sy och är super användbart :) sydde så ja hade 2 st i olika storlekar faktiskt. sonen satt bra länge i sin stol så då sydde ja en större .

ja låg kvar i 3 dygn med han pågrund av att ja tappade över 3,1liter blod för att moderkakan ville inte komma ut själv så de blev op och mina tarmar stannade upp liksom fick en jäkla "träningsvärk" känsla i magen kunde knappt stå upp.. så ja va förberedd med extra allt när de va första barnet. men sen kunde sambon som inte fick stanna kvar hämta nytt varje dag om de va så när han kom.

så denna gång ha ja inga förväntningar på att få åka hem samma dag iaf :") men va rätt okej att va kvar ändå... men nu bli de lite annat när sonen är hemma och väntar på en. <3
  • Sjolund90
    Nykär15 skrev 2017-11-12 11:17:31 följande:

Har ett eget företag inom sömnad så det ska nog gå bra :) kul sy nåt man inte gjort innan.

Hoppas kunna vara kvar ett par nätter på BB, tycker det är mysigt :)

haha ja men då är de ju lugnt :) få börja sy och säljs då ;)
  • Sjolund90
    Jsv17 skrev 2017-11-12 23:35:32 följande:

Jag funderar väldigt mycket på hur min förlossning ska starta kust nu, och OM den ska starta av sig själv

Kunde vara intressant att höra från er som har barn innan hur era förlossningar drog igång?

Efter 15 dagars övertid fick ja en igångsättningstid på måndagen 9/3 -15 men sonen höll sig ändå kvar till på tisdagen,han va seg eller så va de bara så att ja svarade lite dåligt på alla mediciner för att få igång förlossningen.. ingen visste då när mitt vatten hade gått och sen hade han även hunnit bajsa i magen innan han kom ut. så vet inte om han fick va inne lite väl länge hehe

Så denna förlossning vet ja verkligen inte hur de komma gå.. vill verkligen inte gå över igen iaf. va segt med all väntan haha
  • Sjolund90
    Nykär15 skrev 2017-11-18 15:51:11 följande:

Nu har jag sytt ett babywrap :) håller på med en grå med eftersom vi inte vet könet :)

Blev ju super båda färgerna :)

här är den ja sydde till sonen när han föddes 2015 som även lillasyster komma få utnyttja :)

• Sjolund90

Är de nån här som varit med om samma sak som mig med att moderkakan krånglat och inte velat komma ut självmant? Detta bli min 3e förlossning och dom 2 tidigare ha ja tappat en hel del blod och fått lov att åka ner på operation efter många olika "metodförsök" att få ut den naturligt... som tur känner ja mig inte alls rädd eller har inga direkta förväntningar på att de ska gå bättre denna gång... haha bara så trist att bli sövd direkt efter förlossning och behöva vara borta några timmar när man ska ligga på uppvak innan man få komma upp till bb igen. 27 dagar kvar nu :)

• Sjolund90

Första gången så tro ja dom höll på i en timme med att få ut den , allt från medicin,amma,akipunktur, massage på magen och dra i navelsträngen. då uppe på rummet hade ja tappat 1400ml så då tog dom beslutet att den skulle inte komma ut självmant och väl nere på op så hade även dom halv svårt att få ut den. men tillslut så haha , tappade sammanlagt när den kom ut 3100ml .

Andra gången kom en del ut men där blödde ja runt 700ml och sen drog dom av navelsträngen till slut så då tog dom beslutet snabbare att de va lika bra att åka ner på op. blödde sammanlagt 2000ml när den va ute.

så denna gång ha man inga förväntningar på att den komma ut själv. men man vet ju aldrig kan ju vara helt annat . men personalen har ju min historik i förlossningsbrevet så dom är nog mer förberedda denna gång att den kan krångla.

25dagar kvar nu och längtar ihjäl mig nu när man hör att de börja anlända småttingar :) Grattis till er som fått . Har inte packat väskan än... har dock inte kommit in från husvagnen än haha så inga sovrum klara i vårt nya renoveringsobjekt, så smått panik över de. om nån är nyfiken har vi gjort ett instagramkonto för enbart husets renovering ;) "Billstavillan"

• Sjolund90
    belletristik skrev 2017-11-28 09:21:16 följande:

jösses! hur mådde du efter de förlossningarma/operationerna?

känner mig glad över att vara blodgivare ^_^

fast jag avskyr stora nålar och blod..

Ja mådde bra :) . kändes ju inget mer än att mina tarmar stannade till efter operationen på första gången så dom tog nån dag innan dom kom igång igen. så hade då lite lätt träningsvärkskänsla i magen . men i övrigt så va de lugnt :)

haha Ja men de är tacksamt att folk är blodgivare för ja fick några omgångar blod.
  • Sjolund90
    Mia86a skrev 2017-12-10 05:17:16 följande:

Förstår hur du känner. 12 dagar över här och INGA känningar på att förlossningen är nära.

Grattis till alla som fått sina bebisar <3 :)

Med sonen -15 så gick ja över 16 dagar innan han kom .. så förstå er frustration.. nu har ja 12 dagar kvar och vill inget annat än att hon ska komma några dagar innan istället för så långt efter som storebror gjorde ... haha har inga känningar nu och hade inte de då heller.
  • Sjolund90
    Nykär15 skrev 2017-12-17 03:34:19 följande:

Börjar med att säga grattis till alla små nya bebisar!

Vår lilla kille har nu fått namnet Milo <3

Mjölken har äntligen runnit till och brösten är inte lika hårda, pumpar och ger på flaska, ett par mål/dygn blir ersättning tills mjölken kommer ikapp, mest natten då jag bara pumpar två ggr. Kan sova ca 2-3/gång mellan maten på natten. Han är en helt underbar liten bebis. Ska på kontroll igen på BB i morgon så han vänt i vikt och är mindre gul, då är han närmare 6 dygn gammal.

Vilket fint namn ni valt ;) Min son på snart 3år heter också Milo :)
  • Sjolund90

Grattis till alla som fått :)

01.48 på juldagen kom våran lilla tös Vilda på 3165g och 50cm :) men även som dom 2 tidigare gånger så sätt min moderkaka fast så blev operation även denna gång. tappade dock bara 1 liter inte lika mkt som dom andra 2 förlossningarna . allt har i övrigt gått bra och vi åkte hem samma dag vid lunchtid :)

• Sjolund90
    Sjolund90 skrev 2017-12-26 14:31:00 följande:

Grattis till alla som fått :)

01.48 på juldagen kom våran lilla tös Vilda på 3165g och 50cm :) men även som dom 2 tidigare gånger så sätt min moderkaka fast så blev operation även denna gång. tappade dock bara 1 liter inte lika mkt som dom andra 2 förlossningarna . allt har i övrigt gått bra och vi åkte hem samma dag vid lunchtid :)

jäkla rättstavning ,satt min moderkaka. ska de stå :")
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL