• Seven Costanza

Orolig att han skickar blanketten hjälp!

Ni skulle ju ha pappret hemma hos dig skriver du så varför är pappret hemma hos honom? Lämnade du alltså en blankett till honom som du redan skrivit på och förväntade dig att få tillbaka den? Det är ju lätt att vara efterklok... Det bästa du kan göra är kanske att ringa ditt socialkontor och fråga vad som gäller när man skrivit på en vårdnadsblankett men ångrat sig. Kanske de kan göra någon form av anteckning att du vill ha blanketten ogiltigförklarad förutom i det fall att du avlider.

Vad är det som är löst nu menar du?

• Seven Costanza
    Anonym (Orolig) skrev 2017-04-23 04:22:23 följande:

Tack för svar!

Jag har hedersrelaterad bakgrund och blev upptäckt och trodde att d skulle få tag på mig och att d skulle skada mig eller mitt barn men nu har jag flyttat till ett säkrare ställe !

Jo pappret skulle vara kvar hemma och jag gömde det ordentligt men eftersom att jag lämnade över min son till honom så fick han extra nycklar ifall han skulle behöva kläder eller något annat från lägenheten mesans jag var borta och tydligen har han letat upp d pappret och nu har han den!

Men oj det låter ju inte alls bra, är han farlig eller bara knäpp som gör så? Det borde ju betraktas som stöld att rota och ta något från din bostad mot din vilja. Har du någon kontakt med kvinnojour eller liknande med anledning av hedersproblematiken så kan du säkert vända dig till dem och fråga om vad som lagligt gäller angående blanketten också.
Svar på tråden Orolig att han skickar blanketten hjälp!