• hannap90

Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?

Hej!

Precis börjat försöka att bli gravid med barn nummer 2. Har en dotter på 1,5 år sedan tidigare. Tog cirka 5 månader sist att bli gravid, så jag hoppas på lite snabbare process denna gången :)

Någon mer som planerar syskon? :)

• Svar på tråden Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?
  • Caisas

Jag följs gärna åt. Min son är 16 månader. Jag var precis gravid med ett litet syskon som tyvärr slutade med ett MA i vecka 12 (bebisen dog i vecka 9...). Nu väntar jag bara på att sluta blöda så att vi kan sätta igång igen. Har blivit gravid på första försöken båda tidigare gångerna så hoppas att den turen ska hålla i sig och att vi får vårt efterlängtade syskon nästa gång. :)

• oONinniOo

Följer gärna med här. Glad Har en son som blir 4 i höst och i januari började vi försöka med syskon. Sonen tog 17 månader att få till, så förhoppningsvis tar det inte lika lång tid nu. Har sen vi började försöka (och spiralen plockades ur) hunnit med en kemisk graviditet samt ett tidigt missfall i vecka 5.

• onemama

Är också gärna med! Har en 7 åring, som blev till trots spiral när jag var 18. Nu är jag 25 och vi är båda redo att börja syskonförsöken! :D

• Kattblomma84

Följs gärna åt. Har en dotter som fyller 9. Kör ägglossningstest och hoppas djärvt på ett plus vid första försöket. 

• Leapea1

Hej! Är 28 år (på lördag;) och har en dotter på 2 år 6 mån. Fått två missfall (jan-17 & april-17) och längtar så efter ett syskon!

• hannap90

Åh va kul att ni vill följas åt :)

Har ni någon uträknad bim? Jag har den 10 maj. Just nu känner jag mig väldigt trött, uppblåst och hade även lite smärta vid sex iförgår.

Om jag minns rätt var det samma vid förra graviditeten också :)

• Tumvante

Jag har en dotter på 1.5 år, och har försökt ett tag nu sedan mensen kom igång... fick tyvärr MA 20 mars, men hoppas att kroppen är redo nu. BIM 12 maj.

Kan nog inte hålla mig och testar nog med tidigt test imorgon... meningslöst.. men men.

Har fått hjärtklappning och ont i halsen... men det kan vara relaterat till annat.

• hannap90
    Tumvante skrev 2017-05-04 22:33:51 följande:

Jag har en dotter på 1.5 år, och har försökt ett tag nu sedan mensen kom igång... fick tyvärr MA 20 mars, men hoppas att kroppen är redo nu. BIM 12 maj.

Kan nog inte hålla mig och testar nog med tidigt test imorgon... meningslöst.. men men.

Har fått hjärtklappning och ont i halsen... men det kan vara relaterat till annat.

Vilket datum är din dotter född? Jag har också en dotter på 1,5 år :) usch va tråkigt :(

Känner samma.. haha! Jag har lite illamående på morgonen och väldigt trött. Har beställt hem tester som jag hoppas på att få idag.

Hur gick testet för dig? :)
  • Tumvante

Negativt. Sitter hos läkaren för att kolla upp hjärtrytmrubbningarna.. är rädd för att jag har fel på sköldkörteln... då måste jag vänta flera månader med att bli gravid

• hannap90

Ojdå :( usch.. håller tummarna för dig!!

Svar på tråden Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?