Inlägg från: hannap90 |Visa alla inlägg
  • hannap90

Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?

Hej!

Precis börjat försöka att bli gravid med barn nummer 2. Har en dotter på 1,5 år sedan tidigare. Tog cirka 5 månader sist att bli gravid, så jag hoppas på lite snabbare process denna gången :)

Någon mer som planerar syskon? :)

• Svar på tråden Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?
  • hannap90

Åh va kul att ni vill följas åt :)

Har ni någon uträknad bim? Jag har den 10 maj. Just nu känner jag mig väldigt trött, uppblåst och hade även lite smärta vid sex iförgår.

Om jag minns rätt var det samma vid förra graviditeten också :)

• hannap90
    Tumvante skrev 2017-05-04 22:33:51 följande:

Jag har en dotter på 1.5 år, och har försökt ett tag nu sedan mensen kom igång... fick tyvärr MA 20 mars, men hoppas att kroppen är redo nu. BIM 12 maj.

Kan nog inte hålla mig och testar nog med tidigt test imorgon... meningslöst.. men men.

Har fått hjärtklappning och ont i halsen... men det kan vara relaterat till annat.

Vilket datum är din dotter född? Jag har också en dotter på 1,5 år :) usch va tråkigt :(

Känner samma.. haha! Jag har lite illamående på morgonen och väldigt trött. Har beställt hem tester som jag hoppas på att få idag.

Hur gick testet för dig? :)
  • hannap90

Ojdå :( usch.. håller tummarna för dig!!

• hannap90
    Kattblomma84 skrev 2017-05-05 12:51:50 följande:

Visst

Räknas detta som ett positivt ägglossningstest? Varit svagt fram till idag. Vi körde en svängom i sängbolstren igår och tänkte köra en snabbis nu innan kl 15.

Jag tycker de ser positivt ut:)
  • hannap90

Negativt test :( dock utspätt urin och bim -5 men man blir ändå besviken

• hannap90
    Erica1985 skrev 2017-05-07 07:49:04 följande:

Är gärna med, vi börjar syskon verkstaden till vår 16 månaders. Äl test är beställda så nu hoppas vi på det bästa! Älskar är beräknat till slutet av nästa vecka enligt appen, så nu är det bara att börja testa!

Spännande!! :) hoppas vi får en liten januari/februari bebis då:)
  • hannap90
    Caisas skrev 2017-05-07 10:02:43 följande:

Tråkigt, förstår känslan precis men håll ut några dagar till! 

Ja man är ju egentligen dum mot sig själv när man testar innan bim.. haha
  • hannap90
    Erica1985 skrev 2017-05-07 12:06:23 följande:

Det gör vi!! Sonen var beräknad till en liten januaribebis men blev ev decemberbebis!

Åh okej :) min flicka är född i oktober 15 så blir väl förhoppningsvis lite mer än 2 år mellan barnen :)
  • hannap90

Bim idag. Negativt graviditetstest men mår väldigt illa idag. Har inte fått någon mens ännu. Någon som fått plus efter bim som fått negativt på bim?

• hannap90

Min mens kom idag, 7 dagar försent så bara börja om på ny kula och hoppas på bättre tur i juni :) Hur går det för er andra?? :)

• hannap90
    oONinniOo skrev 2017-05-16 20:28:59 följande:

ÄL+9 idag och lär nog bli ett test imorgon. Molvärken sitter i, får halsbränna efter jag äter och nu har jag i 2 dagar haft en typ av åksjukekänsla. Så vi får se vad morgondagens test visar.

Åh spännande, håller tummarna :)
  • hannap90
    Leapea1 skrev 2017-05-16 21:03:28 följande:

Jag hade trådiga flytningar igår. Så vi göka på haha. Men idag har jag inga trådiga flytningar. Kan man ha dom bara en dag tro?

Haha låter bra!!

Ingen aning, men de kan man kanske :) men får hoppas på att du har äl!
  • hannap90
    oONinniOo skrev 2017-05-18 18:58:56 följande:

Tror jag plussat. Det igår var väldigt svagt, men idag ser det redan starkare ut. Bara hoppas att det fortsätter bli starkare nu då!

Åh grattis isåfall :D hoppas på starkare imorgon då!
Svar på tråden Försök till barn nr 2 . Någon som vill följas åt?