Inlägg från: Sjolund90 |Visa alla inlägg
  • Sjolund90

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

joina också er :) Min 3e graviditet Son -15 och ängladotter som vi förlorade i sep -16 pågrund av ett hjärtfel allvarligt hjärtfel, hon föddes i v20+1 :"( är nu beräknad ca 4dec . har varit på inskrivning förra veckan och ska till spec nu till veckan för lite samtal och förhoppningsvis ett ul så man få bekräftat att de är nån där inne. men vi komma göra uppföljningar tills vi få se hjärtats utveckling.

är i v 10 (9+4) nu :)

• Sjolund90

gjorde ett vul idag och fick en bekräftelse att de va nån där inne och hjärtat slog , blev flyttad 2v så är i v8 nu istället v10 :) Dock måste man vänta till v 18 när Rul är för att titta närmare på hjärtats utveckling, när våran förra graviditet med dottern slutade med att vi fick lov att avbryta pågrund av ett allvarligt hjärtfel som dom inte kunde se förns vid v18-19 och hon föddes v20+1 :"(

vill bara att tiden ska gå fortare nu, så man kan glädja sig på riktigt!

• Sjolund90
    Nykär15 skrev 2017-05-10 15:20:38 följande:

Ja min mamma fick en infarkt på moderkakan när jag låg i magen och min dotter hade för liten moderkaka när hon föddes så efter MA nu bestämdes det efter utredningen att jag bör äta det då det kan vara orsak till att det gick dåligt,..Skönt med VUl och att allt såg bra ut. Hur kändes det att de flyttade dig så mycket? Kan det vara så att du hade ÄL så mycket senare än vad du trott?  Är ju ändå ganska mycket att flyttas två veckor. Skönt de kommer ha extra koll på hjärtat 

De va inget konstigt att bli flyttad 2v för de blev ja även med mina 2 tidigare graviditeter . Min och bms beräkning va ju från första mens dag och nu flyttad 2 v så kan ja nästan veta vilken dag h*n blev till haha med sonen gick ja även över 2 veckor också och blev igång satt hehe Ja de känns skönt att få extra koll på hjärtat men känns som en evighet att måsta vänta ändå till v 18 innan de går att se liksom....
  • Sjolund90
    pollis skrev 2017-05-29 12:03:44 följande:

Blivit erbjuden ett jobb, tillvidaretjänst efter provanställning. En chans för mig som inte har rätt utbildning, hade aldrig fått ett sådant erbjudande om det inte var för att jag varit mkt där och hjälpt till/jobbat extra. Är i v 11, och det syns typ redan. Jag känner att jag vill vara ärlig och säga som det är, gör jag fel? Tror att de kommer vilja satsa på någon annan mer kvalificerad, det är trots allt lång upplärningstid och jag ska ju gå på ledighet i december.

Sitter lite i samma sits som du.... precis börjat på ett jobb och håller på lära upp mig på olika av deras distrikt och dom är så gulliga och glada att ja börjar jobba hos dom. men de stora bekymret är ju att när och hur ska ja berätta... Ja vill säga som de är samtidigt ändå vänta till Rul vid v19 är gjort pågrund av att vi förlorade våran dotter i sep i fjol pågrund av att hon hade ett allvarligt hjärtfel som dom då såg på ul och vi blev då flyttade från v 19 till v16... så de va en tuff resa i 4v med olika kontroller och prover innan vi fick slutliga domen om hur framtiden skulle se ut och så.... Vi valde att avbryta i v 20+1 :"( så vill nu bara vara helt säker att denna gång komma gå bra innan man säger för mkt liksom..

är så kluven hur ja ska göra... ?! är i v10+6 idag. kan tillägga att gjorde ett tidigt rul v 8 då såg man bara att hjärtat slog.. men man kunde inte se mera om exakt hur de utvecklat sig förens v 19 typ...
  • Sjolund90
    pollis skrev 2017-05-31 19:54:02 följande:

Ska börja med att beklaga att ni förlorade barnet, måste vara en mardröm :'( hoppas verkligen det går vägen denna gången. Har själv inte varit med om något liknande, men är ändå väldigt orolig, så kan tänka mig hur det måste kännas för er.

Ang. jobbet. Det är ju alltid lättare att ge råd till andra, men precis som många säger till mig så tycker jag du ska vänta med att berätta så länge du kan dölja magen. Du har ju redan börjat nu så om du visar framfötterna så har du ju chans att komma tillbaka efter ledigheten :)

Tack! ja de va fruktansvärt , något man aldrig komma glömma bort :"( Så nu hoppas vi så att denna bebis är frisk <3

Ja asså problemet är ju nu att magen börja ju redan synas .. tur är ju ändå att man äger några "pösiga" tröjor hehe Ja tro ju att dom komma förstå väldigt bra trots att de kanske är en dålig tajming ...

Är de någon fler här inne som bli täppt i näsan under graviditeten? detta är min tredje graviditet och ett av mina symtom är täppt näsa .. så drygt eftersom de är ju inte bra med för mkt nässpray :/
  • Sjolund90
    Treasures skrev 2017-06-13 17:15:39 följande:

Sorry, tror jag blandar ihop dig med nån annan som hade fått ta bort ett barn med hjärtfel. Då är det nog ingen fara.

De är nog mig du tänker på. Våran lilla dotter upptäckte dom ett allvarligt hjärtfel på rul men blev då flyttad från v 19 till v16. såg redan vid v 16 att något va tokigt men fick ändå lov att dubbelkolla vid v19 för då har hjärtat utvecklats nästintill färdigt. så ja tycker de låter så skumt att man då ska få välja mellan v12 eller vid v 18-19 .. de borde vara obligatorisk med ett rul vid v18-19 när bebisen har fått alla sina viktiga organ .

Vi fick göra ett vid v 8 men sen ska vi göra en v 19 då i hopp om att denna gång allt är fint med hjärtat på bebisen.
  • Sjolund90

Har sonen Milo och ängladotter Vilja . väntar nu 3e och bli de en tjej komma de bli Vilda och pojke har ja konstigt nog fastnat för namnet Nino. men haha detta är så svårt . gillar lite udda namn som inte så många har . tycker de är kul att titta på hemsidan där man kan kolla länsstatiskten på hur många som heter just så där man bor. :)

• Sjolund90

Lyckades få tid i tisdags till ett tidigare ul v15+3 innan rul eftersom dom hade lovat att vi skulle få komma på tidigare efter förra graviditeten där vi förlorade dottern pågrund av ett allvarligt hjärtfel. blev flyttad 2 dagar så bf 22dec men de värsta av allt var att dom hittade avvikelser även denna gång, dock inte lika allvarliga som förra gången... bm ville visa hennes kollega bilderna/videoklipp hon hade tagit. Fick då en ny tid på onsdagen till läkaren, även hon såg dom 3 sakerna bm hade sett, 2kärl i navelsträngen, kunde inte få till ett bra mått på näsbenet (kan tillägga att ungen låg inte sitta en sekund) och att dom kunde bara räkna 2 ben i lillfingret och de va lite krokigt, men i min släkt har många litet och krokigt lillfinger. Så då kom fostervattensprov på tal igen och nästa vecka på onsdag bär de av till ett annat sjukhus för prov. Gjorde provet med dottern också inga förändringar hos henne trots bara 2 kärl och ett krokigt lillfinger. kom dock inte ihåg hur många ben som såg på ul. Så just nu är tankarna överallt och ingenstans .. Alla övriga mått va bra så dom ville ju inte oroa oss allt för mkt men dom kan ju inte garantera att de är nått eller inte liksom och bästa chansen till att få veta är att göra provet. Någon fler som råkat ut för några avvikelser ? :(

• Sjolund90
    _Lini skrev 2017-07-07 18:07:05 följande:

Håller tummarna åt dig Sjolund90 <3

Tack! desamma hoppas dom sett fel. men som någon annan så är att finns duktiga läkare idag. men ändå man vill och hoppas ju så innan rul att dom små ska vara friska och när man då får ett bakslag så här bli man ju så ledsen :(
    laetitia81 skrev 2017-07-07 12:17:03 följande:

Va jobbigt för er, men det går säkert bra ändå. <3

Har inte haft några avvikelser som synts på UL med mina barn. Men med första sonen så såg dom på moderkakan vid förlossningen att navelsträngen inte satt fast i moderkakan utan i hinnorna ca 1 dm ifrån.. minns tydligt hur det såg ut. Och detta är rätt ovanligt precis som två navelkärl verlar vara, och det kan gå illa men behöver inte göra det heller. Men som jag fattat det får barnet lite mindre näring under hela graviditeten när det är såna här avvikelser på navelsträngen. Och min son vägde mycket mindre än mina andra barn när han föddes trots att han var fullgången och de andra fötts lite före bf. Han är 17 år idag och mår bra så det kan gå bra ändå. ????

Ja frågade bm om de förra gången om de betyde nått speciellt att de bara va 2 kärl , asså om de kunde göra så bebisen fick i sig mindre näring men hon så att de egentligen spelade inte så stor roll. är ju så olika på hur dom växer ändå tydligen. men så skönt att höra att de hade gått bra med eran son ändå :)
    Nykär15 skrev 2017-07-07 08:36:07 följande:

Nej men usch vad jobbigt och stressande :/

Håller tummarna att allt ändå visar sig vara bra. Kram

Tack! ja men de känns så länge innan man få veta nått .. vill helst veta nu :/
  • Sjolund90
    Treasures skrev 2017-07-08 07:08:10 följande:

Hoppas det inte är nån större fara denna gång. Hjärtat såg bra ut nu va? Kram!Kram till dig med och hoppas det är nån lindrig variant om det är så.

Precis , hjärtat såg normalt ut och alla övriga mått såg bra ut . de fanns ett näsben men eftersom bebisen inte ville ligga stilla eller ge en bra vinkel så va de svårt att mäta. så nu är de bara att invänta ett ul och fvp på onsdag.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL