Tips för killar som dejtar online?
Jag kan tillägga att det jag fråmst reagerar på när man pratar om "snälla killar" är att man ofta sätter samman vissa egenskaper i grupp som att de per definition hörde samman.
Som att om en man är tystlåten, tillbakadragen, inte så spontan, inte gärna står i centrum, konflikträdd (sånt som mn oft upptäcker rätt snabbt) är han per definition också pålitlig, trogen, snäll på ett djupare plan och empatisk Och om mannen syns och hörs mer är han per definition inte heller trogen, pålitlig osv.
Men i verkligheten är det ju inte så. Om en man jag träffar är tillbakadragen säger det ju absolut ingenting om hans andra egenskaper och hur "snäll" han är som person.
Jag tror att det är där många män som är "tillbakadragna" och definierar sig som "snälla" ( och då i synnerhet de av dessa som dessutom har haft lite svårt med relationer) lirar sig på det sättet. Att de tror att dessa positiva egenskaper som pålitlig mm är unika för just "tillbakadragna män" och när det råkar hå dåligt för just dem så beror det på att "tjejer gillar inte snälla killar utan killar som behandlar dem dåligt".
Sen tror jag ocksåmdet är en myt bland vissa män att tystlåtna tillbakadragna män skulle vara så ointressanta för de flesta tjejer. Tvärtom är väl " den ensamme grubblande fåordige cowboyen" något av ett klassiskt mansideal.
Men visst, en tystlåten kille betyder absolut inte att han är snäll. Det kanske är onödigt att hålla på och fundera över detta.
Men det som jag är mest nyfiken på är som du skrev tidigare, vad är det som en kvinna finner "intressant" hos en man. Finns det någon definition av intressant, eller är det HELT subjektivt för varje kvinna? I så fall är det ju ingen ide att fundera utan bara vara sig själv och leta efter den man attraheras och som man själv tycker är intressant.