Gollum skrev 2017-04-10 13:56:17 följande:
Hej!
Skriver i egenskap av att vara en heterosexuell tjej, har dock ett fast förhållande sen tre år tillbaka och har inte direkt nätdejtat så mycket men jag har haft ett medlemskap på match.com tidigare, så lite erfarenhet har jag fått i den världen.
Min första tanke är något som jag tycker att alla män ska veta om - att kvinnor är på sin vakt mot män. Vi är helt enkelt rädda för att något obehagligt kommer hända om vi väljer att träffa er, det är en överlevnadsinstinkt och något vi fått lära oss sen barnsben, att vara försiktiga.
Jag vet ju ingenting om dig men jag utgår ifrån att du är en bra kille, har du förståelse för vår försiktighet kommer du vinna på det i längden. Inget datingtips för att få tjejer, mer en förklaring på varför vissa väljer att inte träffas eller ens svara.
Till tipsen;
Jag tror att humor går hem, inleder du med något roligt istället för det vanliga "Hej, du verkar som en trevlig tjej..." så tror jag att det är en större chans att du vinner tjejens uppmärksamhet.
Vissa gillar att man flirtar, andra vill hellre bygga upp ett intresse innan man börjar ge komplimanger, det är ju såklart svårt att veta, man får avvakta och väga situationen för varje person.
Prata om gemensamma intressen?, åsikter, värderingar, musik, film, osv. Kanske inte i första mailet, men det är områden som gör att man antingen bondar eller inser att man inte passar ihop.
Kom ihåg att de flesta gillar genuint snälla killar! Det här med att nice guys finish last är en myt, när jag träffade min sambo blev jag intresserad av honom just för att han är en av de snällaste människorna jag nånsin träffat! Även mina tjejkompisar ser det som den viktigaste egenskapen som en man kan ha, de som har partner och de som fortfarande letar lägger stor vikt på snällhet!
Lycka till!
Hej!
Tack så mycket för svaret! Det hjälper verkligen! :)
Jo jag är en genuint snäll och omtänksam kille, och nästan motsatsen till en "alfahanne". Men däremot är jag också väldigt målinriktad och självständig.
Problemet tror jag för mig är att jag är lite blyg, och kan få prestationsångest när jag ska skriva till någon som jag tycker ser snygg och trevlig ut, men när jag inte har något mer att gå på (ingen profiltext). Jag har svårt att ta kommandot då och veta vad jag ska skriva till henne. Jag har aldrig varit så bra på kallprat eller raggningsrepliker.
Jag har dock mycket humor när jag väl blir bekväm med en kvinna och lär känna henne mer. Då brukar alltid samtalen flyta på bra och jag är inte så blyg längre.
Men min humor är ju tyvärr en mer underfundig humor som mer märks när man börjar prata och umgås med mig. Humor i bara ett enkelt första brev vet jag knappt hur det kan se ut. Jag vet inte om det rimmar med mig riktigt...
Men jag visste inte att tjejer gillade genuint snälla killar faktiskt. Det var ju bra!