Första gången IVF Maj 2017
Idag känns det lite bättre när vi hunnit smälta allt, även om det känns för jäkligt att behöva vänta minst 2-3 onödiga mensomgångar igen..
Men, ska försöka njuta av sommaren.
Har tjuvstartat idag på rd 5. Ett ganska väntat negativt. Nu åker jag bort i helgen och tänker på annat. Sen tänker nå testa på måndag igen, dag 8 :)
Önskar er en bra helg tjejer:)
Hej tjejer,
Helt otroligt hur mycket som händer när man varit borta ett par dagar! :)
Stort grattis till alla er som plussat! Och till er som inte plussat och istället fått mens lider jag verkligen med. Så tråkigt. Men vi måste fortsätta kämpa.
Vi fick ju börja om efter att inget av våra 16 ägg blivit befruktade. Var tillbaka på kliniken för att kolla slemhinnan, allt hade återgått fint så vi fick börja om _direkt_ med sprutor trots att min mens redan passerat och tagit slut. Så, here we go again. Lite oväntat. Sprutomgång två inledd och planerat äggplock den 21:a. Sedan kommer de (om det blir något den här omgången) frysas och insättning efter sommaren. Just nu ser jag bara detta som ett projekt och en fas vi ska gå igenom. Jag gillar inte sprutorna, men det är värre för min man nu när vi vet att orsaken till vår barnlöshet beror på att spermierna inte kan ta sig in i ägget. Han är rätt deppig stundvis. Hur har era män reagerat som ska göra icsi? Alade, det känns som att vi ligger varann närmast i tid just nu. Jag är på sprutdag 2. Någon annan i närheten?
Hej alla,
Jag är inte lika aktiv på FL som många av er och det beror delvis på att vårt första försök misslyckades så vi fick börja om. Jag hamnade i osynk med de flesta som jag följt innan. Finns det någon i gruppen som ska få insättning först efter sommaruppehållet som vill följas åt? Vi hade vårt andra äggplock idag och ska köra på totalfrys eftersom jag har stor risk för överstimulering. Så, nu kan vi bara vänta och tänka att efter sommaren är det bara den trevliga delen av behandlingen som är kvar. Förutsatt att det blir något till frysen den här gången förstås. Det blir nu 50/50 kombinerad icsi och vanlig ivf för vår del, det var det som de rekommenderade trots att vanlig ivf misslyckades på 16 ägg förra gången. Känns både bra och dåligt men man måste lita på att de gör vad som är bäst. Gjorde äggplocket utan smärtlindring idag då jag tuppade av sist pga morfinet, eller kombinationen av alla läkemedel. Alla var jättegulliga och känner mig stolt över att ha klarat det på 2 alvedon. Nu är det dock sängläge.. :)